{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.763 visninger | Oprettet:

Afgift på seat altea? {{forumTopicSubject}}

Hey BG. Da jeg er ved at blive 18 år, så er jeg godt i gang med at kigge efter en god bil som også kører langt på literen, det må man jo sige at en seat altea på diesel gør. Så jeg vil bare lige høre hvad jeg kan forvente af afgifter på sådan generalt på en bil? sorry, hvis det bliver skrevet tit. Er ny herinde! smiley smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Afgift på seat altea?
  • #1   18. sep 2014 Registrerings afgift, grønafgift, p-afgift hvilken mener du?

  • #2   18. sep 2014 Køb en Lupo hvis du vil have diesel der kører langt på literen og billig grøn ejerafgift, en Altea koster jo en krig i forhold til sådan en skotøjsæske gør smiley

  • #3   18. sep 2014 Hmm hvad tror du der vil være det bedste 1,8,19,2.0 eller 2,1. Ved ikke lige hvor mange der er, men leder bare efter den bedste af slagsen til en fair pris, jeg har sat en pris til omkring 50-40.000 kr, gerne lavere. Men leder og leder smiley

  • #4   18. sep 2014 Så vil jeg hellere køre på min Honda Melody, end at køre i en Lupo. Det er nok bare mig, men alteaen render jo også de +20? smiley

  • #5   18. sep 2014 1, 8, 19, 2.0, 2,1 ? Bananer ????

  • #6   18. sep 2014 Lupo 3L kører ca. 30 km/l

  • #7   18. sep 2014 Jamen jeg ved ikke lige hvad det hedder, vi kan jo godt kalde det bananer. Men mener vist nok det har noget med størrelsen af motoren at gøre, men jeg er ny inde for biler. Så undskyld hvis jeg er lidt utydelig i min spørgsmål/svar smiley

  • #9   18. sep 2014 1.2 L I4 TSI
    1.4 L I4
    1.4 L I4 TSI
    1.6 L I4
    1.8 L I4 TSI
    2.0 L I4 FSI
    2.0 L I4 TSI
    GAS/LPG engines:
    1.6 L LPG
    Diesel engines:
    1.6 L I4 TDI
    1.9 L I4 TDI
    2.0 L I4 TDI
    2.0 L I4 TDI DPF

    http://en.wikipedia.org/wiki/SEAT_Altea

    Vil holde mig fra 2.0 tdi da den er for dyr at køre i specielt med de priser forsikringen vil have..


  • #10   18. sep 2014 Tak for de gode svar, nu må vi se hvad det bliver til! Men hvor meget tror i alt kommer til at koste med alle de afgifter, bare et ca.? Behøves ikke at være fra altea, men ville være dejligt smiley

  • #11   18. sep 2014 det er sku dyrt at have bil


  • #12   18. sep 2014 Kan det passe det virkelig er så dyrt, eller overvuderer folk det bare? Det jo dyrt i starten, men burde da umuligt være så dyrt efter det er betalt div. afgifter, forsikring eller hvad?

  • #13   19. sep 2014 Hvad helvede er det du snakker om?

    Snakker du vægtafgifter (gule plader)
    Ejerafgift( det samme, bare for hvidepldet biler, og baseret på forbrug)
    Registreringsafgift? (ved import)

    Eller snakker du bare, fordi du gerne vil vide noget om biler, og syntes en altea er flot?

    Har du tænkt på at en Altea koster min. 5000kr om året i vægtafgift... regn med det samme i service, og så koster den min. 2kr. pr kilometer du kører..

    Dertil kommer forsikring-- min 10000kr for en ung knægt som dig

    Har du overhovedet råd til at bruge 5-6000kr på en bil hver måned?


  • #15   19. sep 2014 Det kan slet ikke gå som 18 årig at købe en Altea, de er simpelthen for dyre...

  • Frank B
    Frank B Tilmeldt:
    nov 2013

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 121
    #16   19. sep 2014 Kommer sku da an på hvad man laver, min søn på 18 har en octavia I eget navn. Han har 17000 i løn efter skat. Han mangler ikke penge

  • Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.726
    #17   19. sep 2014 Frank elsker måden du føler trang til at prale af din knægts løn. "Han mangler ikke penge" men køre i en Octavia. Haha.


    Dig er faktum stadig at det koster din søn det samme som det koster en anden at have samme bil og brug af den. Uanset indkomst.


  • #18   19. sep 2014 Han svare jo bare på det Anders T skrev, det syntes jeg også er fair. Men nu ser vi, jeg ved jo ikke om det lige bliver en seat, kunne også blive en helt anden eller tredje. Men jeg ville bare gerne have et indblik i de afgifter jeg stod overfor smiley Forsikring, grøn afgift og omregistrering, det må vist være det hele. Så kommer der selvfølgelig syn, værksted og fornøjelser smiley

  • Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.726
    #19   19. sep 2014 Patrick nej det gør han egentlig ikke. For hvad hans søn tjenere er irrelevant for emnet. Bilen koster det samme at eje uanset hvad din indkomst er.

    Så vidt jeg husker koster en 1,9 TDI altea ca. 9.000 kr om året i afgifter hvis den er uden bagsæder.
    Forsikring er sgu svært at sige. Men regn ihvertfald med 15.000 kr årligt som nybillis, 18 år og med kasko.
    Det en din solid motor har selv haft en og den er bestemt ikke dyr at vedligeholde. Jeg havde ikke de mindste problemer med min dengang.
    Omregistrering koster vel omkring 400 kr. og er jo bare et engangbeløb


  • #20   21. sep 2014 Tak for det super svar Casper! Ja det var irrelevant for emnet, men han ville bare lave en pointe smiley Det lyder jo posetivt, jeg regner med at det bliver en papegøje pladet, da det er det billigeste og da det kun er mig jeg skal transportere frem og tilbage, så er det nok med 2 sæder smiley Men hvad tror du det ca. vil koste med hvide? smiley

Kommentér på:
Afgift på seat altea?

Annonce