{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.117 visninger | Oprettet:

Knast-45
Knast-45
Tilmeldt:
29. mar 2014
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 2

Skod Vectra. {{forumTopicSubject}}

Nu jeg har jeg haft en del problemer med min Opel Vectra 2.0 16V Sport Wagon 1998-1999.

Her til morgen hvor jeg starter Vectra'en, så vil den lige pludselig ikke holde sig i tomgang? Jeg skulle til et vigtigt møde, så jeg kørte meget forsigtigt, og måtte ellers bare holde den i gang ved rødt lys osv.
Der kom nogle hårde ryk, og motoren gik vild ujævn, selv med "autopiloten" slået til.

På hjemvejen var det med de samme problemer, men lige inden at jeg kommer hjem lyder der pudselig en hylende lyd. Jeg parkerer bilen og så kan den lige pludselig godt holde sig i tomgang, men motoren lyder rigtig underlig og går meget ujævn.

Jeg åbner kølerhjelmen imens at den står i tomgang, og kan nu høre en hvislende lyd (Lidt ligesom en luftutæthed). Jeg opdager også til min store forbavselse, at det sejler ud med olie i højre side (passagersiden). smiley

Så nu spørger jeg jer kloge mennesker om i har nogle anelser eller ideer om hvad problemet kunne være? Kan det overhovedet svare sig at sende den til en mekaniker, eller skal jeg overveje at få den skrottet?

Jeg ved snart ikke længere hvad jeg skal gøre? Med de nye problemer som jeg lige har beskrevet, så er der jo også:

1. Knastakselføleren som skal skiftes.

2. Advarselslampe for airbaggen lyser konstant.

3. Masser af diverse småting.


Husk lige på at mange af jer er bedre vidende indenfor biler end jeg selv er, så jeg håber virkelig på nogle seriøse svar. smiley


PS. "Guldhammer" Vi skrives lige ved.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skod Vectra.
  • #1   12. aug 2014 Hvis den lyder og gør så mærkeligt som du siger, kan jeg slet ikke forstå at du ikke har fanget problemet noget før?

    Men du kan vel se på motoren hvor den er utæt fra?


  • Knast-45
    Knast-45 Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 2
    #2   12. aug 2014 Det er først lige sket i dag som jeg skriver. Jeg har kun været klar over at knastakselføleren skal skiftes, og har derfor kun kørt i den når det har været aller højest nødvendigt.

    Jeg kan ikke rigtig se hvor olien kommer fra selvom at jeg ligger under bilen? Men jeg har en mistanke at det kommer fra hjullejet omkring ved kileremmen?



  • #3   12. aug 2014 Hmmm jamen hvis det kommer fra bunden af motoren kan det jo være din pakdåse ved krumtappen der er gået.

    Men det er du næsten nød til at få en til at se på, der ved hvad han laver, jeg tror du er lidt ude på dybt vand der


  • #4   12. aug 2014 Skrot Den og køb en anden! det var det jeg gjorde med min Vectra. Aldrig fortrudt det siden.

  • #5   12. aug 2014 Sø-Propel

    Manden bad om hjælp, ikke dumme kommentarer?


  • #6   12. aug 2014 Carsten.
    Det kan bedst betale sig frem for konstant at smide penge i den. Har været der og det så dumt inden man har set sig om har bilen kostet en formue og de er ikke meget værd de gamle opeler. Så bedre at skrotte og købe en bil der iorden.
    Var det jeg gjorde da min vb sku havde køler. Knast og krumtapsføler Og støddæmpere.


  • #7   12. aug 2014 Nu har du jo ingen indsigt i mandens bil og hvor meget han har stående af værdi i den.
    og de reparationer du nævner ville til sammen koste 3000 at udbedre, hvis det ikke kan svare sig, så skifter du vel heller ikke olie, det kan vel heller ikke svare sig?

    Det er dele som bliver slidt??


  • #8   12. aug 2014 Han skriver selv han har haft en del problemer med sin bil og nu der flere fejl. Før eller siden bør man trække en streg og indse det er dumt at fortsætte med den bil.

    Ang hvordan jeg servicere mine biler. Ja så det or 10.000km med olie og filter skift. 20.000km pr luftfilter og dieselfilter.
    Bremser osv bliver efterset ved værd service og skiftet efter behov. Kørt sagt de bliver serviceret ordenligt. Men kommer der for mange fejl på den så ryger de ud. Da jeg før har ofret 500-1000kr om måneden på at holde liv i noget man enlig bare sku havde ladet dø...

    Ud over det må det være yderst irriterende at havde en bil der konstant har fejl...

    Airbag fejlen skal udlæses. Det ofte stikket inde sæderne der dårlige men har før set fejl på de forreste airbag.

    Så holder på det bedre kan betale sig at købe anden bil


  • #9   12. aug 2014 Hvis man ikke kan takle lidt såfejl på sin egen bil, så skal man jo ikke købe sig en 14-15år gammel bil, så skal man købe sig en ny med fuld garanti.

