{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.095 visninger | Oprettet:

E46 330D Tourings spørgsmål. :) {{forumTopicSubject}}

Hej BG'ere smiley

Er der nogen af jer der har erfaring med sådan en lækker slæde?

Jeg tænker på, skal man vælge 184hk eller 204hk modellen? Hvor stor forskel er der på de to?
Og hvor langt går de på en liter, hvis man kører almindeligt?
Og hvordan klarer sådan en vogn sig i sne?

Har også overvejet en Dx, men kan se at det suger diesel ud af motoren smiley

Håber der er nogen med erfaringer, jeg ville selv hente den i .de smiley

Mvh
Morten


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  E46 330D Tourings spørgsmål. :)
  • #1   3. sep 2014 204Hk er en anden motor, og den trækker helt anderledes..

    Jeg ville klart gå efter 204Hk.. om du skal have XD er vel op til behovet.

    Det gør ikke just bilen hurtigere til hverdag, men det skal da ikke være den smule merforbrug der afgør det.-. går du så meget op i hvor langt du kører på en liter, så skal du da i en nye Kia pis mig tanken model.. og ikke en fuldblods bimmer med 6 propper smiley


  • #2   3. sep 2014 204 HK modellen er noget mere økonomisk og langt billigere i vægtafgift og som Morten D skriver, så trækker den meget mere.
    Har haft både 184 og 204, de kan ikke sammenlignes.


  • #3   3. sep 2014 Argh så stor forskel er der nu ikke på de to maskiner...Der er forskel på turboladeren, men ellers er der ikke det store.

    Min egen gik cirka 18 km/l da jeg kørte mest motorvej.
    Landevejs/bykørsel faldt det til 16 km/l

    Pas på med at få den chippet da gearkassen i forvejen er maxet ud ab fabrik - ellers vælg en manuel, de kan holde.

    Mht. afgiften, betalte jeg 9000,- om året.



  • #4   3. sep 2014 Som jeg husker det er blokken den samme.
    Den kører med nyere generation pumpe, dyser og turbo.
    Om der er forskel på indsugnings siden mv aner jeg ikke.

    Hvilken gør den ender i en anden kategori EURO kvalificering som også gør den billigere.



  • #5   3. sep 2014 Mange tak for jeres svar smiley Hvad koster en 204hk i grøn ejer afgift? 184hk'eren koster vist 10.000 pr år ca..

    Ang. 4x4 tænkte jeg på at jeg bor på landet, og vi får jo sne af og til, og min G4 IV med forhjuls træk klarer sne til UG+, så ville jeg bare vide med bimsen smiley


  • #6   3. sep 2014 Slå nummerpladen op på de modeller du kigger på der kan du se hvad de koster i afgift..

    http://www.nummerplade.net/


  • #7   3. sep 2014 Morten har svaret på dit spørgsmål hvis du kigger efter smiley


  • #8   3. sep 2014 Ok, troede det var for 184hk modellen smiley
    Super tip med nummerplade.net tak smiley

    Så må jeg jo bare på jagt, bliver nok en tysker og så på gule plader, har ikke noget at bruge de sæder til alligevel, og så er der nogle K at spare om året i afgifter smiley


  • #9   3. sep 2014 Er du sikker på den kan komme på 2000kg totalvægt, det tror jeg ikke..

    Mener sku den vejer mere end 1650kg..


  • #10   3. sep 2014 Det kan du så, den render ind på 1625Kg.. men husk at kontrollere det når du kigger på en bil i tyskland. hvis nu den har træk eller noget, og så står til 1650kg.

    Så kan du ikke veje den ind under 2000kg totalvægt, og så er du altså på den rigtigt høje vægtafgift..


  • #11   3. sep 2014 En 330D touring kan IKKE nedvejes til billig vægtafgift... der er noget vægt bøvl der gør det umuligt!


  • #12   3. sep 2014 PIS, så er afgiften jo lige så dyr som på hvide plader, så forsvinder fordelen jo lidt, ved at købe den på gule smiley

  • #13   3. sep 2014 Jamen hvis man bygger den til gulplade, vil de jo have en veje rapport, så må man jo bare flå reservehjul ud og køre derned med tom tank smiley

  • #14   3. sep 2014 Kigger man på denne:
    http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/bmw/330d/30-touring/2244784

    Så er egenvægten kun 1550 kg! så ville den vel kunne vejes ned til under 2T..


  • #15   3. sep 2014 Det er en fejl... den kan ikke nedvejes... spørgsmålet har været oppe flere gange ...

    Tag en snak med http://nedvejning.dk/ de lever af at gøre det...


  • #16   4. sep 2014 Altså nu har jeg læst på det, og FDM skriver:
    Tre betingelser skal opfyldes
    Der er tre tekniske betingelser, der skal opfyldes, for at du kan få din bil nedvejet og godkendt med en totalvægt på højst 2000 kg:
    • Den oprindelige totalvægt må højst nedsættes med 30 pct.
    • Totalvægten skal efter nedsættelse udgøre mindst 1,2 x bilens egenvægt
    • Totalvægten skal efter nedsættelse udgøre mindst 1,25 x bilens tilladte akseltryk for bagaksel

    Typegodkendelsen for en 330D aut. Så er totalvægt 2150kg

    Så regl 1: 30% af 2150 = 1505Kg = godkendt.
    regl 2: Bilens egenvægt = 1550kg x 1,2 = 1850kg = godkendt.
    regl 3: akseltryk bagpå = 1125kg x 1,3 = 1406kg = godkendt.

    Den kan jo så vejes ned til 1999kg hvis de regler følges.





  • #17   4. sep 2014 og fra nedvejning.dk's side:
    For at få din varebil i en lavere vægtklasse, skal den kunne godkendes med en totalvægt på maks. 2.000 kg. Det kan den som regel, hvis følgende er opfyldt:

    Egenvægten må ikke overstige 1.666 kg (20% reglen).
    Bagakseltryk må ikke overstige 1.600 kg.
    Den nuværende totalvægt må maksimalt være 2.857 kg (30% reglen).
    Der er nyttelast nok til 75 kg pr. passager plus 150 kg til last. Det betyder i praksis, at en varebil med et passagersæde maks. kan veje 1.650 kg i egenvægt, mens biler med to sæder i højre side maks. kan veje 1.575 kg i egenvægt.

    Igen Holder en 330d sig indenfor de regler..


Kommentér på:
E46 330D Tourings spørgsmål. :)

Annonce