{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  tvangsafmelde bil?
  • #2   18. sep 2014 Ja du kan afmelde ved at møde op på Motorkontoret og afmelde bilen , uden at have nummerpladerne med fysisk .

• #3   18. sep 2014 Sidst sendte jeg bare en mail til SKAT, hvor slutseddel med dato var vedhæftet.
    Bilen blev tvangsafmeldt til tiden.

• #4   18. sep 2014 Nem-Id

• #6   18. sep 2014 Du kan først tvangs afmelde den 22 dag efter salg....
    Men som alle burde vide, så handler man bare ikke bil privat, uden at bilen er omreg. til ny ejer eller afmeldt.

• #7   18. sep 2014 Når han har slut seddel kan han gå ned dagen efter til skat. Så tager skat selv de 21 dage fra salgs dato af. Man skal ikke vente 22 dage.

• #8   18. sep 2014 dvs. jeg sender slutseddel til skat også afmelder de den automatisk på mandag. da jeg solgte den 6. sep

• #9   18. sep 2014 Lasse.
    Exskvise me , men hvem sælger sin bil, uden at gide at åbne sin pc og afmelde/omregistrere bilen ved salg, men bruger oceaner af tid på at gå ned til skat og bestille en tvangs afmelding, hvor han ikke har en kina mands chance for at vide om den nye køber omregistrere , eller ej.
    Går ud fra at aftalen er at den skal omregistreres efter senest 3 uger, som loven foreskriver......
    Og, Ja, som skrevet så bliver den tidligst tvangsafmeldt den 22 dag, ved ikke lige hvordan jeg skal skrive det, så du også forstår det, da køber har 3 uger til at omreg/afmelde = 3 x 7 = 21
    Det er sælger der bestiller en tvangs afmelding og Skat der foretager den
    Så med mindre det skal gå op i flue knepperri , så er den vel ikke længere...........

• #10   18. sep 2014 Dannie Nu ved jeg ikke hvordan jeg skal skrive det så du selv fatter det. Hvis du sælger en bil uden slut seddel og du venter 22 dage. Så får køber 21 dage oveni. Så nej du kan og skal ikke vente 21 dage. Du gør det dagen efter. Med slutseddel gælder det fra den dato den er solgt. Uden gælder det 21 dage fra den dato du kontakter skat. Så det er absolut ikke flueknepperi. Da du siger man skal vente 22 dage med at tvangsafmelde den. NEJ du gør det dagen efter.

Du skriver ikke at den bliver afmeldt efter 21 dage du skriver DU kan først afmelde den efter 21 dage. Nej det kan du samme dag, så får køber 21 dage til det. ellers bliver pladerne efterlyste. Det er 2 forskellige ting nu.

Gå ned til skat? du kan da gøre det via skat.dk. Så hvem gider dog gå ned til skat når de kan nøjes med at åbne deres pc?

• #11   18. sep 2014 Det er jo det jeg skriver, lige meget hvordan man skriver det, så læser du det på hovedet, må sgu nok indse at du bare vil læse " nogle indlæg", som Djævlen læser biblen.
    Og nej, det går ikke altid så nemt, som du prøver at gøre det til, slet ikke hvis du ikke har en købe kontrakt, prøv bare at søg lidt i forummet herinde....

Det jeg prøvede at forklare trådstarter, var at der ville gå 22 dage fra underskriften af slutseddel, til afmeldingen blev effektueret. ( uanset om han kontaktede skat 10 minutter eller 20 dage efter salget/underskriften på slutsedlen
    Altså ville han få evt. forsikring og ejer afgift retur tidligst 22 dage fra den dato.
    Alt det andet pladder, er han nok lige glad med, men kør da bare på for min skyld, fred være med det.....

• #12   18. sep 2014 Læsnu hvad du selv har skrevet

# 6 3 timer siden

Du kan først tvangs afmelde den 22 dag efter salg....
    Men som alle burde vide, så handler man bare ikke bil privat, uden at bilen er omreg. til ny ejer eller afmeldt.

NEJ du kan tvangsafmelde den dagen efter og ikke først efter 22 dage. Der går 21 dage fra du tvangsafmelder den. Så nej er ikke det du skriver. Bilen skal tvangs afmeldes dag 1 og så bliver pladerne afmeldt efter 21 dage. Og ikke at man første kan tvangsafmelde den efter 22 dage som du skriver. Det er dig der ikke skriver det du mener i første besked.

Du kan tvangs afmelde den efter 1 dag og så efter 21 dage bliver pladerne efterlyst. De 21 dage har intet med hvornår du kan tvangsafmelde en bil at gøre. Men at hvornår pladerne bliver efterlyste.

