{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
9.106 visninger | Oprettet:

Er der en Ford-mekanikker eller en Focus ekspert? {{forumTopicSubject}}

Vi står og skal have ny bil til familien og kigger på en ford focus.
Vi kigger udelukkende på diesel modeller og har særligt kigget på 2 forskellige:
1,8 tdci, kørt 200.000, 2005 ghia
1,6 tdci, kørt 240.000 2008 (faceliftet) trend (tandrem skiftet ved 200.000)
begge koster 50.000

Er der noget bestemt jeg skal kigge efter ved dem og hvad ville i vælge og hvorfor?

hvad kan jeg forvente der kommer af rep. på dem i fremtiden?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er der en Ford-mekanikker eller en Focus ekspert?
  • #1   16. sep 2014 Er ikke ford mekaniker. Men havde valgt 1,8 tdci. Prøv og søg på den 1,6 tdci. Der er mange som oplever store problemer med den. Jeg har selv en mondeo med 1,8 tdci, den starter og kører perfekt. Du skal dog være opmærksom på om den kører med både tandrem og kæde eller med 2 tandremme. Bla min kører med to tandremme og de skulle skiftes ved 200.000 km.

  • #2   16. sep 2014 1.8 der gælder det vel om at holde øje med svinghjulet - det er sådan et lækkert dobbeltmasse

  • #3   16. sep 2014 Det er dobbelt masse svinghjul på næsten alle biler idag og de kan ikke holde til at blive kørt helt fra lave omdrejninger altid og ja det er lidt åndsvagt når nu en diesel er beregnet til det hvis man vil kører øko...

    Men ja 1,8 tdci har heller ikke et super svinghjul, men motoren som sådan er umiddelbart holdbar men noget mere støjende end 1,6... ( har selv kørt focus 1,8 tdci og ved salg kørt 270000).

    1,6 er en ganske fin motor men har nogle problemer med at slam fra bundkaret lukker for olietilførelsen til motor og turbo, men det er blevet en kendt fejl og mener at det kan undgås med den rette service...


  • #5   16. sep 2014 1.6tdci motoren (pas motor), fejler intet vis man skifter til ftz modificeret bundkar og desuden kører oliernes igennem hver anden gang.
    Problemet med dem er der ca ligger 400ml olie tilbage i bundkarret ved olieskift pga lorte bundkar, derved bliver der lavet koks og sod af det gamle slidte olie som sætter sig i filtrene i banjo boltene til turboen og mister derved smørring.


  • #6   16. sep 2014 Korrekt, 1.6 tdci motoren (PSA konstruktion) har i visse bilmodeller nogen problemer. Det har dog intet med bundkarret at gøre, men at folk ikke overholder deres service. Peugeot har især problemer, og det er fordi de kører med 30.000 km service, hvorimod Ford kører med 20.000 kms intervaller. Der er meget lidt olie i motoren (3.6L såvidt jeg husker), og den bliver derfor hurtigt "dårlig" hvis man ikke sørger for at få motoren serviceret. Og så er det jo klart det går galt.

    1.8 tdci er en Ford konstruktion, den kører ikke nær så langt på literen og lyder og kører som en traktor i forhold til 1.6eren smiley


  • #7   18. sep 2014 Jeppe S: hvordan kan du melde ud det intet har med bundkarret og gøre, det er da direkte misvisende og noget vrøvl.

  • #8   18. sep 2014 Der ligger måske 1,5 dl olie tilbage, det er et mindre problem end folk gør det til, og har ingen betydning hvis man overholder service. Jeg ved at de problemer med bilerne de har haft på det Ford-værksted jeg kender er fordi ejerne har kørt over service. Og de kører med originalt bundkar.

    På den anden side kan man spørge om ikke alle biler med 1.6 motoren i var blevet kaldt på værksted af importøren hvis det udelukkende er bundkarrets skyld?


  • #9   19. sep 2014 Tror du skal læse lidt mere på teksten inden du udtaler dig.


  • #10   19. sep 2014 Jeg spørger igen: mon ikke importøren havde tilbagekaldt alle biler med 1.6 motoren for at skifte bundkar, hvis det altså var bundkarrets skyld? Ja, der ligger olie tilbage, men i hvilken bil gør der ikke det? Det har intet at sige hvis man overholder sine service-intervaller.

  • #11   19. sep 2014 Har du overhovedet set sådan et bundkar siden du mener der kun ligger lidt olie tilbage? Tror du snakker efter hvad du hører og ikke erfaringer.
    Men det skal heller ikke være en diskussion, men korrekt vejledning ang emnet.!


  • #12   19. sep 2014 Kasper, der vil altid være olie tilbage.... Nægter at tro på fejlen er der.
    Så ville alle motore have det problem, FTZ tjente bare kassen på noget som nok ikke løser problemet .. Regl mæssigt service gør dog..


