Start problem {{forumTopicSubject}}
Jeg holder stædigt fast i min gamle pøjgot 106 , 1,4 1998, MEN, den har det mest irreterende periodiske startproblem, som endnu ikk er lykkes at løse , det har stået på igennem et år og den har tilbragt mange timer på værksted hvor den er blevet fejlsøgt uden held , startproblemet går i sig selv efter en tid og så kan den muligvis køre et par uger uden problemer og så stArter det forfra .
Så nu prøver jeg at få ideer her til om nogen har ideer til hvor vi skal lede .
Når den driller så kan det tage 6-7 forsøg at starte den eller mere , det hjælper ikk at forsøge at gi gas det reagere den ikk på , der er ikk noget host eller hak under startforsøg , den har nu for 3 gang fået skiftet krumtapsensor , der er ny tændspole (sidste år) nye tændrør , når den driller og man har fået den startet , så er der intet problem hvis du så slukker og starter igen , men problemet opstår når den har stået , den har været forsøgt fejlsøgt men hver gang på værksted vælger den at starte og så kan fejlen ikk findes siger de kloge , den har også fået skiftet en føler , da jeg ikk har forstand på motor kan jeg ikke lige huske hvor , men det hjalp så heller ikke , nu vi så ude i startspærre spole , men syns det ved at være en lidt håbløs kamp , fejlen er der men hvor , nogen der kan komme med mulig ideer til hvad og hvor man skal kigge ?? Udover det startproblem køre bilen fint , forslag modtages med kyshånd
feb 2004
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 2 Svar: 235
jan 2007
Følger: 11 Følgere: 11 Biler: 3 Svar: 912
sep 2014
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 4
Har prøvet at lade nøgle sidde i ca et kvarter , nå jeg holder og venter på min datter ved skolen , men så er problem der stadig , det som om problemet er mest udtalt når den har stået mere end 10 min , for starter og slukker man lige efter hinanden , starter den hver gang , kan også risikere at den nu driller et par uger , så går det i sig selv igen ... Starter hver gang i en periode , og så begynder det hele forfra igen , syns godt nok det meget mystisk , men vi prøver ny at skifte startspærre spole også , ender snart med en helt ny bil jo ??
jan 2007
Følger: 11 Følgere: 11 Biler: 3 Svar: 912
sep 2014
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 4
Start problem