Skod Vectra. {{forumTopicSubject}}
Nu jeg har jeg haft en del problemer med min Opel Vectra 2.0 16V Sport Wagon 1998-1999.
Her til morgen hvor jeg starter Vectra'en, så vil den lige pludselig ikke holde sig i tomgang? Jeg skulle til et vigtigt møde, så jeg kørte meget forsigtigt, og måtte ellers bare holde den i gang ved rødt lys osv.
Der kom nogle hårde ryk, og motoren gik vild ujævn, selv med "autopiloten" slået til.
På hjemvejen var det med de samme problemer, men lige inden at jeg kommer hjem lyder der pudselig en hylende lyd. Jeg parkerer bilen og så kan den lige pludselig godt holde sig i tomgang, men motoren lyder rigtig underlig og går meget ujævn.
Jeg åbner kølerhjelmen imens at den står i tomgang, og kan nu høre en hvislende lyd (Lidt ligesom en luftutæthed). Jeg opdager også til min store forbavselse, at det sejler ud med olie i højre side (passagersiden).
Så nu spørger jeg jer kloge mennesker om i har nogle anelser eller ideer om hvad problemet kunne være? Kan det overhovedet svare sig at sende den til en mekaniker, eller skal jeg overveje at få den skrottet?
Jeg ved snart ikke længere hvad jeg skal gøre? Med de nye problemer som jeg lige har beskrevet, så er der jo også:
1. Knastakselføleren som skal skiftes.
2. Advarselslampe for airbaggen lyser konstant.
3. Masser af diverse småting.
Husk lige på at mange af jer er bedre vidende indenfor biler end jeg selv er, så jeg håber virkelig på nogle seriøse svar.
PS. "Guldhammer" Vi skrives lige ved.
sep 2003
Følger: 228 Følgere: 1870 Biler: 11 Emner: 529 Svar: 12.355
Men du kan vel se på motoren hvor den er utæt fra?
mar 2014
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 2
Jeg kan ikke rigtig se hvor olien kommer fra selvom at jeg ligger under bilen? Men jeg har en mistanke at det kommer fra hjullejet omkring ved kileremmen?
sep 2003
Følger: 228 Følgere: 1870 Biler: 11 Emner: 529 Svar: 12.355
Men det er du næsten nød til at få en til at se på, der ved hvad han laver, jeg tror du er lidt ude på dybt vand der
okt 2010
Følger: 29 Følgere: 36 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.854
sep 2003
Følger: 228 Følgere: 1870 Biler: 11 Emner: 529 Svar: 12.355
Manden bad om hjælp, ikke dumme kommentarer?
okt 2010
Følger: 29 Følgere: 36 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.854
Det kan bedst betale sig frem for konstant at smide penge i den. Har været der og det så dumt inden man har set sig om har bilen kostet en formue og de er ikke meget værd de gamle opeler. Så bedre at skrotte og købe en bil der iorden.
Var det jeg gjorde da min vb sku havde køler. Knast og krumtapsføler Og støddæmpere.
sep 2003
Følger: 228 Følgere: 1870 Biler: 11 Emner: 529 Svar: 12.355
og de reparationer du nævner ville til sammen koste 3000 at udbedre, hvis det ikke kan svare sig, så skifter du vel heller ikke olie, det kan vel heller ikke svare sig?
Det er dele som bliver slidt??
okt 2010
Følger: 29 Følgere: 36 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.854
Ang hvordan jeg servicere mine biler. Ja så det or 10.000km med olie og filter skift. 20.000km pr luftfilter og dieselfilter.
Bremser osv bliver efterset ved værd service og skiftet efter behov. Kørt sagt de bliver serviceret ordenligt. Men kommer der for mange fejl på den så ryger de ud. Da jeg før har ofret 500-1000kr om måneden på at holde liv i noget man enlig bare sku havde ladet dø...
Ud over det må det være yderst irriterende at havde en bil der konstant har fejl...
Airbag fejlen skal udlæses. Det ofte stikket inde sæderne der dårlige men har før set fejl på de forreste airbag.
