{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.086 visninger | Oprettet:

bil-bytte hjælp..?? {{forumTopicSubject}}

Hej drenge og piger..!!

Jeg kører pt rundt i en stor og dyr kia carnival.. er super glad for bilen og den kører som den skal dog bruger den lidt olie, ikke voldsomt meeen mere end normalt..

Jeg er blevet tilbudt en peugeot 206 i bytte som egentlig er til salg til 12.900, eller en hyundai accent til 9.900..

Kan finde nogle link til jer hvis i vil hjælpe.. er nemlig lidt i tvivl om hvad der umiddelbart vil være bedst for mig..
jeg er kun mig og min lille hund derfor er det lidt tåbeligt med så stort et skrummel som en carnival..

Håber der er nogle søde mennesker der evt vil hjælpe med lidt erfaring og sådan..
Sender jer med glæde mere info, men da jeg ikke ved hvad jeg skal kigge efter, ved jeg ikke hvad for noget info i evt skal bruge.. smiley

På forhånd tak for hjælpen.. smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  bil-bytte hjælp..??
  • #1   13. aug 2014 Ingen af de 2 biler ville jeg bytte med peugeot 206 er en sygdomsbil med dårlig bagbro ratstamme osv . Ville sælge din i ren handel og finde en toyota eller en polo eller overveje en ny som alt sammenlagt er billigere end din kia selv med afdrag

• #2   13. aug 2014 Hov sorry.. skal måske siges at jeg kun har kia'en at gøre godt med.. dvs ingen kontanter oveni og ingen hjælp fra banken.. smiley

• #3   13. aug 2014 206 er en fin lille bil. Men er denndårligt holdt er det noget der kan blive dyrt. Bag bro er en kendt til på dem men den fungere som fjeder og derved bliver den slidt mere end normalt. En renoveret koster en del penge men de er blevet billigere.
    Accent er en fin bil. De ruster som de fleste andre biler og dele koster ret meget. Men ellers en fin bil.

Om jeg ville bytte. Tja det ved jeg ikke

• #4   13. aug 2014 Vis du ikke har nogen penge skal du ikke bytte med noget som helst for de biler folk vil bytte med fejler 117 ting kun derfor de vil af med dem

• #5   13. aug 2014 Der er mange ting at tage hensyn til i dit projekt, f.eks. skal din Carnival snart synes, er de 2 nævnte byttebiler nysynet vil det nok være en god ide at bytte

• #6   13. aug 2014 Kia skal synes november 15 og de to andre skal synes hhv april og maj 25.. smiley

• #7   13. aug 2014 Du kan sammenligne lidt priser på din carnival her:

http://www.biltorvet.dk/bilm%C3%A6rker/Kia/Carnival

Ellers søg i Dba. og G&G, hvor du også kan sætte den til salg og se om nogen vil give prisen du forlanger - husk gode billeder!

• #8   13. aug 2014 Har sammenlignet lidt, og de står til alt mellem 15.000 og 40.000, desværre er min rigtigt grim udvendig med masser af buler og ridser, som også var der da jeg fik den, så får sku nok ikke det vilde for den.. ):

• #9   13. aug 2014 Der vil jo være noget god øko smiley ved næste syn i forhold ti de 2 alternativer. http://www.applusbilsyn.dk/statistik/personbiler/fejlstatistik_2012_8_aar/
    Jeg vil så nok foretrække Accent af de 2, men det er jo min mening smiley

• #10   13. aug 2014 Jeg ved ikke hvorfor, men bliver ved med at vende tilbage til 206'eren.. på trods af at jeg altid har været imod peugeot.. smiley

Men aner det ikke.. må have en med ud og kigge på dem.. smiley

• #11   13. aug 2014 Peugeot 206 kan have fejl på bagbro som er meget typisk, se om baghjul står skævt, en anden bagbro (ny/nyrenoveret) ligger i ca. 2500 kr. mener jeg. et værksted heromkring tager vist 4000 inkl. bagbro for at skifte den. bortset fra bagbro skal du se om alt el virker i bilen. virker alt el og bagbro er iorden og bilen eller føles god at køre i ville jeg personligt bytte med den. En peugeot har ikke de store problemer med rust og mekaniske ting kan man ofte skaffe diverse steder, både nye og brugte.

Hyundai har de desværre med at ruste meget og min erfaring er at de kan være ret dyre i dele. bare pga. det med rust ville jeg holde mig fra den. det er noget pis at lave og ofte skal man til at male bilen bagefter. = dyrt. og der er heller ikke mange der gider lave rust, hvorfor dem der gider lave det ofte kan tage en ret høj pris for det.

