2.145 visninger
|
Oprettet:
Forsikringsselskab {{forumTopicSubject}}
Kan man finde ud af hvilket forsikringsselskab folk har uden at kontakte dem?
Grunden til jeg vide det er at jeg forleden var indblandet i et færdselsuheld hvor jeg har påtaget mig en del skader på min bil, modparten's mor som slet ikke var til stede da det skete mener jeg er skyld i det og er derfor fuldstændigt umulig at snakke med, derfor vil jeg gerne undgå at kontakte hende igen, hvis det altså kan lade sig gøre at få oplyst det uden.
jul 2011
Følger: 12 Følgere: 13 Biler: 5 Emner: 40 Svar: 393
aug 2006
Følger: 3 Følgere: 3 Svar: 17
jul 2014
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 16
jul 2014
jan 2007
Følger: 11 Følgere: 11 Biler: 3 Svar: 912
jul 2011
Følger: 12 Følgere: 13 Biler: 5 Emner: 40 Svar: 393
jul 2014
jan 2004
Følger: 77 Følgere: 72 Biler: 6 Emner: 24 Svar: 731
Der var, for et par måneder siden, en der væltede sin cykel ind i min fars bil, mens bilen holdte parkeret foran den lokale Fakta. Den måtte han tage på kaskoen, på trods af vidner...
jan 2007
Følger: 11 Følgere: 11 Biler: 3 Svar: 912
jul 2014
De fandens cykelister har alt for meget magt ift. hvor gode de er til at færdes i trafikken.
Chancen er minimal men jeg har vel heller intet at tabe på at prøve at lufte det for forsikringselskabet.
jul 2014
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.262
jul 2014
dec 2006
Følgere: 23 Biler: 1 Emner: 4 Svar: 5.870
Der hvor jeg er forsikret, vil jeg ikke blive opkrævet selvrisiko for den slags skade, da friskadedækningen netop dækker denne slags skade,(når der er en kendt skadesvolder). Så der er da håb endnu.
apr 2013
Følger: 4 Følgere: 13 Emner: 63 Svar: 12.894
jul 2014
jul 2014
mar 2009
Følger: 30 Følgere: 33 Biler: 1 Emner: 365 Svar: 5.946
det mener jeg de kan
men som før sagt jeg mener også at det kan være et problem at få deres selskab til at betale og du sikkert skal anlægge civilt søgsmål hvilket normalt er op af bakke
sep 2006
Følger: 16 Følgere: 15 Biler: 4 Emner: 37 Svar: 682
mar 2009
Følger: 30 Følgere: 33 Biler: 1 Emner: 365 Svar: 5.946
feb 2009
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 22 Svar: 1.172
Men uhm hvilken skade er det som du har fået på bilen?
jul 2014
Jeg ved virkeligt intet om det her, jeg er overhovedet ikke sat ordenligt ind i sådan nogle ting, der er selvfølgelig en masse ting jeg skulle have gjort i situationen men det er der jo ikke så meget at gøre ved nu.
Af skader på bilen har jeg fået en ordenligt dyb ris i højre side af kølerhjelmen cirka 5 cm lang, og en bule i højre forskærm, det er da til at leve med, men alt det her indikere jo at cykelisten har påkørt mig og ikke omvendt altså i og med at jeg skal svinge til venstre og alle skader er på højre side, kan det ikke have noget at sige i sagen?
Jeg har også et vidne der har set han kører overfor rødt, men ja alt det kan jo være lige meget hvis det ikke er den logik selskaberne vurdere det ud fra, jeg syntes sgu det er helt utroligt hvad cykelister kan slippe afsted med.
aug 2004
Følger: 85 Følgere: 84 Biler: 6 Emner: 8 Svar: 2.122
jul 2014
feb 2005
Følger: 11 Følgere: 5 Biler: 3 Emner: 111 Svar: 2.330
Og du så nu nægter at give moderen billeder af bilens skader og hvor moderen har fået brev fra dit forsikringsselskab om at I mener at det er drengens skyld at han er blevet påkørt på sit baghjul da han er nået næsten over en vej?
Nu ved jeg godt at det er meget info på en gang, men hvis det er den ulykke i Esbjerg så har jeg hørt den anden version af sagen.
Er det en anden sag - så se bort fra mit indlæg, ellers glæd dig til at få skraldet for ikke at have afpasset afstanden til en trafikant som er ved at krydse vejen - uanset hvor kort/langt der er til den krydsende, så er DU som bilist stadig den hårde trafikant og står dermed svagt i en ulykke med en blød trafikant.
jul 2014
Og hvad mener du med "Glæd dig til at få skraldet" ?
Gider du nævne de konsekvenser du hentyder til istedet, jeg er ikke helt med på hvad der sker hvis man taber sådan en sag.
feb 2005
Følger: 11 Følgere: 5 Biler: 3 Emner: 111 Svar: 2.330
Ja, jeg har læst alle indlæg - og intet sted skriver du hvor det er sket, men udfra din profil er du fra Syd/vestjylland, derfor gættet på stedet.
