{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.696 visninger | Oprettet:

nini o
nini o
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 16

Toyota aygo med startproblemer {{forumTopicSubject}}

Kære kloge mennesker
Er der nogen herinde som har købt en sprit ny aygo, som så har start problemer?
Jeg købte en helt ny den 6 maj i år. Så gik der en måneds tid og så begyndte den og bare fedte rundt i starteren. Det gjorde den 5-7 gange og så tog den fint fat. Den blev målt igennem på toyota og de kom frem til at tændingslåsen var defekt fra fabrikken af. Og de skiftede den. Og det hjalp. Og pudsigt nok gjorde den det ballade i starten hver gang det havde været regnvejr, men senere også uden regnvejr. Nå men de skiftede den for et par mdr. Siden, og den har startet fint efter. Så gjorde den det dælme igen idag. Fedtede rundt i starteren og tog først fat anden gang jeg drejede nøglen og så var der ingen ting. Det gjorde den så ved to stop i byen. Så kørte jeg igen en times tid efter, og der startede den fint... Hvad pokker er der galt, og hvad pokker gør jeg og siger jeg på toyota? Det kan da ikke være rigtigt. I morges var det regnvejr igen. Men det burde den da kunne tåle. Det har vi regnet mange gange efter jeg fik skiftet den tændingslås og der har ikke været noget problem... Og de har hadft målt den igennem uden at finde nogen fejl ud over den tændingslås som jo er skiftet. Det er jo ikke nemt og finde sådan en periodisk fejl. Kan man kræve at få en anden bil samme model eller handlen gå tilbage? Nu et den jo 4,5 mdr. Gammel og kørt 10000 km. Men det kan jo ikke være rigtigt en helt ny bil har periodiske startproblemer. Kom gerne med gode råd og erfaring.
Hilsen Nini ??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Toyota aygo med startproblemer
  • #1   21. sep 2014 Bed dem om at skifte starteren på garanti

• #2   21. sep 2014 Har du fået skiftet starteren lidt svært at læse ud fra den smøre "Nå men de skiftede den for et par mdr."
    Men kør da ud til Toyota og sig de ikke har lavet det ordenligt.

• nini o
    nini o Tilmeldt:
    apr 2011

#3   21. sep 2014 Det er ikke starteren der fejler noget. Det var tændingslåsen som ligesom sjal give "gløden" der var defekt. Der er en kode i den tændingslås sagde de, og den var ikke i orden, derfor var den fra fabrikken af defekt. Og de skiftede den og så har bilen startet perfekt hver gang siden også i al slags vejr. Men så idag lavede den balladen igen... Og det er snart 3 mdr. Siden de skiftede den og der ikke har været noget med den efter. Og så gjorde den det såbigen idag... ??

• #4   21. sep 2014 Jamen hvorfor kører du den ikke på værksted og beder dem at lave den, det er garanteret starteren den er gal med, men det er jo ikke dit problem eller din opgave at finde ud af, du har jo fabriks garanti.

• nini o
    nini o Tilmeldt:
    apr 2011

#5   21. sep 2014 Det gør jeg også... Men de siger jo de ikke kan måle nogen fejl på den. Det har de jo prøvet...

• nini o
    nini o Tilmeldt:
    apr 2011

#7   21. sep 2014 Hvordan tålmodighed ? Rigtig svært for dem at finde en periodisk. Men hvad gør man så....

• #8   21. sep 2014 Så vender dit værksted det med toyota danmark som derefter tager stilling til hvad der skal ske, men hvordan fedter den i starteren? Altså køre starteren rundt uden motoren køre rundt eller hvordan?

• nini o
    nini o Tilmeldt:
    apr 2011

#10   21. sep 2014 Kj-tjek jeg vil mene det kun er starteren der fedter rundt og slei ikke tager fat. Så når den har kørt rundt 5-7 gange drejer jeg nøglen hjem igen for ikke at tappe den for strøm. Så når jeg drejer om for at starte igen så kom den så med det samme. Men før tændingslåsen blev skiftet kunne jeg gøre sådan flere gange hvor den bare fedtede rundt i starteren før den så endelig tid fat. Men det er kun starteren. Den får ikke det der "knald" til at starte motoren...

Kommentér på:
Toyota aygo med startproblemer

Annonce