1.120 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Striben-Esbjerg formanden fratræder. Striben-Esbjerg formanden fratræder.

Til dem som ikke har set det.

Link til radio indslag:
https://www.facebook.com/stribenesbjerg/posts/771350022923586?notif_t=notify_me

Link til artiklen fra Motorblokken:
https://www.facebook.com/motorblokken/posts/350425368453605?fref=nf

Kopi af teksten, for dem som ikke er på Facebook:
Striben-Esbjerg uden formand

Formand, Morten Henriksen, har valgt at trække sig fra posten som formand for foreningen, Striben-Esbjerg, med øjeblikkelig virkning.

Morten udtaler: Min beslutning er truffet på baggrund af Esbjerg Kommunes valg om ikke at prioritere en streetracebane på Korskro i det nye budget, vedtaget for nyligt.

Vi har nu kæmpet for det her siden 2004 og jeg har været i denne kamp som formand, siden 2006. Vi har efterlevet alt, hvad der er stillet af krav og kun afholdt lovlige arrangementer siden 2011. Dette krav fra kommunen har de mange unge mennesker efterlevet til punkt og prikke og stor respekt for det!

Behovet for et sted til de unge har aldrig været større end det er i dag og antallet af unge med interesse for biler er fordoblet siden 2005. Der er tale om en hel ny generation af bil- og fartglade unge, der slet ikke tror på, at de nogensinde får den bane eller deres eget sted. Efter den sidste tids afgørelser og efter at flere nøglepersoner i forløbet, er blevet meget passive, har jeg også selv mistet troen nu. Jeg kan ikke længere overbevise de unge om, at de skal have tålmodighed og forsat efterleve deres del af aftalerne.

Den øvrige bestyrelse vil forsat kæmpe for lovligt streetrace. Der vil blive afholdt ekstraordinær generalforsamling inden for den nærmeste fremtid.

Vi fra motorblokken er selvfølgelige ærgerlige over denne udvikling, der er sket i Esbjerg, og håber på sigt at emnet tages seriøst både i Esbjergs byråd, men sandeligt også over hele landet. Der er og bliver et behov for steder der kan køres på baner på forsvarlig vis, alt andet motiverer jo logisk nok til ulovligt gaderæs.

Jeg synes det virkelig ærgeligt, men samtidig fuldt forståeligt.

Personligt er jeg meget spændt på at se hvad der sker fra næste sæson af, om det hele starter op på havnen igen?

RENAULT SCENIC E-TECH ELECTRIC - DIT VALG!
Slå lyden til
00:00
/
14:20
LIVE

NOW PLAYING

TOYOTA LANCERER SEKS NYE ELBILER!

NOW PLAYING

VW ID.4 GTX - OVERRASKER!

NOW PLAYING

TIL WAGRAIN OG HJEM I HALLES MINIBUS!

NOW PLAYING

MIN BMW E30 FÅR NY CHANCE

NOW PLAYING

NOW PLAYING

BYD TANG ER IKKE HELT FÆRDIGBAGT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

STATUS PÅ MIN BMW E30!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

TOPFART I VW ID.3 GTX!

NOW PLAYING

ALFA ROMEO JUNIOR - NOGET ER GALT!

NOW PLAYING

BYD ATTO 2 - OVERRASKER STORT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

AT ANMELDE EN SPRITBILIST!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NOW PLAYING

MERCEDES-BENZ G 580 - 100% ELEKTRISK G-KLASSE!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NY TESLA MODEL Y

NOW PLAYING

NOW PLAYING

POLESTAR 4 MED 1900 KG PÅ KROGEN!

NOW PLAYING

I AUDI A5 AVANT TIL ST. ANTON!

NOW PLAYING

KAN MIN BMW E30 REDDES?

