{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Papir til tysk bil
  • #1   28. sep 2014 I flensborg er der et hovedkontor hvor de kan skaffe dig den tyske attest igen. Men spørg mig ikke om adressen-

• #2   28. sep 2014 kommer an på flere ting. om bilen er din. om den står på dit eget navn. om du har slutseddel- osv.

Hvad er det for en bil??
    er det lille eller store reg attest der er væk?

• #3   28. sep 2014 Neti hvordan kan hans navn står på de tyske papir? hvis han har importeret den står den jo ikke i hans navn. Får han får den ind registreret i Danmark.

• #4   28. sep 2014 Lasse

hold nu op med at spille smart når jeg prøver på at hjælpe manden.
    det er meget muligt manden har brugt bilen i tyskland og importeret den til DK ved flytning.
    Det her er nemlig det første de spørger om. har været samme tur igennem.

• #5   28. sep 2014 tja manden bor i Danmark så han mangler nok papir på den tyske bil så den kan komme på danske plader. Ergo så er det nok en han har købt og smidt reg papirerne væk på den. Han skal bare en tur til flensborg på kontoret der nede og få fat i nye. Lidt logisk må du da også selv være. jesus mand så lad selv være med at spille smart.

• #6   28. sep 2014 Lasse. Det er sjovt du kan se mandenbor i DK ud fra det han skriver. og alt hvad jeg spørger om ik er relevant.
    Never mind. gider ik rigtig diskutere mere med dig.

Thomas.
    Hvis du har slutseddel og der står at du har modtaget begge reg attest så er du på den sikre side.
    hvis ikke så er det KUN ejer der kan få en ny. det er så ham du har købt den af.

Hvis det er en bil du selv har kørt i , i tyskland og har importeret så er der ingen problem med at få en ny.

Hvis det kun er den lille reg attest du har mistet så kan den erstatet og det første krav jeg skrev om gælder ikke. det er kun hvis den store er væk.

At have bilen med er et plus .

det hele kan gøres på

Gutenbergstraße 23, 24941 Flensburg
    tlf. 0461 81150

• #7   28. sep 2014 Du skal vide hvem den tidligere ejer er, og så skal du have en slutseddel. Ellers skal du have fat i tidligere ejer og så må i få lavet nogle papirer så man kan anmode om en ny.

Har familie der har fået stjålet papirerne ved et indbrud. Der ved man ikke hvem den sidste tyske ejer er, og den har været handlet et par gange herhjemme efter import. Der er ikke noget at gøre ved det, så den kan ikke indregistreres.

• #8   28. sep 2014 Hej
    Nu er det manden der snakker??
    Det lyder godt med det kontor i Flensborg.

Men historien er.
    Jeg har kigge på en tysk bil i Danmark, men sælger har ingen papir på bilen.
    Og det er jo ikke noget ved at købe bilen hvis de papir ikke kan fremskaffes

• #9   28. sep 2014 link til den??

• #10   28. sep 2014 Alexander W gu kan den da det. Min mekker har 36 biler uden dok. Som han har hentet fra udlandet af.

Eller en tilladelse fra Rigspolitiet / fstyr om at køretøjet kan fremstilles til syn på trods af mangledende dok. for tidligere reg. såfremt denne bliver afgiftsberigtiget overfor told og skat..... dette forudsætter selvfølgelig at bilen ikke er meldt stjålet eller lign...
    men derfor skal man selvfølgelig stadig have dok. for bilens "tekniske" data, som f.eks dataerklæring, typegodkendelse, evt. vejeseddel osv. men selvfølægelig også alt efter hvor gammel bilen er..

