{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.278 visninger | Oprettet:

Er min toppakning gået? Golf 2 {{forumTopicSubject}}

Glemte min bil i tomgang den anden dag og blæseren virker ikke på den, så den kogte over. Slukkede motoren så snart den smed vandet.

Den har revnet en kølerslange og en plastik studs til følerne.

Nu når jeg kører går varmemåleren op på maks i løbet af 15 min kørsel og den koger så over igen. Mit spørgsmål er så om jeg gost kan regne med den har smidt toppakningen, eller kan det også være pga af revnet slange og studs at der så kommer luft i systemet? Eller kan det evt være noget andet der er stået af pga af varmen? Vandpumpen er helt ny.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er min toppakning gået? Golf 2
  • #1   11. aug 2014 en tommelfinger regl, er at hvis den smider hvidt røg ud af udstødningen, ( damp ) så er den gået, og hvis du kan høre motoren pludre og går ujævnt.. hvis ikke dette er tilfældet, tror jeg bare det er en slange , det håber jeg for dig.. mvh hc

  • #2   11. aug 2014 Ingen hvid røg, ingen anderledes motorgang.
    Er også bange for den måske kan have flækket topstykket.


  • #3   11. aug 2014 tror nu du er sluppet med en slange eller en anden småting. måske køler dækslet er blevet utæt. mvh hc

  • #4   11. aug 2014 Forstår ikke... Har du skiftet den revnede slange og studsen eller ikke???

  • #5   11. aug 2014 Sådan som jeg læser det køre han vider på en flækket slang og undre sig over der stadig bliver varm. Nok mig der læser det forkert.

  • #6   11. aug 2014 Ja jeg kører stadig med den revnede slange og flækket studs.

    Har ikke haft tid til at skifte det endnu, men det er ikke ekstremt meget vand der ryger ud af revnerne så tænkte jeg kunne køre i den til jeg fik de 2 dele hjem. Problemet er bare at jeg ikke kan køre længere tid en 15 min.. Den bliver bare varmere og varmere til jeg til sidst må stoppe.


  • #7   11. aug 2014 Og ja der er den mængde vand på der skal være.. Indtil den koger over selvfølgelig.

  • #8   11. aug 2014 Altså det lyder mærkeligt, normalt har man omk 1 bars tryk i systemet, og har du en revne i en slange eller en flange der er revnet , kommer vandet ud i en fandens fart.

    Men før du som min, har fået lavet de 2 ting, og fået din køler til at virke igen, er det jo svært at fortælle hvad der eller er sket.


  • #9   11. aug 2014 Det er klart. Bare trist at smide studs og slange på til 1000kr hvis man allerede nu kunne konstatere den var død. Har en anden motor liggende.

  • #10   11. aug 2014 Vis du har en anden motor stående så lån stumperne fra den så kan du da se om det var det så kan du da spare både tid på at skifte motor

  • #11   11. aug 2014 Og du har udluftet systemet - hvis der står luft i tipstykket, vil den jo koge i løbet af ingen tid. Ligeledes hvis der ikke er tryk på systemet, idet kogepunktet, så ligger lavere - måske begge dele.

  • #12   11. aug 2014 Du kan ikke regne med hvor meget vand den smider i tomgang (det du kan se den smider). Så snart der kommer omdrejninger på motoren stiger trykket betragteligt og så kommer der vand ud i en fart. Dertil er der med garanti en luftlomme i kølesystemet.

    Hvis den ikke ryger med hvid røg ud af udstødningen er toppakning og topstykke ikke gået til endnu.

    Så du kan rolig smide ny slange og studs på, sørg for at udlufte systemet så der ikke er luftlommer.

    Vil dog sige at kører du ret meget mere i den så kvadrer du motoren da den ikke bliver kølet ordentligt, og det betyder at din olie bliver for varm og mister smøreevnen. Så det er nok mere sandsynligt at du får et stempel der brænder fast end at topstykket går..


  • #13   11. aug 2014 Okay. Jeg skifter slange og studs i aften. Tager det fra den anden motor. Så giver jeg lige en opdatering.. Håber satme den var overlevet.

  • #14   11. aug 2014 Synes at kølerslangerne er meget hårdere end de plejer at være når den er varm. Men det kan vel også have noget at gøre med at vandet koger?:)

  • #15   11. aug 2014 Det er fordi der er overtryk på systemet fordi du har luftlommer !

Kommentér på:
Er min toppakning gået? Golf 2

Annonce