{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.893 visninger | Oprettet:

grænse handel ? {{forumTopicSubject}}

nogen af jer der ved hvor meget man må have med over grænsen nede ved Tyskland, jeg havde hørt fra nogle at man kan have ubegrænset sodavan med meeeen det lyder lidt for godt til at være sandt, jeg tænker vis jeg tøffer afsted med 120 rammer ?

hvor meget må man have med enlig ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  grænse handel ?
  • #1   14. okt 2014 Så meget, så det er til eget forbrug + bilen må trække det..

    Jeg har gerne 50 rammer med bag i sciroccoen... Nok ikk helt lovligt mht vægt smiley


  • #2   14. okt 2014 ja men hvor meget er til eget forbrug ?

  • #3   14. okt 2014 Vurderings sag, man må tage "ubegrænset" til sig selv.

    120 rammer er ca 1200 kg, så husk bil - bil/trailer til vægten.


  • #4   14. okt 2014 hvad nu vis jeg tager en ven med er det så 2 gange eget forbrug eller ?

  • #5   14. okt 2014 men altså min bil må læsse 1400kg og så kan jeg jo tage en trailer med der har en total vægt på 2t det lyder bare vildt at jeg må kører der hjem der nede fra med så meget det er jo 200-300 kasser

  • #6   14. okt 2014 De vil nok sige at 120 rammer er i overkanten da det svarer til 6-8 dåser pr. dag i et helt år.... Så vidt jeg husker så kan dåser holder sig i 6-9 måneder så det vil nok tælle ned smiley

  • Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

    Følgere: 14 Svar: 2.886
    #7   14. okt 2014 man har vel føs'da, skole fest m. m. ikke smiley

  • #8   14. okt 2014 så læg en pude på maven og tag en ekstra stor t-shirt på, så tror de nok på at det er til eget forbrug..

  • #9   14. okt 2014 jeg tænker jo bare at jeg kommer fra Nordsjælland og kører hele vejen der ned, så skal jeg satme også have noget NOGET med hjem da jeg kører i en gammel hiace der ikke går det helt vilde på literen

  • #10   14. okt 2014 jamen når i tager der ned tager i så også bare 50 kasser med hjem ligesom anders eller tager i mere eller mindre ?

  • #11   14. okt 2014 Tror de fleste tager mindre med.. Men kassebiler tar jo 1-2 paller med hjem

  • #12   14. okt 2014 Men tænk mere udseende end vægt.. For hvis bilen ligner den stejler når du kører på motorvejen blir du sikkert stoppet, men ser bilen normal ud vil folk jo ikk tænke over om du har 120, eller 150 kasser bagi.

  • #13   14. okt 2014 Hvis du er over 18 år og har været på ferie i et EU-land, må du højst tage følgende med hjem (2014):
    ? Cigaretter - 800 stk. (Dog kun 300 stk. fra Bulgarien, Kroatien, Letland, Litauen, Ungarn og Rumænien.) eller
    ? Cigarillos og cerutter - 400 stk. eller
    ? Cigarer - 200 stk. eller
    ? Røgtobak - 1 kg
    ? Spiritus over 22 procent - 10 liter
    ? Hedvin - 20 liter
    ? Bordvin - 90 liter
    ? Øl - 110 liter

    Hvis du er 16-17 år, må du højst tage følgende med hjem:
    ? øl - 110 liter
    ? bordvin - 90 liter
    ? ingen tobak eller spiritus.


  • #14   14. okt 2014 Tag ikke mere med end bilen må laste.
    Hvis de skulle stå der.Så ha en god forklaring på at du skal holde en stor fest.


  • #15   15. okt 2014 Jesper har ret.. Og jeg henter også omkring de 50 rammer hver gang og det påvirker ikke bilens egenskaber voldsomt meget.. Eller min hænger ikke mere end den kan i forvejen

  • #16   15. okt 2014 Ikke mængden de fleste bliver knaldet på men derimod vægt
    En del biler må faktisk ikke laste ret meget og helt galt er det med nedvejet gulplade biler


  • #18   15. okt 2014 Min kammerat blev stoppet i sin hiace med to kammerater med i bilen, de havde 56 kasser øl og noget sodavand, tolderne spurgte om han havde kvittering på det og det havde han , men en stor kvittering med det hele på, den gik ikke, hvis man siger det med 110 liter pr mand skal der være max 110 liter pr kvittering pr mand, han fik en bøde på 16500kr som de så spurgte ham hvordan han kunne tænke sig at betale den for eller tog de bilen til der var betalt, derud over fik han en regning på transport fra Haderslev og til Århus mener jeg det var, hvor resterende øl skulle pant mærkes eller destrueres, alt dette med bøde , destruering,transport, og betaling af det øl der blev taget 28000kr ialt, så tænk jer om, jeg tør sgu ikke tage så meget med hjem mere, det kan hurtigt blive en rigtig dårlig forretning ..

  • #19   15. okt 2014 Hvis du kan bevise det er til en fødselsdag eller lign. Så bare gå amok!

    Jeg har handlet ind dernede rigtigt mange gange (gammel Sønderjyde), og jeg er endnu aldrig blevet stoppet.


  • #20   15. okt 2014 martin I. De havde også for meget med,56 * 8 =448 L 3 * 110 = 330 L,så de havde 118 L for meget med

  • #22   15. okt 2014 Du må have alt det øl og vand du vil så længe det er til eget forbrug, men held og lykke med at bevise det er til dig selv, skat siger som tommelfingerregel 13 rammer øl og 13 rammer vand, eller 110 øl og 110l vand.

  • #23   15. okt 2014 Du må stort set tage lige så meget SODAVAND med som du lyster og som vogntoget tillader. Der er INGEN lovgivning for SODAVAND.....men som altid gælder at grænsehandel er til eget brug.
    Da Skat har forsømt at definere hvad der er eget brug for SODAVAND, så kan du tage meget store mængder med. Du kan jo sige det er til søns konfirmation og hvad familien ellers drikker på 6-7 mdr.

    Læg mærke til at jeg har skrevet SODAVAND med store bogstaver fordi det ikke er det samme som øl. Hvad en tolder eller anden myndighed udtaler sig om, har selvfølgelig ingen værdi, når Skat ikke har lavet en officiel definition af et max. antal. Tolkninger kan man ikke bruge til noget.....Skat har ingen lovhjemmel til noget som folk skal læse mellem nogle linier. Det skal være skåret ud i pap, før de kan straffe dig. Det er det f.eks for ØL...men IKKE for SODAVAND


  • #24   15. okt 2014 @jesper h: Link?

  • #25   15. okt 2014 #24
    Linket er i nr #17


  • #26   15. okt 2014 Erling- ja de havde for meget med , men de fik kun 110 liter med hjem fordi det hele var købt på en kvittering , selv om de var tre i bilen, det var de kolde over for når de to andre ikke havde kvitteringer, min kammerat forsøgte sig med og sige at det var fordi han bare lage pengene ud for de to andre ,men den gik ikke......

  • #27   16. okt 2014 sååå vis jeg kører på en god historie så kan jeg bare læsse hiacen op og en 2t trailer med 2 paller på ?

  • #28   16. okt 2014 med sodavan

  • #30   17. okt 2014 jeg aner det ikke enu nok den der er mindst kontrol ved

Kommentér på:
grænse handel ?

Annonce