Så holder på det bedre kan betale sig at købe anden bil
sep 2003
Følger: 228 Følgere: 1870 Biler: 11 Emner: 529 Svar: 12.355
Gamle biler vil have fejl, det er umuligt at undgå, men tænk hvis den nærighed for at bruge de sidste 1000kr. gør at du smider en fantastisk bil ud, og køber en møgspand i stedet, så må man da blive træt af at bytte bilen ud hele tiden?
Få det nu bare fixet i stedet
Tilmeldt:
maj 2007
Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.741
Knast-45 - De ting du beskriver kan være mange ting, alt fra et stempel ud af blokken til en pakdåse der er utæt. Udfra hvad du selv skriver, så skal du nok have fat i en der ved hvad det handler om til at kigge på den utæthed, knastføleren kan du selv skifte, det kræver ikke det helt store...
okt 2010
Følger: 29 Følgere: 36 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.854
Men kunne heller ikke lide bilen. Den gav intet køreglæde og intet komfort. Så valgte at skrotte bilen da en bedre bil dukkede op til en fin pris.
Det en smagssag. Jeg var ikke villig til at ofre penge på den da den ikke sagde mig noget. At den kunne laves for småpenge var jeg enlig ligeglad med sætte den til 2500kr i 7 dage ingen hendvendelser så den blev kørt til skrot... Jeg mener ikke jeg har en sølvske i røven. Men har lært at før eller siden bør man trække en grænse inden ens bil til 10.000 -15000kr har kostet det samme få lavet.
sep 2003
Følger: 228 Følgere: 1870 Biler: 11 Emner: 529 Svar: 12.355
Er vi så enige om at din personlige erfaring kan bruges til absolut bjælle! i denne sammenhæng?
Hjælp manden med hans problem eller skriv et vredt læser brev til Opel Danmark over hvor forfærdelig den 15år gamle bil du har købt var, og hvordan det på ingen måde kan skyldes slid eller folk som dig der ikke gider ofre en krone, det skal bare køre til det dør.
og husk at fortælle dem at det er deres skyld
Tilmeldt:
maj 2007
Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.741
I 99% af alle tilfælde med airbag lampen, er det stikkene under sædet der er i stykker. De skal slet og ret bare klippes af og enderne loddes farve ret sammen. Så burde den potte være ude. Det samme gør man på aut. værksted.
mar 2014
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 2
Nu smider jeg jo selv et spørgsmål om den er værd at lave, eller om jeg skal skrotte den? Det er jo ved at være en gammel dame (16 år), og af erfaring ved man jo godt at helbredet begynder at halte.
"Sø-Propel" har åbenbart selv haft en Vectra, så det er fair nok at han deler sin erfaring.
Jeg er ikke i tvivl om at den skal på et værksted, men jeg ville bare høre lidt om jeres erfaringer så jeg ikke får et psykisk chok på værkstedet. Jeg er sgu glad for bilen, og når/hvis den bliver tip top igen, så tror jeg da også på at den har nogle år tilbage endnu?
# 10 og # 13 Jesper *æresdiscipel*
Jeg havde også læst mig frem til dine svar med knastakselføleren og airbaggen, men flere steder skriver de at man skal passe på omkring den med airbaggen, og jeg har købt en original knastakselføler, men jeg er lidt pivet for at gøre noget forkert?
Diverse småting:
Ny forrude.
Nyt håndbremsekable.
Ny komplet udstødning.
Skal have tjekket støddæmpere og bremser.
Sidelisten (dørlisten) mangler.
Bagklappen vil ikke låse op.
Venstre bagdør virker ikke med centrallåsen.
Rattet piver når det er varmt. (Træls at høre på når man drejer).
Problemer med airconditionen.
Knastakselføleren og airbaglampen (som nævnt).
Igen tusinde tak for jeres svar, de har givet mig et lille indblik i hvad jeg kan forvente mig.
Tilmeldt:
maj 2007
Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.741
Skod Vectra.