{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.713 visninger | Oprettet:

Rustne skruer! {{forumTopicSubject}}

Vi kender det nok alle, skruer, bolte og møtrikker der er så rustne at de ikke er til at få af uden alternative metoder. Det kan indebære alt fra at bruge nogle tænger til at gribe fat om møtrik eller bolthovedet, til specielle toppe lavet til disse situationer.

Jeg er nu havnet i en situation som jeg ikke helt ved hvad jeg skal gøre ved.
Mine nummerplade lys skal skiftes, og skruerne der holder lysene fast til bilen, er simpelthen rustet så godt og grundigt at hovederne der normalt er torx 10, nærmere ligner unbrako.

Jeg kan umiddelbart tænke på et par muligheder:
1. Skrueudtrækkere - Har desværre ikke nogen men de kan skaffes. Det skal lige huskes at det er meget små skruer
2a. Bore skruen ud, håb jeg ikke rammer gevindet, og se om VW sælger skruerne for sig selv. Det er i øvrigt umuligt at få boremaskinen til at have den rigtige vinkel pga. nummerpladen.
2b. Knus glasset/plastikken og tving nummerplade lysene af med nogle tænger, ved at save eller andre kreative metoder.
3. Prøv at se om jeg kan tvinge en større størrelse unbrako eller torx og se om det virker.

Jeg ender jo nok med at prøve 3 og 1 i morgen og så spørge hos VW hvis det ikke virker. Men tænkte nogle af jer muligvis havde et par råd eller løsninger som jeg kan tænke over til i morgen smiley

Har desværre ikke nogle billeder smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle et skab 700 kr.
  • Klippet buskas ned 1.500 kr.
  • Montere kattelem og lave hul 1.500 kr.
  • Sætte køkkenlåge fast igen 750 kr.
  • Udskiftning af termostater på 3 radiatorer 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Rustne skruer!
Kommentér på:
Rustne skruer!

Annonce