  • #13   19. sep 2014 Ja, og korrekt vejledning er at bundkarret alene ikke bærer skylden. Ja, det er da skidt der ligger olie tilbage, men det er ikke det afgørende. Jeg ved (af erfaring eller hvad jeg har hørt, vælg selv) at der kører Ford rundt der har 300.000 og mere med 1.6 motoren, og de har da ikke feset turboer af endnu.

  • #14   20. sep 2014 Der kører også Peugeot og volvo'er rundt med den motor der har gået 400:000km, vi har en s40 på jobbet der har rundet 400000 uden skift af noget. Så korrekt det handler også om vedligehold og pasning.
    Men motoren er den samme i alle de 1.6, hverken Ford, Volvo eller andre har lavet om på den i forhold til pas modeller.

    Hvis der ikke var et problem med dem ville FDM, kontant fra DR1 og andre aktører jo ikke gøre opmærksom på det og gå ind i sagen.

    Problemet opstår ved oliekoks i motoren som sætter sig i banjo boltende til olierørene til smøring af turbo, og efterfølgende turbo havari.

    Og den med ftz vil tjene penge. Come on, selvfølgelig vil de det, men de sætter da ikke en produktion igang hvis det ikke hjælper på problemet.


  • #15   20. sep 2014 Kasper O. Hvordan vil du fjerne olieslam og Koks med kun regelmæssigt service?

    Den eneste korrekte løsning er olie rens igennem hver gang på de motorer og andet bundkar så er problemet 100% væk.


  • #16   21. sep 2014 Det er vel det oliefilteret er til for smiley

  • #17   22. sep 2014 Mod tåber kæmper selv Gud forgæves!

  • #18   22. sep 2014 Godt argument...

  • #19   22. sep 2014 Kasper m.
    Er med Jeppe S på den her. Det bundkar er ikke afgørende for den motors tendens til sodning. Det er manglende service der har været den primære årsag. Derudover har defekte flammeskiver og dårlige egr ventiler en større del af skylden end bundkaret har.


  • #20   23. sep 2014 Haha, igen en uvidende, defekte flammeskiver kan ikke lave koks sod ell lign på PSa motoren, den kører med udvendige flammeskiver, derimod toyota's d4-D motor og lign hvor injektoren sidder under ventildækslet døjer de med problemet, villet i enkelte tilfælde desværre opdages for sent

  • #21   23. sep 2014 Hehe Kasper m. Du skal passe lidt på med hvad du siger.

  • #22   23. sep 2014 Sikkert, så forklar mig lige hvordan utætte flammeskiver på en psa 1,6 hdi kan skabe koka dannelser i motor olien? For jeg aner det da virkelig ikke

  • #23   23. sep 2014 Koka = koks smiley

  • #24   24. sep 2014 Der sidder en pakdåse imellem dysebrønd og ventildæksel/knaphul, den smelter pga den varme sod der bliver tvunget op. Og derefter er der fri passage ned til motoren.

    profilbillede
  • #25   24. sep 2014 Kasper, hvor er du mekaniker henne? Bare lige for at vide hvor jeg IKKE skal køre hen med min bil smiley

  • #26   24. sep 2014 Knaphul = knasthus

  • #27   24. sep 2014 kasper m
    nu er det sådan så man kan suge det sidste ud af bundkaret så er det ikke længere et problem.
    der er rigtig mange biler der står olie tilbage mange nissan´er står der et par dl tilbage i, deriblandt min egen sr20det, men de høvler sgu ikke turboerne.. vag 1.9 tdi kan der stå lidt tilbage i oliefilterkonsolet, de har heller ikke problemer..

    problemet ligger i at bilerne kører længere mellem service end godt er, og det skaber problemer.
    skift olien lidt oftere, og du kører problemfrit og kan spare en masse penge! smiley


  • #28   24. sep 2014 Henrik c, den pakdåse tætner da ikke noget ind til olien eller andet der skal kunne få koks derfra i olien eller hvad?

  • #29   24. sep 2014 Jeppe S, så fordi vi anbefaler vores kunder og få kørt oliernes igennem og få skiftet bundkar for deres turbo holder smørring længst tid og de undgår dyrere regninger på sigt, så er vi åbenbart så dårlige mekaniker du vil holde dig væk?
    Ja det gir jo god mening,


  • #30   28. sep 2014 Du siger selv du har set motorer der har rundet 400.000 km uden skift af noget, så kan jeg ikke se hvorfor det skulle være nødvendigt for jer at prakke jeres kunder en masse unødvendige udgifter på? Det er da dyrt nok i forvejen at køre på værksted.

Kommentér på:
Er der en Ford-mekanikker eller en Focus ekspert?

Annonce