{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Andre forumemner med "Kan pulverlak tåle"

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kan pulverlak tåle varme??
  • #1   13. aug 2014 hvor høj varme vil du udsætte det for? Det bliver vidst flydende omkring 140 grader så vidt jeg lige husker

• #2   13. aug 2014 Ville male nogle motordele med det. Indsugningsmanifold, ventildæksler etc.

• #3   13. aug 2014 brug autolak

• #4   13. aug 2014 autolak kan ikke holde til varme-brug pulverlak

• #5   13. aug 2014 Jeg har brugt pulverlak på mine racerfælge.
    De bliver så varme at lakken smelter.
    Så nej. Pulver tåler ikke ret meget varme.
    Men motoren bliver jo ikke over 90-100 gr. så det burde gå.

• #6   13. aug 2014 Som Søren skriver, på den side af motoren burde det holde. Mener man bager pulverlak omkring 140-160 grader så det kan kon holde til 110-120 grader. Ellers skal du ud i special maling der kan håndtere varmen.

• #7   13. aug 2014 Pulver lakering kan sagtens holde, men det kræver det korrekte produkt.
    Så du må undersøge hvad de forskellige aktører har at tilbyde. smiley

• #8   13. aug 2014 Fredslund

Motoren bliver langt over 100° på udstødningsmanifold mv.......

Find noget varmebestandig lak istedet. Til slanger og dæksler burde pulverlak holde men til en udstødningsmanifold skal du finde noget der kan tåle høje temperaturer

• #9   13. aug 2014 har malet flere motorblocker med autolak holder godt smiley

• #10   13. aug 2014 Nu var det jo indsugning han ville male.
    Jeg har selv malet ventildæksler osv med autolak.
    Det holder da endnu.

• #11   13. aug 2014 Et pulverlakerer på 21ende år. Det blir hærdet ved ca 190g og begynder at boble ved ca 260g. Har malet i tusindvis af kalibre,topstykker,indsugningsmanifolde,dæksler osv. Og det holder bare. Har kavet kalibre til bmw m3 og m5 hvor ejerne har brugt dem flittigt på nurgburgring flere år i streg. Ingen problem. Autolak er derimod noget uholdbart lort på sådanne dele som jeg omtaler. Hvis i vidste hvor mehet jeg har fået ind i autolak hvor pisset er boblet/skallet mm og skal blæses/pulverlakkes. Har somsagt været pulverlakerer i 21år så ved en smuuule om det. smiley

• #12   13. aug 2014 Udstødningsmanifolde er der derimod intet der holder på. Men bagpotter ingen problem hverken til bil eller mc

• #13   13. aug 2014 Seneste kreation til en dames lyserød/hvide chopper

profilbillede
  • #14   13. aug 2014 En mere

profilbillede
  • #15   13. aug 2014 Altså pulverlak bliver brændt fast ved 220 grader i en ovn når man maler ting smiley

• #16   13. aug 2014 Nej det gør det godtnok ikke ved tyndplade. Ved ik anbefale at hærde en 1-2mm plade i feks blank hvid ved den temp. Det blir mat.og gulligt. Og hvis du ser data bladene fra producenterne af pulver. Feks akzo nobel,jotun,igp,cws mfl vil du også se at det.ligger mellem 180-190g for 2mm i 12-15min. Dog skal den 300 graders varmebestandig sorte fra herberts indbrændes ved 230g i 15min. Der er en masse jeg ik ved noget om. Men lige pulverlak tror jeg nok jeg har styr på efter 21år. smiley

• #17   13. aug 2014 Ralle - hver gang min mutter maler noget for mig får jeg a vide at det bare skal kan holde til en 220 grader varm ovn i ca 20 minutter - nu det som regel opslagtavler og fælge jeg får malet hos hende.
    Og hun har også arbejdet med det i ca 15 år så hun har også malet en del efterhånden. Men aner ikke hvilket pulver de arbejder med eller hvordan og hvorledes.

• #18   13. aug 2014 Tja. Gider ik engang diskutere det. Vi får pulver fra stortset samtlige oulver producenter. Og hvis din mutter hærder en opslagstavle på den måde så overbrænder hun pulveret bigtime og gør det "skørt" dvs det let kan springe. + at den tilsigtede glans % da ihvertfald er gået fløjten. Kan kun opfordre til hun måske lige læser datablade/anvisninger. Og fælge i alu er der en meget stor for at det "koger"ved temp over 180g ved indhærdning. Men newermind. Det ihvertfald skrub forkert. Medmindre verdens største pulverproducenter som feks akzo nobel (tidligere international/interpon) ik har forstand på det. smiley

• #19   13. aug 2014 Og gør sq ik så meget i opslagstavler må jeg nok indrømme. Jeg skal ihvertfald ik hærde folks dyre ruller og mc dele mm på den måde.

• #20   13. aug 2014 Altså de maler alt mulig, diesel tanke, trapper, gelænder, alt mulig.
    Men som sagt får jeg a vide at det skal kan holde til 220 grader i ca 20min. Om det er det, det får ved jeg jo ikke eftersom det ikke er mig der maler det, men jeg ved det er et godt stykke arbejde, malingen holder og har flere kammier der også har fået malet fælge, knallert/scooter stel og aldrig været en klage smiley

• #21   13. aug 2014 Somsagt. Gider ik diskutere. Læs producenternes data blade hvis du vil ha fakta. Dog kan det jo egentlig være hammer ligegyldigt på diesel tanke og opslagstavler. Det jo bare en billig salgslak for lortet ik skal ruste uden nogen former for kvalitetskrav. Så der er overbrænding sikkert fin nok. Men den går bare ik på 22" splitfælge og harley davidson. Fortsat go dag.

Kommentér på:
Kan pulverlak tåle varme??

Annonce