{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.309 visninger | Oprettet:

Hvilken bil vil I vælge? Passat vs Mazda 6 {{forumTopicSubject}}

Går mest op i driftsikkerhed og komfort, og umiddelbar vakler jeg lidt mellem Passat og Mazda 6 - begge diesel. har valgt dem pga motorstørrelse og pris.

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/vw/passat/19-tdi-130-6g/2212888

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/mazda/6/20-de-136-touring/2208172

Mazdaen er selvfølgelig også lidt dyrere i drift mht. brændstoføkonomi og vægtafgift, men det kan jeg nok godt leve med når den også har mere udstyr

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilken bil vil I vælge? Passat vs Mazda 6
  • #1   8. aug 2014 Mazdaen, hvis den ikke er rusten.

• #2   8. aug 2014 vil også sige Mazda hvis den ikke har rust i skærmene som de har en tendens til men ville nok spare lidt mere op og få en bil med mindre km på klokken en bil med de km får hurtig små fejl som hurtig koster har selv haft diesel og jeg går ikke tilbage til diesel igen det er alt for dyrt.

• #3   8. aug 2014 Det er også den jeg hælder mest til - den føles bare nyere og har mere udstyr, og tænker også at japansk kvalitet næsten er på samme niveau som tysk

Og sælger garanterer at den er 100% rustfri

• #4   8. aug 2014 Jeg ville købe Mazdaen, kik efter rust især bagskærmkanter og bagskærm mod kofanger

• #5   8. aug 2014 Uden tvivl Mazda. Der er ikke andet end problemer med vag for tiden.

• #8   8. aug 2014 Kæft alle de skævøjet der er i det indlæg smiley har i prøvet andet end japansk ?

• #9   8. aug 2014 Ja har haft en bmw e36 hvor motoren sprang 2 gange på 2 år.
    en opel zafira hvor motoren sprang.
    passat 3b 1.8t der holdte på værksted mere end den kørte.
    en audi a4 1.8t der holdte på værksted mere end den kørte
    en passat 3c 3.2 der holder mere på værksted end den køre.

imens har min toyota fået skiftet kobling men udover det har jeg ikke rigtig prøvet noget tysk. hvad tænker du da på ?

• #10   8. aug 2014 jesper, jeg har aldrig ejet en japansk bil.

• #11   8. aug 2014 Jeg vil ikke sige at jeg har dårlige erfaringer med tyske biler, men ud af de ca 20 biler jeg har haft har de 5 honda'er og 1 toyota klart være de bedste. To af honda'erne havde rundet 400.000 km. og kørte stadig som en drøm selvom jeg ved at de havde haft et meget hårdt liv, så jeg har også lidt en forkærlighed for japanere må jeg indrømme og synes man får rigtig meget for pengene..

• #12   8. aug 2014 Vis jeg var dig vil jeg tag ud og prøve og kigge dem begge godt efter i krogende.

Jeg har meget mod de der VAG-boys som mener og tror at vag er GUD, men lige den 1,9 TDI motor "plejer" at være bund solid, og ikke springe i luften som den nyere TDI'er men da det er en 130hk som har kørt 300+ kan den ha' haft et hårdt liv.

Også til alle de Japaner boys. jo jo Mazda'en køre godt og føles lækker, men jeg har set en som var nyre end den her som var PIL RÅDEN i bunden og bare burde skrottes. Alligevel ville forhandlerne ha 150.000 for den.

Så som sagt prøv dig frem og kig dem godt igennem, i den sidste ende er det dig der skal betale den og rep. på den.

• #14   8. aug 2014 Nu er der jo ingen der ved hvordan superfjamses biler er blevet kørt eller hvordan de er blevet tunet, så måske der er en grund til de springer i luften.

• #15   8. aug 2014 Jeg vil os vælge passaten.. Var oppe ved Mazda Citroen i Hobr.. Der havde vi modellen nyre end den du kigger på inde ( service inden salg ) der var så rusten i bunden vanger,gulv plader, samlinger, men skulle tro det var en golf 3 man kiggede på da den hang på liften.. Og har dropper at syne to af den model du kigger på pga af rust smiley

• #16   8. aug 2014 Jeg synes begge biler har kørt for langt. Især Passaten har kørt alt for langt i forhold til prisen.

Prøv at kigge på Hyundai Sonata. De kan fås fra omkring 49.000 og de har kun 216-220.000km på tælleren.

• #18   8. aug 2014 Jeg har haft en 4 år gammel Mazda 5 2.0 sport og kan godt ske at de kan holde til at blive brugt men der er bare ikke nogen form for komfort i sådan en, VW har jeg aldrig haft men jeg ville gå efter en passat vis jeg var dig og så leve med at det kan komme til at koster lidt mere.

• #19   9. aug 2014 Doktor W de er alle sammen blevet kørt på samme måde. og kun Toyotaen der åbenbart kan holde til det.

Kommentér på:
Hvilken bil vil I vælge? Passat vs Mazda 6

Annonce