NOW PLAYING

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Empty a pond, remove the fishes and stones around it. 4.500 kr.
  • Brusearmatur 1.000 kr.
  • Montering af stikkontakter til hvidevarer 1.650 kr.
  • Udskiftning af 6 fliser i et toilet. Budget 1500,- 1.500 kr.
  • Rengøring, klipning, oprydning mv af lille gårdhave 1.780 kr.
  • Lagt fliser 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Striben-Esbjerg formanden fratræder.
  • #1   24. sep 2014 Det vil jo gå begge veje hvis folk begynder at køre igen om fredagen det vil sende budskab om at når kommunen er lige glad forsætter der bare ulovligt det er jo os helt fint. Men derimod vil alt arbejd jo os gå helt tabt hvis kommunen skulle ombestemme sig. Hvis de så ved der køre ulovligt er de jo helt lige glade så. smiley men lyder ikke til der kommer til at de mere i den sag så jeg ville da helt klar bakke op om ulovligt ræs igen smiley

• #3   24. sep 2014 Tja det kommer ikke bag på mig, jeg har desværre ikke haft den store tiltro på at banen blev en realitet.
    Nu kan jeg så læse at Jonas Torndal Erbs mener at banen i ålborg er under strammere regler end hvad der er i Esbjerg, men de har da et stad at køre og det er da mere end hvad der er i Esbjerg.

• #4   24. sep 2014 De sidste mange år har været en latterliggørelse af de kræfter Morten har repræsenteret.
    Det offentlige pisser på ham og holder os alle for nar.
    Nej lad os samles på havnen som i gamle dage og så brænde noget gummi.

• #5   24. sep 2014 Jeg kommer gerne og kører ræs på havnen igen smiley

• #6   24. sep 2014 Jeg kan godt forstå Morten
    kæft nogle klaphatte i Esbjerg kommune

Men jeg må erkende at jeg havde set det komme, sådan ender det i 9 ud af 10 tilfælde... men Morten og Co. havde virkeligt kæmpet mere end de fleste.

Jamen skal vi så ikke bare få slået gang i det gamle striben igen og ellers derud af?

• #7   24. sep 2014 Jeg er på !

• #8   24. sep 2014 Man kan vel altid nå et ræs eller to inden kulden kommer for alvor smiley

• #9   24. sep 2014 Personligt synes jeg måske man bør vente til Striben-Esbjergs bestyrelse har holdt deres ekstraordinære generalforsamling, før man begynder at starte op på havnen igen.
    Jeg tror dog samtidig også at det endelig udfald bliver at folk kommer tilbage på havnen igen, det har faktisk været min holdning siden sidste år at, hvis der ikke sker noget i år, så vil folk med stor sandsynlighed begynde på havnen igen i 2015.

Jeg har så altid haft din idé at Esbjerg kommune, kun lavede det som et stunt for at få lidt ro på havnen og gøre en del borgere glade i Esbjerg. Det har jo som sådan også lykkedes for dem, da der siden 2011 ikke har været kørt ulovligt på havnen i Esbjerg.

Det skal lige siges, jeg opfordre IKKE folk til at begynde og kører på havnen igen, men jeg TROR at det bliver udfaldet i sidste ende at folk vil gøre det smiley

• #10   24. sep 2014 Fedt. Så der race på havnen igen!!!

• #11   24. sep 2014 Ja lad os starte op igen.
    Husker tydeligt aktionen med at køre i en lang række igennem Esbjerg en fredag aften.
    Der var byen godt nok lukket et par timer.

• #12   24. sep 2014 Problemet er at jeg som firma i bilbranchen ikke kan tillade mig at ha denne ulovlige holdning trods jeg var med fra starten i 90erne i min gamle Mercer osv.
    Jeg møder op men kan ikke arrangere noget.

• #13   24. sep 2014 Ja det ville da være en god start at lave sådan en kørsel gennem byen bare for at vise vores mening og ræs er kommet for og blive nu hvor de ikke vil lave det lovligt?

Kommentér på:
Striben-Esbjerg formanden fratræder.

Annonce