{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.090 visninger | Oprettet:

8000k Xenon lovligt? {{forumTopicSubject}}

Hejsa jeg går og overvejer om man skulle skifte sine xenon pærer i bilen, den er originalt monteret med xenon lygter så det er ikke eftermonteret, men bliver lidt usikker på om det er lovligt at bruge 8000k pærer? eller om lyset bliver for blåligt?
ud over xenon vil jeg skifte halogen pæren i angel eyes ringene?
igen samme spørgsmål har fundet nogle LED pærer der går helt op til 12.000k regner dog ikke med at tage mere end 8000k hvis det altså er lovligt?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  8000k Xenon lovligt?
  • Per L
    Per L Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 21 Følgere: 24 Svar: 153
    #1   30. aug 2014 De pære du bruger skal være E-Mærket for at de er lovlige.

• #2   30. aug 2014 Glem det fis der. Køb nogle på omkring 5000K, det andet får du røv og nøgler lys ud af, særligt når det regner.

• #3   30. aug 2014 Og så hold dig fra det kinesiske lort. Køb Osram eller Philips.

• #4   30. aug 2014 troede netop man fik bedre lys, derfor de blænder?

• #5   30. aug 2014 Det har da intet med farvetemperaturen på pæren at gøre, om de blænder eller ej?

Lysudbyttet er det lys du har på vejen, og som du reelt set har brug for. Jo lavere kelvin, jo bedre lysudbytte, specielt i regnvejr.

• #6   30. aug 2014 ok tak, så blev man da også lidt klogere idag smiley
    men hvad så med LED i stedet for halogen, der har man jo ikke brug for lyset? det er jo bare kørelys, gælder så bare reglen om det skal være e-mærket? selvom det nok er svært nok at finde

• #7   31. aug 2014 Har selv skiftet mine Philips BlueVision Ultra ud med Philips Extreme Vision 50%, og selvom BlueVision havde mere blålligt skær og så ret godt ud, så er jeg ti gange gladere for Extreme Vision, selvom de har en mere "varm" farve på 4500K. Jeg ser alt. Førhen kunne jeg ikke se vejen når det regnede.

Positionslys skal være hvidt, så vil holde mig til de 6000K.

• Ken P
    Ken P Online Tilmeldt:
    okt 2009

Følger: 7 Følgere: 11 Emner: 4 Svar: 1.520
    #8   31. aug 2014 Casper -> jep alle pærer/lygter skal være godkendt til formålet....

• #9   31. aug 2014 Casper..

du skal som de andre siger finde nogle e-godkendte xenon pære..

Til det med led kørelys så ja er din enhed godkendt med led belysningen kan du godt smække det på smiley

Smider du noget som led pære i en hallogen lygte er det IKKE lovligt, da du ikke må ændre pæretypen til den given fatning..

Altså Dxx fatninger skal have xenon pære..
    Hx fatninger skal have hallogen pære.. smiley

• #10   31. aug 2014 nå så må jeg jo undvære ville bare gerne have hvide ringe i stedet for de kedelige almindelige smiley men tak for svarene

• #11   31. aug 2014 at det er ulovligt betyder ikk panserne kender noget til det.. smiley
    Så forstyrrer det ikk kan du godt lege lidt med det.. Så opdager de det normalt ikk smiley

Kommentér på:
8000k Xenon lovligt?

Annonce