• #12   13. aug 2014 Køre selv Peugeot 406

Og må sige kun BMW nyere en. e39 og E46 er intrassante. Sammen med Honda fra 2000 og op
    Mercedes W211 og W204 som er noget jeg kunne forstille mog at skifte den ud med ... Er super glad for den måde de køre.

• #13   13. aug 2014 Hold da op en smørre kenneth.. men tror sku du har ret.. smiley den er også sjovere at gøre noget ved har jeg hørt.. selvom det tor jeg nu ikke kommer til at ske.. smiley

• #14   13. aug 2014 Hvis det er en 206 1.6 skal du vide den trækker rigtig godt smiley men ja, tjek for gudsskyld bagbroen. Hør også efter mislyde fra bagagerummet (kan dog være et stykke plastik der laver mislyden, men tjek det alligevel, for ellers er det bagbro relateret)

• #15   13. aug 2014 Tusind tak for alle jeres svar.. skal ud og prøvekøre måske begge biler på fredag.. men hælder mest til 206'eren.. smiley

Da jeg ikke har en dyt forstand på det tager jeg min veninde med der har noget mere forstand på alt.. smiley

Det er en 1.6 jubilee fra 2003.. ved ikke hvad det vil sige.. at den hedder jubilee den ligner alle de andre.. smiley

• #16   13. aug 2014 sååå.... i tager to tøser ud og kigger på bil?.... jo.... den slags har jeg ikke gode erfaringer med, eller jo, det gir arbejde :D..

Jubilee er fordi der er lidt ekstra udstyr i den :). var en model der blev solgt med ekstra udstyr til en laver pris smiley

• #17   13. aug 2014 og er til dels enig med sø-propel

Der skal meget til før jeg skifter mine franske biler ud!... de er nemme at holde ved lige, koster ikke meget i dele... og ja.... komforten er satme lækker!.

Har nu kørt 104.000 km over 2½ år i min C5 fra 2002... kan da godt ha lyst til at skifte den ud nogen dage... men så køre jeg en tur og er glad for den igen :).

• #18   13. aug 2014 Kenneth, er så heldig at min veninde har lidt mekanikeruddannelse og har leget med og lavet biler hele hendes liv.. hihi.. derfor det er hende der kommer med.. smiley men ja normalt er to tøser og bilkøb vidst ikke det bedste.. hihi..

• #19   14. aug 2014 Peugeot kan også ruste. Check bl.a. inderskærm i v. bagskærm ved benzin påfyldning. Held og lykke med tøseturen smiley

• #20   14. aug 2014 Hans

Selvfølgelig kan de ruste, men ikke i nærheden af hvad sådan en hyundai gør.

• #21   14. aug 2014 Kenneth har det præsis på samme måde. Nogle dage ville jeg da gerne købe en stor Mercedes eller BMW men så køre jeg en tur i 406ereb og så bliver jeg glad for min bil igen. Kun mine toyota'ere har kunne tilbyde samme følelse.

• #22   14. aug 2014 sø-propel

puha.... vi skal satme op i noget ret nyt toyota, eller en supra eller sådan, før jeg kan sætte mig ind i sådan en uden at ville tage livet af mig selv :). men så igen... sådan har jeg det generelt med ret mange bilmærker/modeller :D..

• #23   17. aug 2014 Det var hvad det blev til drenge.. tusinf tak for alle de gode svar.. er satme glad for den nye lille dyt.. og så vil den køre stærkt.. hihi..
    Fin det er den.. smiley

profilbillede
  • #24   17. aug 2014 Endnu en sort 206 smiley hvad er der blevet lavet på den som ikke er fra frabrikken?

• #25   17. aug 2014 Fisk.. det ved jeg da ikke.. smiley der er skiftet noget tandrem og så har den fået ny motorhjælm og forskærm.. ellers ingen anelse.. smiley

• #26   17. aug 2014 Ikke så tit man ser en standard når det er yngre mennesker der kører den

• #27   17. aug 2014 Ved ikke hvem der har haft den før mig.. men lige umiddelbart virker den meget standart.. den siger ikke ret meget i motoren.. hverken i tomgang eller når man racer.. hihi..

Dog har den lidt buler og ridser, men som sagt har ikke forstand på det, tror det bare ikke.. smiley

Kommentér på:
bil-bytte hjælp..??

Annonce