1.845 visninger
|
Oprettet:
Razzia på storebæltsbroen. {{forumTopicSubject}}
Alle kneb gælder.
http://www.bt.dk/danmark/gigant-razzia-paa-storebaeltsbroen-politiet-rystet-over-bilister
mar 2012
Følger: 8 Følgere: 7 Biler: 1 Emner: 8 Svar: 66
okt 2010
Følger: 30 Følgere: 37 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.839
Hvis det et problem så lav en gang bro med nedgang til værd betalings anlæg.
sep 2004
Følger: 60 Følgere: 48 Biler: 2 Emner: 53 Svar: 1.603
De skyder jo ca.300 meter ud med deres laser, altså ud hvor man lige er kommet ind i 50 km/t zonen.
At begrundelsen er at personalet skal springe for livet, den hopper jeg sgu ikke på.
Man skal da kigge sig for, inden man går fra skillehus til skillehus og krydser vejbanen, færdselsloven gælder også , selv om man arbejder på Storebælts broen.
Det er jo kun i brobiz banerne problemet kunne opstå.
Og man skal ikke køre ret meget mere end de 30/40 km/t inden man kører i bommene ved brobiz banerne , hvis der er opstået en fejl og bommen ikke går op.
I de andre baner skal man jo holde stille og betale , så der kan det jo ikke være noget problem for personalet.
Kald det nu hvad det er, altså en pengemaskine, hvis det var et så stort problem for de ansatte og for at få hastigheden ned, så havde man sat automatiske fartkameraer op for længe siden, med skiltning om at der er opstillet disse kameraer.
Jeg kører nok selv 60 - 70.km/t ind til ca.150meter før jeg kommer til betalings anlægget, lige som nok 97,5 % gør, hvor jeg det sidste stykke kører de tilladte 50 km/t og så ca.30 km/t i brobiz banen.....
apr 2011
Følger: 3 Følgere: 6 Biler: 3 Emner: 27 Svar: 556
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 32 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.008
Man kommer jo ikke så meget hurtigere frem ved at køre som et lille svin, eller bryde hastigheds grænser konstant...
Hvis folk gerne ville lave deres egne love efter hvad de mener er ok, så kan vi vel også alle bare gøre som vi lyster, i andre aspekter af liver, end lige hastigheds overskridelse...
Syntes nogen gange at det er til at brække sig over, at folk kalder det en penge maskine, bare fordi det ikke lige passer dem, at overholde den lov vi nu engang har i dette land....
sep 2004
Kom nu ind i kampen og drop hampen, hvem skriver noget om at køre som et svin og overtræde hastigheds grænserne hele tiden, for ikke snakke om at lave sine egne love ??? ( ud over dig, altså )
Er du sikker på du ikke har slået hovedet kraftigt , da du farrede op og slog skallen i din ny pudsede glorie.
Havde jeg ikke mistanke om at det er din form for humor, at du har sat din alder til 83 år, havde jeg troet på det.
Selvfølgelig er det pengemaskiner, hvorfor fanden tror du at de Røde baroner, der har fået lov til at sidde på magten i 4 år, har sat indkrævning af bøder , med 600 millioner kr på finansloven. Det er 1 million 650.000.kr om dagen, alle 365 dage i året.
Havde det været meningen at det skulle have en præventiv virkning, så havde man valgt 1000.faste kameraer, med dertilhørende skiltning, i stedet for 100 atk vogne.
sep 2004
Jeg ringede 114 og fik omstillingen, der måtte beklage, for der var ingen hjemme i færdsels afdelingen, for som hun ordret sagde, havde de alle sammen fået ordre på at være ude i trafikken, da de var bag ud med deres bødekvoter.
