9.106 visninger
|
Oprettet:
Er der en Ford-mekanikker eller en Focus ekspert? {{forumTopicSubject}}
Vi står og skal have ny bil til familien og kigger på en ford focus.
Vi kigger udelukkende på diesel modeller og har særligt kigget på 2 forskellige:
1,8 tdci, kørt 200.000, 2005 ghia
1,6 tdci, kørt 240.000 2008 (faceliftet) trend (tandrem skiftet ved 200.000)
begge koster 50.000
Er der noget bestemt jeg skal kigge efter ved dem og hvad ville i vælge og hvorfor?
hvad kan jeg forvente der kommer af rep. på dem i fremtiden?
sep 2007
Følger: 53 Følgere: 60 Biler: 11 Emner: 316 Svar: 2.114
okt 2006
Følger: 46 Følgere: 59 Biler: 6 Emner: 9 Svar: 927
apr 2003
Følger: 3 Følgere: 4 Biler: 5 Emner: 80 Svar: 331
Men ja 1,8 tdci har heller ikke et super svinghjul, men motoren som sådan er umiddelbart holdbar men noget mere støjende end 1,6... ( har selv kørt focus 1,8 tdci og ved salg kørt 270000).
1,6 er en ganske fin motor men har nogle problemer med at slam fra bundkaret lukker for olietilførelsen til motor og turbo, men det er blevet en kendt fejl og mener at det kan undgås med den rette service...
apr 2007
Følger: 19 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 12 Svar: 597
Problemet med dem er der ca ligger 400ml olie tilbage i bundkarret ved olieskift pga lorte bundkar, derved bliver der lavet koks og sod af det gamle slidte olie som sætter sig i filtrene i banjo boltene til turboen og mister derved smørring.
okt 2007
Følger: 25 Følgere: 25 Biler: 4 Emner: 82 Svar: 1.275
1.8 tdci er en Ford konstruktion, den kører ikke nær så langt på literen og lyder og kører som en traktor i forhold til 1.6eren
apr 2007
Følger: 19 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 12 Svar: 597
okt 2007
Følger: 25 Følgere: 25 Biler: 4 Emner: 82 Svar: 1.275
På den anden side kan man spørge om ikke alle biler med 1.6 motoren i var blevet kaldt på værksted af importøren hvis det udelukkende er bundkarrets skyld?
apr 2007
Følger: 19 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 12 Svar: 597
okt 2007
Følger: 25 Følgere: 25 Biler: 4 Emner: 82 Svar: 1.275
apr 2007
Følger: 19 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 12 Svar: 597
Men det skal heller ikke være en diskussion, men korrekt vejledning ang emnet.!
jul 2012
Følgere: 1 Biler: 1 Emner: 7 Svar: 287
Så ville alle motore have det problem, FTZ tjente bare kassen på noget som nok ikke løser problemet .. Regl mæssigt service gør dog..
okt 2007
Følger: 25 Følgere: 25 Biler: 4 Emner: 82 Svar: 1.275
apr 2007
Følger: 19 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 12 Svar: 597
Men motoren er den samme i alle de 1.6, hverken Ford, Volvo eller andre har lavet om på den i forhold til pas modeller.
Hvis der ikke var et problem med dem ville FDM, kontant fra DR1 og andre aktører jo ikke gøre opmærksom på det og gå ind i sagen.
Problemet opstår ved oliekoks i motoren som sætter sig i banjo boltende til olierørene til smøring af turbo, og efterfølgende turbo havari.
Og den med ftz vil tjene penge. Come on, selvfølgelig vil de det, men de sætter da ikke en produktion igang hvis det ikke hjælper på problemet.
apr 2007
Følger: 19 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 12 Svar: 597
Den eneste korrekte løsning er olie rens igennem hver gang på de motorer og andet bundkar så er problemet 100% væk.
okt 2007
Følger: 25 Følgere: 25 Biler: 4 Emner: 82 Svar: 1.275
apr 2007
Følger: 19 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 12 Svar: 597
okt 2007
Følger: 25 Følgere: 25 Biler: 4 Emner: 82 Svar: 1.275
apr 2008
Følger: 13 Følgere: 13 Biler: 2 Emner: 43 Svar: 2.269
Er med Jeppe S på den her. Det bundkar er ikke afgørende for den motors tendens til sodning. Det er manglende service der har været den primære årsag. Derudover har defekte flammeskiver og dårlige egr ventiler en større del af skylden end bundkaret har.
apr 2007
Følger: 19 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 12 Svar: 597
apr 2008
Følger: 13 Følgere: 13 Biler: 2 Emner: 43 Svar: 2.269
apr 2007
Følger: 19 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 12 Svar: 597
apr 2007
Følger: 19 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 12 Svar: 597
apr 2008
Følger: 13 Følgere: 13 Biler: 2 Emner: 43 Svar: 2.269
okt 2007
Følger: 25 Følgere: 25 Biler: 4 Emner: 82 Svar: 1.275
apr 2008
Følger: 13 Følgere: 13 Biler: 2 Emner: 43 Svar: 2.269
jan 2004
Følger: 93 Følgere: 89 Biler: 7 Emner: 227 Svar: 3.487
nu er det sådan så man kan suge det sidste ud af bundkaret så er det ikke længere et problem.
der er rigtig mange biler der står olie tilbage mange nissan´er står der et par dl tilbage i, deriblandt min egen sr20det, men de høvler sgu ikke turboerne.. vag 1.9 tdi kan der stå lidt tilbage i oliefilterkonsolet, de har heller ikke problemer..
problemet ligger i at bilerne kører længere mellem service end godt er, og det skaber problemer.
skift olien lidt oftere, og du kører problemfrit og kan spare en masse penge!
apr 2007
Følger: 19 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 12 Svar: 597
apr 2007
Følger: 19 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 12 Svar: 597
Ja det gir jo god mening,
okt 2007
Følger: 25 Følgere: 25 Biler: 4 Emner: 82 Svar: 1.275
Er der en Ford-mekanikker eller en Focus ekspert?