{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
919 visninger | Oprettet:

udannalse indenfor bil verdenen???? {{forumTopicSubject}}

hej BG jeg står i den situation at jeg ikke ved hvad jeg vil med min udannelse. jeg vil rigtig gerne arbejde med biler på den ene eller den anden måde. jeg tog grundførløbet som mekaniker da jeg var 15 men jeg var en tumpe og tog det ikke seriøst. det resulterede i et 02 til eksamen og jeg kunne ikke finde læreplads. nu sidder jeg den dag idag og kan ikke få lov til at tage grundforløbet om og ved ikke hvilken uddannelse jeg skal vælge.

jeg er igang med en HG bare for at lave noget men det er ikke det jeg vil

håber i har nogle ideer til udannelses muligheder.

på forhånd tak!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  udannalse indenfor bil verdenen????
  • #2   1. sep 2014 Gider du overhovedet være mekaniker hvis du brænder for biler ??

Ikke for at træde nogen over tæerne, men jeg møder sjældent en mekaniker med passion for biler, mange laver alm opgaver såsom at skifte olie dæk osv..

Hvis jeg var dig ville jeg tage en autoteknologuddannelse, der til skal du have en gymnasial uddannelse mener jeg.

http://www.eaaa.dk/videregaaende-uddannelser/it-og-teknik/autoteknolog/

Og samtidig så opretter du en annonce på www.motorsporten.dk hvor du efterlyser et racerhold som du kan komme og skrue på og ser om det er noget for dig..

• #4   1. sep 2014 Jeg var ude i nogle problemer som ung og jeg tog det ikke seriøst. Jeg brænder rigtig meget for biler og roder i biler så snart jeg kan se mit snit til det. Jeg er god med mine hænder og er nogenlunde fagligt.

Da jeg ringede til autocollege fik jeg at vide at når jeg bestod mit grundforløb ( også kun med 02) kan jeg ikke tage det om

• #5   1. sep 2014 Vil gerne rode med bilerne da det er det jeg er god til. At stå i det fine tøj hver dag og have salgs smilet frem er ikke lige mig.

• #7   1. sep 2014 Kan ikke tage den i Aalborg. Den lyder rigtig spændende men 2år på skole så kant væk er lidt træls så hvis der var et alternativ ville det værre fedt. Men hvis ikke må jeg jo bare flytte

• #9   1. sep 2014 Som mekaniker kan jeg fortælle dig, det sidste jeg gider når jeg har fri, er at lave det samme som de sidste 7.5 time på arbejde smiley

• #10   1. sep 2014 selvfølgelig kan du få en læreplads selvom du har fået 02 på grundforløbet, skam ikk alle der ser på de karaktere.
    og mange der ikk tage grundforløbet seriøst

• #11   1. sep 2014 Der er ikke ret mange alternativer, autoteknolog er det eneste alternativ, og hvis du brænder for biler vil du så ikke meget gerne ud og skrue på en rigtig racerbil, måske formel vogn eller Ferrari, Porsche osv..

2 år er jo ingenting, folk flytter væk for en uddannelse der var 50-10 år

• #12   1. sep 2014 Tog mit grundforløb for 4år siden brugte et år på at søge læreplads uden held. Er bange for det er lidt gammelt nu

• #13   1. sep 2014 Ja, tag dig sammen og få nogle gode karakterer på HG, det er ikke svært. Så har du gode muligheder for at få en elevplads som salgselev hos en forhandler.

• #14   1. sep 2014 Læs længere oppe

• #15   1. sep 2014 Jeg blev færdig som Autoteknolog i juli. Jeg tog uddannelsen i Viborg, som er kommercielt målrettet, den i Århus er fokuseret på motorsport.
    Du kan sagtens hoppe på uddannelsen med en HG. Men du skal være klar på at læse en masse ekstra på den tekniske del, da mange på uddannelsen er udannede mekanikere, er der nogle ting du simpelthen er nødt til at have noget viden omkring, og der er kun dig selv til at tilegne den viden.
    Den merkantile eller forretningsmæssige del af uddannelsen kræver også rigtigt meget, og det er ikke den rigtige uddannelse for dig, hvis du ikke er så glad for at gå i skole, da der er en del tavle-undervisning.

Mht. bolig, så har uddannelsen i Viborg et rigtigt lækkert, næsten nyt skolehjem lige på den anden side af vejen, som kan lejes til rimelige penge.

• #16   1. sep 2014 det kan sagtens lade sig gøre at være mekaniker og samtidig brænde for biler.. vil da mene det er en stor fordel!
    jeg arbejder som mekaniker til hverdag, og skruer tit til langt ud på natten på mine egne biler efter arbejde, det er det der giver erfaring, og tit er det liidt andre opgaver end dem man står og laver fra 8-16 smiley

• #17   1. sep 2014 tror i måske det ville værre en mulighed at snyde lidt og melde sig på grundforløbet som lastvognsmekaniker og derefter ændre det til personvogns mekaniker. de følges jo ad hele vejen pånær de sidste par måneder?

• #18   1. sep 2014 Er det over 4 år siden? smiley dit grundforløbsbevis gælder jo kun 4 år smiley

• #19   1. sep 2014 Det er ikke hvad jeg fik at vide af uu-vejlederen på autocollege

• #20   1. sep 2014 jeg ville nemlig også tage det igen selvom jeg fik 12 men de sagde der skulle gå 4 år smiley

• #21   1. sep 2014 Hmmm. Har lige haft snakket med Flemming (vejlederen på autocollege Aalborg) og han siger at når jeg har bestået så er der ikke noget at gøre ved det

• #22   1. sep 2014 mærkeligt i Herning siger de, at efter 4 år kan man tage det igen;)

• #23   1. sep 2014 Skal til samtale ved ham onsdag så må jeg lige høre hvad det er for noget

• #24   1. sep 2014 Min kæreste er lige begyndt at studere på autoteknolog uddannelsen i Århus. Enten skal man være udlært mekaniker eller have en gymnasiel uddannelse...
    Men når det er sagt er det elever med de bedste karaktere som bliver optaget (min kæreste fik 12 til svendeprøven og gennemsnit på 9,9 hele uddannelsen) samt ALT undervisning forgår på engelsk inkl pauser! Da 1/3 er studerende fra England, Tyskland Sverige osv osv

Så mit billed af den uddannelse er det ikke noget man bare tager som en HG (no offense) man skal virkelig brænde for det.

Held og lykke smiley

Kommentér på:
udannalse indenfor bil verdenen????

Annonce