Jeg sagde at det pakkede hun ikke lige frem ind, men som hun sagde, det var der jo ingen grund til, da det jo var sådan....
sep 2005
Følger: 61 Følgere: 60 Biler: 5 Emner: 214 Svar: 2.263
sep 2004
Jeg syntes det er helt i orden,at dem der sætter de ansattes liv og lemmer på spil, får en på hatten , i form af en klækkelig bøde og evt. Klip, men det kan snildt gøres ved at sætte et par faste fotofælder op ved brobiz banerne og skilte med dem , lige hvor man kører fra motorvejen mod betalings anlægget .
Så er man advaret og hvis det ikke er nok, ja så er det kasse 1 , men feks. I Sverige sætter folk farten ned hvor der er kameraer, så helliger de jo midlet. Og kan ikke betegnes som pengemaskiner.....
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 32 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.008
De må da også godt sætte stærekasser op, i massevis for min skyld...
Hvis folk får bøder og kalder det pengemaskiner, så er det vel fordi de ikke overholder færdselsloven... (derfor skriver jeg at folk gerne selv vil bestemme)
Hvad angår dem der kører som svin, ja dem møder vi alle jo dagligt, det hører til sjældenheder at folk faktisk overholder fartgrænserne...
Overhalinger i ren psykostil ser jeg da daglige folk udføre...
De sætte andres liv om lemmer på spil og leger russisk roulette, når de opfører sig som små svin i trafikken. de kommer jo ikke hurtigere frem, men er tit med til at bremse trafikken, med deres overhalinger og zig zaggen i trafikken.
Jeg kan til stadighed undre mig over så mange ulykker på steder hvor det ikke burde forekomme..
Der giver de jo også alle andre skylden, især de "langsomme" trafikanter, som jo faktisk overholder loven, hvad fart angår. folk presser sig selv til at tro det er i orden at kører forstærkt, tale i mobil under kørsel, man ser det jo dagligt....
Og derfor brækker jeg mig mig når folk kalder det en pengemaskine, det gør de jo bare fordi de selv mener at loven godt må brydes, men at de helst selv vil bestemme deres straf, som det helst ser som ingen straf.
Trods du kommenterer min alder, som jo nok ikke er så høj, men en del derop ad..
Så har jeg da som alle også kørt for hurtigt, og kørt rådden, men det skal jo ikke ligge til grund til at jeg syntes at andre også skal have lov at prøve...
Så skal spritbilister jo også gå ind i kampen for at slippe for straf, og syntes at andre også "lige" skal have lov at køre med sprit i blodet et par gange eller to...
Lidt ligesom det indlæg igår hvor en lamme tumpe lagde et billede op af sine dæk og spurgte andre om de kunne gå i en evt. razzia...
Det er jo komplet uansvarligt at gutten spørger eller overvejer at vente med at skifte til han har fået de nye dæk hjem....
Han kan da lade lortet stå til han får råd til at holde bil, og ikke leger roulette som andre gør....
Det er ikke engang hans moral der afgør om han kan køre på dækkene, men mere om bøden han kan risikere, frem for at holde hans bil i stand...
Mange af disse mennesker tror jo at knallert livet bare overgår til 4 hjul, og at man kan klytte ligesom man gjorde som på sin gamle puck eller jog....
Så nej jeg prøver ikke at være morsom, og håber da ikke det støder dig for meget, når du nu mener at det er en pengemaskine...
Jeg syntes nu der er så meget andet staten og kommunerne kan tjene penge ved, frem for at kalkulere og lave det nye spareforslag efter det andet....
Derimod syntes jeg at ale partier, og offentlige ansatte især er nogle skide pampere og rygklappere... men de er desværre også nogle værrer pengemaskiner, men det går bare den forkerte vej for dem, da det hele tiden går i minus for dem....
Så syntes nu det er helt ok at de via politiet, kan skrabe en masse penge ind, selv om jeg så nok, bliver lidt ligesom som en sortseer ved DR, da jeg ikke kommer til at spytte mønter i denne bødekasse...
Razzia på storebæltsbroen.