{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.406 visninger | Oprettet:

Fjerne bagpot, TDi {{forumTopicSubject}}

Hey. Jeg har hørt at man kan få en del hk ud af en turbo motor ved at sætte ren rør på. Det er vel uanset om det er benzin eller diesel.? At sætte ren rør på, menes det der at man både fjerne katalysator og bagpot, eller er det bare fra katalysator og bagud ? Vil man måske kunne nøjes med bare at fjerne bagpot, og vil det larme meget hvis man gør det ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fjerne bagpot, TDi
  • #2   1. okt 2014 du får ikke noget nævneværdigt ud af kun at fjerne udstødning på en TDI da det principielt efter turboen er ligegyldigt hvor stort og hvilket rør der er på bare det er stort nok. dermed ikke sagt at et originalt udstrør ikke er en hæmsko. men en moderne TDI er så styret og afmålt at den ikke bare sådan får mere effekt. og nej en TDI larmer ikke så meget uden udst da Turboen stjæler meget af larmen


  • #3   1. okt 2014 Det larmer lidt vel meget. Udstødningen giver et modtryk,så den kan"sejtrække" når det er nødvendigt.

  • #4   1. okt 2014 Udstødningen bidrager ikke til sejtræk. Tværtimod mere modstand efter turbo, giver langsommere turbo tryk.
    Men om det giver noget fjerne den er nok tvivlsom


  • #5   1. okt 2014 Jeg har prøvet alt på min 1.9 TDI Altea med 151 hk.
    2.5" forrør med org, udstødning gav ikke en hk.
    3" forrør med 2.5" resten af vejen med gennemstrømningspotter gav ikke en hk.
    Jeg har eget rullefelt og har testet hver gang.
    På alm. power ved feks. chiptuning giver det intet.
    Og den kommer som regel ikke til at lyde bedre.
    Så drop det. smiley


    profilbillede
  • #6   1. okt 2014 Okay tak for svar. der røg den ide smiley

  • #7   1. okt 2014 På golfen har jeg 3 tommer forrøer og 2" sidepipe. Deri har jeg så en db killer, hvis jeg bliver træt af larmen.
    Jeg synes måske det giver lidt hurtigere tryk, men jeg kører så også med en ret lille turbo Ift motorkraft og turbo tryk. Men det giver ingenting målbar, det tror jeg ikke på.
    Med db killeren i larmer den ikke mere end std. Det er testet til syn


  • #8   2. okt 2014 2,5" ren rør med så lidt bøjning som muligt er optimalt for en turbo, jo bedre flow jo bedre er det, blænd egr ventilen af når du er i gang, den gør ikke noget godt.

Kommentér på:
Fjerne bagpot, TDi

Annonce