Striben-Esbjerg formanden fratræder. Striben-Esbjerg formanden fratræder.
Til dem som ikke har set det.
Link til radio indslag:
https://www.facebook.com/stribenesbjerg/posts/771350022923586?notif_t=notify_me
Link til artiklen fra Motorblokken:
https://www.facebook.com/motorblokken/posts/350425368453605?fref=nf
Kopi af teksten, for dem som ikke er på Facebook:
Striben-Esbjerg uden formand
Formand, Morten Henriksen, har valgt at trække sig fra posten som formand for foreningen, Striben-Esbjerg, med øjeblikkelig virkning.
Morten udtaler: Min beslutning er truffet på baggrund af Esbjerg Kommunes valg om ikke at prioritere en streetracebane på Korskro i det nye budget, vedtaget for nyligt.
Vi har nu kæmpet for det her siden 2004 og jeg har været i denne kamp som formand, siden 2006. Vi har efterlevet alt, hvad der er stillet af krav og kun afholdt lovlige arrangementer siden 2011. Dette krav fra kommunen har de mange unge mennesker efterlevet til punkt og prikke og stor respekt for det!
Behovet for et sted til de unge har aldrig været større end det er i dag og antallet af unge med interesse for biler er fordoblet siden 2005. Der er tale om en hel ny generation af bil- og fartglade unge, der slet ikke tror på, at de nogensinde får den bane eller deres eget sted. Efter den sidste tids afgørelser og efter at flere nøglepersoner i forløbet, er blevet meget passive, har jeg også selv mistet troen nu. Jeg kan ikke længere overbevise de unge om, at de skal have tålmodighed og forsat efterleve deres del af aftalerne.
Den øvrige bestyrelse vil forsat kæmpe for lovligt streetrace. Der vil blive afholdt ekstraordinær generalforsamling inden for den nærmeste fremtid.
Vi fra motorblokken er selvfølgelige ærgerlige over denne udvikling, der er sket i Esbjerg, og håber på sigt at emnet tages seriøst både i Esbjergs byråd, men sandeligt også over hele landet. Der er og bliver et behov for steder der kan køres på baner på forsvarlig vis, alt andet motiverer jo logisk nok til ulovligt gaderæs.
Jeg synes det virkelig ærgeligt, men samtidig fuldt forståeligt.
Personligt er jeg meget spændt på at se hvad der sker fra næste sæson af, om det hele starter op på havnen igen?
feb 2010
Følger: 38 Følgere: 40 Biler: 1 Emner: 176 Svar: 1.700
apr 2006
Følger: 80 Følgere: 86 Biler: 7 Emner: 27 Svar: 1.876
Nu kan jeg så læse at Jonas Torndal Erbs mener at banen i ålborg er under strammere regler end hvad der er i Esbjerg, men de har da et stad at køre og det er da mere end hvad der er i Esbjerg.
aug 2003
Følger: 40 Følgere: 85 Biler: 7 Emner: 2 Svar: 1.798
Det offentlige pisser på ham og holder os alle for nar.
Nej lad os samles på havnen som i gamle dage og så brænde noget gummi.
mar 2009
Følger: 60 Følgere: 60 Biler: 6 Emner: 32 Svar: 487
sep 2003
Følger: 228 Følgere: 1870 Biler: 11 Emner: 529 Svar: 12.338
kæft nogle klaphatte i Esbjerg kommune
Men jeg må erkende at jeg havde set det komme, sådan ender det i 9 ud af 10 tilfælde... men Morten og Co. havde virkeligt kæmpet mere end de fleste.
Jamen skal vi så ikke bare få slået gang i det gamle striben igen og ellers derud af?
mar 2009
Følger: 60 Følgere: 60 Biler: 6 Emner: 32 Svar: 487
feb 2010
feb 2003
Følger: 129 Følgere: 136 Biler: 15 Emner: 82 Svar: 1.650
Jeg tror dog samtidig også at det endelig udfald bliver at folk kommer tilbage på havnen igen, det har faktisk været min holdning siden sidste år at, hvis der ikke sker noget i år, så vil folk med stor sandsynlighed begynde på havnen igen i 2015.
Jeg har så altid haft din idé at Esbjerg kommune, kun lavede det som et stunt for at få lidt ro på havnen og gøre en del borgere glade i Esbjerg. Det har jo som sådan også lykkedes for dem, da der siden 2011 ikke har været kørt ulovligt på havnen i Esbjerg.
Det skal lige siges, jeg opfordre IKKE folk til at begynde og kører på havnen igen, men jeg TROR at det bliver udfaldet i sidste ende at folk vil gøre det
apr 2005
Følger: 142 Følgere: 138 Biler: 1 Emner: 165 Svar: 1.644
aug 2003
Husker tydeligt aktionen med at køre i en lang række igennem Esbjerg en fredag aften.
Der var byen godt nok lukket et par timer.
aug 2003
Jeg møder op men kan ikke arrangere noget.
feb 2010
Striben-Esbjerg formanden fratræder.