Alt efter hvor du er kommet fra i bil, hvordan vejen ser ud og hvor cyklen er kommet fra, så må du snakke med din forsikring om hvordan det hænger sammen. Du har vel noget telefon/adresse på dem? Så må din forsikring jo ty til deres metoder og få fat i politiet og så må både du og de andre fremlægge jeres syn på hvordan det er sket, og dit uvildige vidne skal også komme med sin. Og så må du jo så se hvordan sagen udarter sig. MEN - uanset hvad, så er der ikke påkørselsret her i landet - uanset hvor cyklen kommer fra og om den kører over for rødt eller ej.
(Skal lige siges til mit første indlæg, at hvis det var den i Esbjerg, så var der langt til et lyskryds og at jeg derfor antog dig for at lyve hvis det var den ulykke du her skriver om - men det var det ikke, så det undskylder jeg hermed for)
Min far har for mange mange år siden klippet en cyklist totalt fordi at cyklisten kørte 10 meter længere end en cykelovergang for derpå at krydse vejen UDEN at se sig tilbage - min far klodsede bremserne i den gamle volvo 245 stcar og da det var en 80 km/t-zone var der et par meter bremsespor. Politiet kom, målte og afhørte og det endte med at cyklisten selv måtte punge ud via sin forsikring - en forsikring som han ikke havde, hvilket gjorde at han mistede sin racercykel til +20.000 kroner, da den var total krøllet og aldrig kunne blive cykel igen.
Så hvis cyklisten får skylden af forsikringerne, så kan du håbe at de har en forsikring - ellers må du selv punge ud for dine reparationer.
jul 2014
Som jeg tidligere har nævnt har jeg navn og adresse på både drengen og hans mor, jeg mangler bare navnet på hendes selskab.
Eftersom jeg bliver klogere på det så tror jeg egentligt at jeg ender med at lade den ligge, der er ingen tvivl om at jeg er uden skyld i sammenstødet i følge min egen logik, vidnet og dem jeg har fortalt om det, altså jeg har jo ikke haft en jordisk chance for at undgå at uheldet kunne ske, det er jo ham der kommer ræsende og prøver på at nå over selvom der er rødt men, sådan hænger reglerne åbenbart ikke sammen, det er lidt urimeligt, sådan er det desværre.
Nu vil jeg lige prøve at ringe til en kørelærer og se hvad han siger, hvis han så siger det samme som i her har sagt og jeg har fået af vide fra andre så lader jeg den ligge, der er heller ikke sket noget med drengen heldigvis, min bil har lidt skræmmer og en bule det er også til at leve med og det må jeg jo så se om jeg selv kan få lavet.
Så tror jeg egentligt ikke den er længere og tak for hjælpen.
mar 2006
Følger: 5 Følgere: 4 Biler: 1 Emner: 68 Svar: 1.080
Min bror cyklede også over for rødt og ind i en bil som er ved at dreje , ødelagt kofanger motorhjelm og forrude, manden hjælper min bror hjem til min mor og de udveksler oplysninger , min bror vedtager self hele skylden og skriver de også i sagen til forsikringen og om hvordan det er foregået, afligevel for bilisten skylden selvom de har vedtaget sig skylden og det står i raporten
Du må ikke svinge før der er frit uanset om han cykler over for rødt eller ej
det er mega træls når han cykler over for rødt men sådan er det desværre du har tabt på forhånd
jul 2014
De har for meget magt de cykelister og de yngre har for lidt viden om hvordan man færdes i trafikken og hvordan den i det hele taget hænger sammen, man burde næsten indføre at de skal have et kursus eller tage et kort for det er godt nok tit det er dem der er skyld i sammenstødet men alligevel kommer billisten til at betale for eventuelle skader og have det på samvittigheden mht. personskader, tænk bare på højresvings ulykker med lastbiler, jeg ville da helt klart være forfærdeligt ked af hvis sådan en ting skete for mig og jeg ville nok ikke engang kunne retfærdiggøre det overfor mig selv ved at sige jeg ikke havde gjort noget forkert, der var intet jeg kunne have gjort anderledes og at det er cyklistens skyld.
Nå, nu vil jeg holde med at sidde her og brokke mig, god weekend.
aug 2004
Følger: 85 Følgere: 84 Biler: 6 Emner: 8 Svar: 2.122
men råddent er det sku. men videre i livet og pris dig lykkelig for der ikk skete andet end buler på bilen ..
go weekend .
okt 2011
Følger: 3 Følgere: 1 Svar: 42
vh
henning
jul 2014
Hvis det er tilfældet er det så ikke et lidt tyndt grundlag?
Jeg siger ikke din påstand er usand, jeg har ingen erfaring eller viden, jeg er blot nysgerrig.
mar 2006
Tror ikke du har læst tråden igennem og det handler om en cyklist altså en blød trafikant , er helt andre regler der
så det du siger passer på ingen måde ind her
apr 2013
apr 2013
apr 2013
apr 2013
mar 2006
Er vidst kun en der er helt væk her og det er dig , bare det du siger længere oppe er jo ren vrøvl
Nu har jeg da brugt forsikringer før og de har skam dækket altid og som de skulle
bare den her udtalese fra dig "Forsikringsselskaber snyder og bedrager folk, det er jo det de er der for. De dækker ihvertfald IKKE når man skal bruge dem" virker det mere som dig der har misbrugt dem siden du har disse problemer
apr 2013
Forsikringsselskab