{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.196 visninger | Oprettet:

Ferrari 348 TB søger lidt svar {{forumTopicSubject}}

Hej , jeg er blevet tilbudt en Ferrari 348TB fra 1991 for 185000kr uden afgift, det ser jo ud til at være en fed bil osv, i tilfælde af at jeg vil have den i garagen agter jeg ikke at betale afgiften.
Nu vil jeg så gerne høre om der er nogen som ved noget om sådan en bil ? Og evt. Hvad afgiften kunne være ? Mvh

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ferrari 348 TB søger lidt svar
  • #1   27. aug 2014 Jeg har ofte hørt, at de gamle Ferrari som eks. 348 er ret dyre at servicere og holde kørende, bl.a. fordi motoren skal ud ved service som tandremskifte etc. Og de ældre før 360 er heller ikke specielt kendte for driftssikkerhed.

Jeg snakkede engang med en til et træf der havde en 348 (han har også en 308 og F430), og han sagde at han havde brugt dobbelt så mange penge på værkstedet på den den bil, ift. hvad han havde givet for bilen.

Jeg har dog ikke selv erfaringer med bilen.

• #2   27. aug 2014 Det vil jeg faktisk gerne tro, jeg kan se at du har en c6. Jeg overvejer faktisk at købe en tidlig C5. Men er lidt i tvivl om den har bedre køreegenskaber og er hurtigere end de gamle gulplade camaro 1998 305 hk ? En tidlig C5 er jo også fra den tid, noget du ved noget om ? Mvh

• #4   27. aug 2014 Du kører bare i den til tandremmen springer! så har du sparet en del penge på tandremsskift.. og en ny motor koster ikke så meget til sådan en 348.. så er klart det billigeste.. Med mindre den springer med det samme smiley det er hvad jeg har hørt af en der har en 348..

• #5   27. aug 2014 Er det en joke eller hvad ??

For den ødelagte motor skal jo ikke pilles ud og erstattes med en ny motor.. nej da, den hopper i af sig selv...

• #6   27. aug 2014 Nej tandremmen holder langt længere end hvad den er opgivet til.. Der er flere der gør det på den måde... Du kan da søge til på under forums for 348.. Men igen det var bare hvad jeg fik afvide..

• #7   27. aug 2014 Alle tandremme (med få undtagelser) holder længere end hvad de er opgivet til.. Der er ganget mange sikkerhedsfaktorer på. Men du kan ikke bilde mig ind at det er billigere at skifte anden motor end tandrem hvis den springer..

• #8   27. aug 2014 Mirza jeg siger ikke at du ikke har ret.. Jeg ved det ikke har ikke sat mig ind i hvad Ferrari tager for en tandremsskift.. Jeg gider heller ikke og har ikke tid til at sætte mig ind i der.. Så du får ret! Kan sagtens følge dig! Fik det bare afvide af en jeg kender som har haft flere super biler og han har fundet ud af at det ville være det billigste..

Kommentér på:
Ferrari 348 TB søger lidt svar

Annonce