• #11   28. sep 2014 Ups Neti havde sgu ret hva smiley

• #12   28. sep 2014 Danske myndigheder er blevet spurgt om hjælp. Det blev pænt afvist. De ville ikke gøre noget. Forsikring ligeså

• #13   28. sep 2014 Alexander W der er flere emner på nettet om det https://www.google.dk/search?q=bort+kommet+tysk+reg+attest&ie=utf-8&oe=utf-8&rls=org.mozilla:da:official&client=firefox-a&channel=sb&gws_rd=cr&ei=AQooVMu8FevmywONx4DADA Du kan sagtens få en ny alene på den baggrund at du kan bevise du er ejeren af bilen nu

• #14   28. sep 2014 Synsgrundlaget

§ 32. Ved fremstilling til syn af et køretøj, der ikke tidligere har været registreret her i landet, eller som senest har været registreret efter de særlige regler om forsvarets eller redningsberedskabets køretøjer, skal fremstilleren aflevere:

1) Dokumentation, jf. § 31.

2) Typeattest, hvis køretøjet er standardtypegodkendt eller anmeldt EF-typegodkendt, men ikke kan tages i brug uden fremstilling til syn, jf. § 19, stk. 2. Typeattesten kræves ikke forsynet med forhandlererklæring, men hvis køretøjet afviger fra godkendelsen, skal fabrikant, dennes repræsentant, forhandler eller anmelder på typeattesten anføre, hvilke ændringer der er foretaget.

3) Den udenlandske registreringsattest eller anden dokumentation for køretøjets udenlandske registrering, hvis køretøjet er indført brugt fra udlandet. Toldattest kan ikke anses som dokumentation herfor. Hvis dokumentation ikke kan fremskaffes, skal der vedlægges tilladelse fra SKAT til at syne køretøjet uden at fremlægge dokumentation for tidligere registrering.

4) Typegodkendelse eller godkendelseserklæring, hvis køretøjet efter §§ 15 eller 16, skal typegodkendes eller godkendes ved udstedelse af en godkendelseserklæring. Hvis køretøjet er fabriksnyt, skal godkendelsen være forsynet med en erklæring fra den, som godkendelsen er udstedt til, om, at køretøjet (chassiset) er i overensstemmelse med typegodkendelsen eller godkendelseserklæringen, samt at de dele af køretøjet (chassiset), som er omfattet af godkendelsen, opfylder gældende krav til køretøjers indretning og udstyr. Hvis køretøjet er standardtypegodkendt eller anmeldt EF-typegodkendt, kan typeattest dog erstatte typegodkendelsen eller godkendelseserklæringen, medmindre køretøjet afviger fra godkendelsen med hensyn til styreapparat, bremser, motor, bærende konstruktion eller for påhængskøretøj tilkoblingsanordning.

• #15   28. sep 2014 Hvordan beviser man at man er ejeren, når man hverken har slutseddel eller attest? Det er i hvert fald ingen dokumentation for at den skulle tilhøre min bekendt.... Desværre. Det eneste han har at vise er bilen, men det er vel ikke meget værd?

• #16   28. sep 2014 AlexanderLæs nu hvad der står

3) Den udenlandske registreringsattest eller anden dokumentation for køretøjets udenlandske registrering, hvis køretøjet er indført brugt fra udlandet. Toldattest kan ikke anses som dokumentation herfor. Hvis dokumentation ikke kan fremskaffes, skal der vedlægges tilladelse fra SKAT til at syne køretøjet uden at fremlægge dokumentation for tidligere registrering. Told og skat efterlyser stelnr i deres system. Som kan se om bilen er stjålet i hele Europa. Er den ikke det kan man få tilladelse til at syne bilen uden original attest

• #17   28. sep 2014 Jamen så må vi prøve igen. Det er bare ikke nemt når man spørger i Flensborg, og man får no go, og SKAT siger at det ikke kan lade sig gøre. Men som ved så meget andet ved SKAT og lign. Kommer det nok an på hvem man kommer til at snakke med.

Jeg siger tak for Info og giver det videre.

• #18   28. sep 2014 Lasse p, beklager din den lange besked kom først da jeg skrev min.

• #19   28. sep 2014
    Alexander W ok bare i orden smiley

• #20   28. sep 2014 Tak for tråden drenge.
    Det er rigtig fedt når der kommer nogle relevante og kompetente svar

Kommentér på:
Papir til tysk bil

Annonce