{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.363 visninger | Oprettet:

Nedvejning af gulpladebil {{forumTopicSubject}}

Hej der ude!

Har købt en brugt gulpladebil fra 05 som ikke er vejet ned, hvorefter jeg inden 14 dage har fået den nedvejet! Har så lige modtaget en bon fra skat på 9594!
Tillægsafgift 5127kr
Vægtafgift 3191kr
Udligningsafgift 1274kr

Samt en opkrævning hvor der er et regnestykke der lyder :
Nypris 177.000
Handelspris 33.000
Beregnet registreringsafgift 13.550
Modregning til tidligere betalt Afgift -9618

Registreringsafgiften udgør 3932kr

Hvilket jeg går ud fra er prisen for at få bilen nedvejet ?

Der er ingen girokort med, bar et konto nr til at overføre penge til!

Går ud fra de 9594 er den gamle afgift? Men får man penge tilbage når nedvejningen er gået igennem så?

Håber nogen kan hjælpe! Er helt grøn på dette punkt!

Mvh Esben!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nedvejning af gulpladebil
  • #1   11. sep 2014 Du får ingen penge- De har jo taget forskellen på de 2 biler. Bilen med den lave vægtafgift koster jo 13550 i registreringsafgift og du har jo så betalt de 9618 i reg afgift. så skal du jo kun betale forskellen på de 3932 kr og så kommer der den nye vægtafgift.

• #2   11. sep 2014 Dvs at jeg kommer til at betale reg afgift 2 gange på samme bil på samme år så det kommer til at koste næsten 20.000 inden den er nedvejet ? Er det korrrekt forstået ?

• #3   11. sep 2014 når du har betalt regafgiften, for du det tilbage du har betalt for meget af de 9000, før den blev nedvejet smiley

• #4   11. sep 2014 RustRider nej han gør da ej.

Når man betaler den høje vægtafgift så har man kun betalt 50% i reg afgift.
    Nedvejer man bilen så skal man betale 90% i afgift. Så regner de ud hvad bilen koster med 90% og hvad den koster med 50%. Så de 3900 er de 40¤ som han skal betale for at kommer fra 50 og op til de 90%

Rustrider. Det du snakker om er vægtafgiften, det her omhandler reg afgiften på bilen ikke hvad han skal betale i vægtafgift. Vægtafgiften bliver først sat ned når bilen er betalt de manglende 40%

• #5   11. sep 2014 Lasse P det er hvis nok 95 % afgift i nedvejning

• #6   11. sep 2014 Henning ja ok smiley så er det de 45% de 3900 svare til

• #7   11. sep 2014 ja det må det være men du har helt ret i det du skriver

• #8   11. sep 2014 Henning og du har ret i det er95% smiley

Små varebiler

Små varebiler er køretøjer, der utvivlsomt er indrettet til godstransport, og har en tilladt totalvægt på ikke over 2 tons. Endvidere er biler med en tilladt totalvægt på over 2 tons, men ikke over 4 tons, omfattet, såfremt biler af samme fabriksmærke markedsføres med lignende karrosseri i personvognsudførelse (stationcarreglen).

For de små varevogne beregnes registreringsafgiften som 0 pct. af de første 14.300 kr. (2003-niveau) og 95 pct. resten.

Dertil kommer en række tillæg og fradrag i henholdsvis den afgiftspligtige værdi og den beregnede afgift som følge af trafiksikkerhedsfremmende udstyr, jf. kap. 6.

For små varebiler, der udelukkende anvendes privat, beregnes et tillæg til vægtafgiften på 900 kr. årligt. For små varebiler, hvor brugen er blandet privat og erhvervsmæssig, beregnes et årligt tillæg på halvdelen af dette beløb.

• #9   23. sep 2014 Dvs. At hvis jeg betaler de resterende penge af Registreringsafgiften, kommer den nye vægtafgift så i år? eller skal den så først betales næste år?

Mvh Esben

• #10   23. sep 2014 den kommer jo når bilen bliver indreg med den nye vægtafgift. Men så får du jo restet af den gamle vægtafgift retur

• #11   23. sep 2014 Også når den høje vægtafgift er medregnet i regnestykket om reg. Afgift?
    Har jo betalt næsten 10.000 i vægtafgift hvor jeg yderligere skal betale næsten 4000 i reg afgift! Får jeg så eksempel vis 5000 tilbage hvis den nye vægtafgift kommer til at ligge på 5000. Eller kommer den nye afgift oveni de allerede betalte "14.000"?

Vh

• #12   23. sep 2014 Vægtafgift har intet med reg afgiften at gøre Du skal betale de ekstra penge i reg afgift.Og fra den dato hvor bilen står med en mindre vægtafgift får du den resterende tillægsog vægt afgiftt retur.Du betaler jo for et helt år ad gangen. Og har du så fået den ændret midt i året vil du jo få noget tilbage af tillægs og vægtafgiften. De 14000 har intet med vægtafgiften at gøre. De 14.000 var den afgift du skulle have betalt ved fuld 95% afgift.Du har kun betalt de 50% så derfor skal du betale yderlige 3900

• #13   24. sep 2014 Okay smiley tak for hjælpen smiley

Kommentér på:
Nedvejning af gulpladebil

Annonce