Gu er det da nemt at få sin bil afmeldt via dette link http://www.skat.dk/skat.aspx?oId=1817300&vId=0

Køber har ikke omregistreret køretøjet

Den nye ejer skal omregistrere køretøjet inden tre uger. Hvis det ikke sker, kan du bede SKAT om at afmelde det.
    Bed SKAT om at afmelde køretøjet

Log på TastSelv Borger.
    Vælg Kontakt SKAT og herefter Skriv besked.
    Vælg Registrering og nummerplader og herefter Køretøj solgt - ønskes afmeldt.
    Vedhæft en slutseddel eller oplysninger om købers navn, evt. adresse og salgsdato.

Du kan også afmelde køretøjet i et af SKATs fire motorcentre. Medbring en slutseddel eller oplysning om købers navn og evt. adresse og salgsdato. Har du ikke en slutseddel, regner vi fristen, fra vi modtager din anmodning.

Find nummerpladeoperatør eller motorcenter

• #13   18. sep 2014 Ja og som der står på Skat,s hjemme side, så står der jo direkte.......

Den nye ejer skal omregistrere køretøjet inden tre uger. Hvis det ikke sker, kan du bede SKAT om at afmelde det.

Hvis dette ikke sker, så kan du bede skat om det, det vil sige, hvis ny køber ikke har gjort det på inden for fristen på 3 uger, så beder man skat afmelder den.

Det er som skrevet, intentionen er at hvis loven brydes ved ikke at overholde fristen på 3 uger, så kontakter man skat. Ikke at kontakte skat, når man ikke ved en rygende fis om , køber omregistrere eller ej...

Det burde være direkte ulovligt at sælge et indregistreret køretøj, uden at omregistrere det.

Men du tvangsafmelder i stedet for at omregistrere, hip hip hurra

• #14   18. sep 2014 Dannie hip hip hurra du gør intet hvis bilen ikke bliver omregget på stedet? Jeg afmelder altid selv bilen i mit navn ved salg. Så dækker mit selskab netop kun i de 3 uger og ikke en dag længere. Så skal man ikke bøvle med at se om han omregger den eller ej. Samme dag som bilen bliver solgt kontakter du skat, som så giver køber 21 dage fra den dag du kontakter skat, og så sørger skat selv for resten ved dag 21. så nemt og problem frit er det.

• #15   18. sep 2014 Har lige skiftet vognparken ud og solgt 3 biler inden for de sidste par måneder.
    Køberne havde deres nem id med, tænde for pc,en taste koder fra reg.attest og købers nem id og vupti 4 minutter senere så var bilen om registreret.
    Så kan det sgu ikke blive nemmere..og der er ingen problemer, når ny køber kører hjem, så er det i sit eget navn og egen forsikring.....

• #16   18. sep 2014 og hvad gør jeg som lige er flyttet og ikke har nogen net....

svar dog på spørgsmålet

• #17   18. sep 2014 enten møder du op hos skat,eller går på biblioteket hvor de har net. Eller hos en ven eller familie. Giver vel sig selv at man kan låne net hos en eller anden.

• #18   19. sep 2014 Lasse P: når man har købt hus ude på landet, og ikke har naboer så det sku svært...

men tak til de som svare på spørgsmålet

• #19   19. sep 2014 Så Må du jo køre ind til skat ikke. Eller køre ind i byen og ind på biblioteket du kan vel køre bil. Ellers tag din bærbar med og ind på et hospital. De har også fri internet trådløst. Altså der er mange muligheder for dem der vil det, men kan da godt se det er svært at finde en løsning med så mange muligheder når man bor ude på landet. Folk har tid data i deres mobil abo. Det kan du jo dele med din pc. Du er jo på nettet nu så hvorfor kan du ikke gå ind på skat så?

• #20   19. sep 2014 Så får du den lige forfra, håber det hjælper dig.

1/ hvis du har net eller låner net, evt. låner pc på biblioteket, så gør du som der står først her under.

Ellers er det som skrevet står, at møde op i et af de 4 motor centre som er følgende.
    Høje Tåstrup.
    Odense.
    Århus.
    Ålborg.

Her er hvad Skat skriver.....

Køber har ikke omregistreret køretøjet

Bed SKAT om at afmelde køretøjet
    1.Log på TastSelv Borger.
    2.Vælg Kontakt SKAT og herefter Skriv besked.
    3.Vælg Registrering og nummerplader og herefter Køretøj solgt - ønskes afmeldt.
    4.Vedhæft en slutseddel eller oplysninger om købers navn, evt. adresse og salgsdato.

Du kan også afmelde køretøjet i et af SKATs fire motorcentre. Medbring en slutseddel eller oplysning om købers navn og evt. adresse og salgsdato. Har du ikke en slutseddel, regner vi fristen, fra vi modtager din anmodning.

Find nummerpladeoperatør eller motorcenter

Kommentér på:
tvangsafmelde bil?

Annonce