{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.073 visninger | Oprettet:

Suzuki liana. Hvad kan jeg se frem til? {{forumTopicSubject}}

Hej. Jeg har lige købt mig en Suzuki Liana, årgang 2002, med knap 200.000 på bagen. Den er lige blevet synet, uden anmærkninger. Det er første gang jeg køber bil og dermed skal betale reperationer osv. Jeg regner med at bruge bilen de næste 30-35.000 km fordelt på 2 år. Det bliver primært længere ture, hvor bilen når at blive varm osv. Jeg kommer til at køre 2 x 30 km, 20 gange om måneden.

Hvad jeg har hørt, er motoren på sådan en japaner ret driftsikker og burde holde tiden ud. Nogen indvendinger her? Jeg tror ikke motoren fejler noget, omend den lyder lidt grovere i motorgangen end den jeg kører rundt i pt (citroen xsara 2.0). Men det er vel normalt for en kædetrukket motor?

Jeg har hørt lidt om at deres gearkasser ikke er verdens mest holdbare, men der lader ikke til at være noget galt med den nu, så den burde vel kunne holde de næste 35.000 km minimum. Den skifter rimelig let, og koblingen er fuldt ud funktionel. Kører gnidningsfrit og tager fat som den skal.

Bilen har ikke mislyde af nogen art under kørsel, og styretøjet føles som det skal.


Nå, men for at holde mig til sagen. Hvilket udgifter skal jeg forvente i løbet af de næste 2 år / 35.000 km?



På forhånd tak
Mvh en begynder, inden for bilverdenen. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Suzuki liana. Hvad kan jeg se frem til?
  • #2   30. sep 2014 Mine de gamle har kørt suzuki i 15 år, haft en alto og baleno (lianaens for gænger), i de 14 år, er der blevet lavet service som på alle andre biler.
    De eneste større udgifter der har været var en benzintank på altoen.

    De nåede og køre 150k og 230k i bilerne inden de skiftede til en Swift.

    Så hvis ellers bilen er serviceret, tror jeg ikke du får de vilde udgifter på den.


  • #4   30. sep 2014 Det lyder jo lovende! Jeg ved ikke med service. Der følger ikke servicebog med desværre. Bilen var et afhentningstilbud. Til gengæld fik jeg bilen billigt. Det var et valg jeg tog, så jeg undgik at tage et lån. smiley

    Rigtig mange tak for hjælpen alle sammen :)!


  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.892
    #5   30. sep 2014 giv den et service med det samme når du ikke ved hvornår det sidst er gjort

  • #7   30. sep 2014 Suzuki Liana og Suzuki generalt er temmelig holdbar, de ældre får lidt rust hist og pist, men sjældent de træls steder.

    De er simpelt bygget, som gør dem nemme at lave på og mindre ting der kan gå i stykker


Kommentér på:
Suzuki liana. Hvad kan jeg se frem til?

Annonce