    Gamle biler vil have fejl, det er umuligt at undgå, men tænk hvis den nærighed for at bruge de sidste 1000kr. gør at du smider en fantastisk bil ud, og køber en møgspand i stedet, så må man da blive træt af at bytte bilen ud hele tiden?

    Få det nu bare fixet i stedet


  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.741
    #10   12. aug 2014 Ketil - Hvis der ikke skal mere til at skrotte en bil end knast og krumtapsføler, støddæmpere og en køler, så er man nok født med den berømte sølvske i munden... Hvis man ikke er indstillet på at der skal ofres lidt ind i mellem på en ældre bil, så skal man, som Carsten skriver, købe en spritny med fuld garanti og skifte den til en ny når garantiperioden udløber.

    Knast-45 - De ting du beskriver kan være mange ting, alt fra et stempel ud af blokken til en pakdåse der er utæt. Udfra hvad du selv skriver, så skal du nok have fat i en der ved hvad det handler om til at kigge på den utæthed, knastføleren kan du selv skifte, det kræver ikke det helt store...



  • #11   12. aug 2014 Det var de sidste ting der gjorte den blev skrottet.
    Men kunne heller ikke lide bilen. Den gav intet køreglæde og intet komfort. Så valgte at skrotte bilen da en bedre bil dukkede op til en fin pris.
    Det en smagssag. Jeg var ikke villig til at ofre penge på den da den ikke sagde mig noget. At den kunne laves for småpenge var jeg enlig ligeglad med sætte den til 2500kr i 7 dage ingen hendvendelser så den blev kørt til skrot... Jeg mener ikke jeg har en sølvske i røven. Men har lært at før eller siden bør man trække en grænse inden ens bil til 10.000 -15000kr har kostet det samme få lavet.



  • #12   12. aug 2014 Sø-Propel

    Er vi så enige om at din personlige erfaring kan bruges til absolut bjælle! i denne sammenhæng?

    Hjælp manden med hans problem eller skriv et vredt læser brev til Opel Danmark over hvor forfærdelig den 15år gamle bil du har købt var, og hvordan det på ingen måde kan skyldes slid eller folk som dig der ikke gider ofre en krone, det skal bare køre til det dør.
    og husk at fortælle dem at det er deres skyld


  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.741
    #13   12. aug 2014 Knast-45 - hvad indebærer "masser af diverse småting"?

    I 99% af alle tilfælde med airbag lampen, er det stikkene under sædet der er i stykker. De skal slet og ret bare klippes af og enderne loddes farve ret sammen. Så burde den potte være ude. Det samme gør man på aut. værksted.


  • Knast-45
    Knast-45 Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 2
    #14   13. aug 2014 Mange tak for jeres svar, men jeg troede ikke lige at det skulle blive til en helt debat. smiley

    Nu smider jeg jo selv et spørgsmål om den er værd at lave, eller om jeg skal skrotte den? Det er jo ved at være en gammel dame (16 år), og af erfaring ved man jo godt at helbredet begynder at halte. smiley

    "Sø-Propel" har åbenbart selv haft en Vectra, så det er fair nok at han deler sin erfaring. smiley

    Jeg er ikke i tvivl om at den skal på et værksted, men jeg ville bare høre lidt om jeres erfaringer så jeg ikke får et psykisk chok på værkstedet. Jeg er sgu glad for bilen, og når/hvis den bliver tip top igen, så tror jeg da også på at den har nogle år tilbage endnu?

    # 10 og # 13 Jesper *æresdiscipel*

    Jeg havde også læst mig frem til dine svar med knastakselføleren og airbaggen, men flere steder skriver de at man skal passe på omkring den med airbaggen, og jeg har købt en original knastakselføler, men jeg er lidt pivet for at gøre noget forkert?

    Diverse småting:

    Ny forrude.
    Nyt håndbremsekable.
    Ny komplet udstødning.
    Skal have tjekket støddæmpere og bremser.
    Sidelisten (dørlisten) mangler.
    Bagklappen vil ikke låse op.
    Venstre bagdør virker ikke med centrallåsen.
    Rattet piver når det er varmt. (Træls at høre på når man drejer).
    Problemer med airconditionen.
    Knastakselføleren og airbaglampen (som nævnt).

    Igen tusinde tak for jeres svar, de har givet mig et lille indblik i hvad jeg kan forvente mig. smiley


  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.741
    #15   13. aug 2014 Jeg har nu også selv ejet en vectra b, som jeg var utroligt glad for, der var ikke de store problemer med den. Den fik skiftet knastføler en enkelt gang på de knapt to år jeg havde den. Ellers fik den skiftet tændspolen og en ABS krans på venstre forhjul. Det vil jeg ikke mene er vildt meget. Udover det var der normale sliddele som bremser og udstødning, men det skal jo skiftes på alle biler nu og da...

Kommentér på:
Skod Vectra.

Annonce