{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.159 visninger | Oprettet:

Politiet skulle jo forhindre forbrydelser eller........... {{forumTopicSubject}}

Den anden dag var jeg med til at få stoppet nogen littauere i at rane noget i en butik ude i nordbyen, men betjentene ville ikke vente på de kom ud med noget gods i lommerne, det var deres opgave at forhindre kriminalitet, så de tog dem inden de gik ud.
Men så er det at jeg på kanal 5 nu her, ser at Vlado og hans makker får en anmeldelse om en formodet fulderik som måske vil køre, man holder så og venter et stykke tid på at han kører, og så stopper man ham.
Så er det jeg spørger: Skulle politiet ikke forhindre forbrydelser/lovovertrædelser?
Hvad nu hvis han var kørt ud i en anden traffikant?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Politiet skulle jo forhindre forbrydelser eller...........
  • Unknown
    Unknown Tilmeldt:
    nov 2013

Følgere: 2 Emner: 5 Svar: 875
    #1   25. sep 2014 De skal jo tjene nogle penge og det gør de ikke uden idioter på vejene.

• #3   25. sep 2014 Det har du teknisk set ret i......

Dog er det eneste de kunne gøre er at gå over til ham og sige at han ikke skulle køre.... Hvad tror du så han gør når de er gået igen?

På denne måde, får man da i det mindste taget kortet fra ham. Det gør det da lidt sværere for ham at køre spirituskørsel en anden gang

• #4   25. sep 2014 Så er det jeg ikke forstår at de ikke kunne lade de littauere komme ud med tyvegods i stedet for at gå ind og sige de ikke må stjæle?

• #6   25. sep 2014 det har jeg også set før i et andet afsnit..da gav de den grund at de bliver jo nød til og fælde ham i gernings øjeblikket ellers kan de ikke anklage ham/hende for noget.
    det eksempel du kom med først Allan da har de jo faste beviser for det er dem så der har de jo handlet som de egentlig skulle/skal.

• Nicolaj
    Nicolaj Tilmeldt:
    dec 2012

Følger: 3 Svar: 20
    #7   25. sep 2014 Hvis de gik over til den fulde mand, inden han begyndte at køre, så kan de jo ikke sigte ham for noget. Og hvad lærer han så af det? Ikke en skid.

• #9   25. sep 2014 Der ER forskel på straffelov og færdselslov. Der står i færdselslovens §53 at det er forbudt at køre OG forsøge at køre spirituskørsel. Det er retternes (og lovens forarbejder) der bestemmer hvornår "forsøg" er opfyldt.

Det er egentlig også irrelevant her, da det handler om deres pligt til at forhindre kontra pligten til at opklare forbrydelser. Begge dele er defineret i "Politiloven"

• #10   26. sep 2014 Politimanden siger til mig: "Vi skal forhindre forbrydelser, ikke vente på de bliver udført".
    Hvorfor tager de så ikke manden, som er fuld, idet han starter bilen, det havde været nemt og uden risiko for nogen. Det var jo bar at køre over og blokere udkørslen når han startede?

• #11   26. sep 2014 Vlado får rejsning hver gang ham udskriver en bøde

• #12   26. sep 2014 Han er sikkert sur over han ikke blev krimi betjent

Kommentér på:
Politiet skulle jo forhindre forbrydelser eller...........

Annonce