{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  bedre lys på bilen
  • #1   24. okt 2014 Osram NightBreaker Plus eller også Philips ExtremeVision hvis du skal have lovligt lys og ikke har original xenon eller LED smiley

  • #2   24. okt 2014 Klart Philips Extreme de nye 130% de er mega gode. Vandt også FDM testen

  • #3   24. okt 2014 Prøv og mål spændingen ved pærene.

    Mange biler har stort spændings tab ud til forlygter.
    Jeg har fået markant mere lys.
    Efter jeg har monteret nogenn relæ
    Og trukket kgeg tykker ledninger til forlygterne.


  • #4   24. okt 2014 okay takker for info om pærer
    sønderjyden regner også med at skal have tjekket begge biler angående spændingstab og forventer at skal have monteret et par klap relæer


  • #5   25. okt 2014 Eller måske at dine paraboler er tærret?

  • #7   25. okt 2014 De lade også med en del mere end godt er
    Har du eks 13.4 volt på batteriet når der er forbrug på
    Og bilen køre. Men kun 12 volt ved pæren.

    Så er der forstor spændingstab.
    Og kogen relære vil hjælpe en del.

    Montere man så nogen ordenlige pære samtidigt
    Så få man jo det bedste resultat. Man kan forvente


  • #9   25. okt 2014 Køre med DD DD billigste Osram fra thansen thansen fint med lys.

    Med dårlige/slidte lygter.
    Dårlig spændning eller fejljusteret lygter er bedre pærere pærere stort set lige meget.

    Lå bag en carnival igår nå han brugte langt lys var det kun trætoppende der blev ramt.. fik selv mit lys justeret formåned siden og det gav 20% bedre lys på vejen bare ved at spredbing og fald blev justeret ind. Så før du smider mange penge efter 2 glaskupler med gas i så se overvej at gennemgå lygten først


  • #10   25. okt 2014 Men du vil stadig få meget mere lys ved at vælge en bedre pære

  • #11   26. okt 2014 nu er det fordi at den ene pøre er sprunget på konens så vil skifte begge og til de bedste
    men på min chervolet er det sikkert et par klaprelæer og en justering

    morten alle pærer er lavet så de kan holde til 14 volt ellers ville de alle springe da alle biler lader omkring 14 volt


  • #13   26. okt 2014 Men tilbage til overskriften.
    Philips Extreme 130% er de bedste lovlige


  • #14   26. okt 2014 jeg har da monteret en del klaprelæer og så får pærene da fuld power til pærene og har aldrig været udsat for at de er sprunget

  • #16   26. okt 2014 ? smiley

  • #17   26. okt 2014 Gider ikke bruge mere tid. Har skrevet hvilke lovlige pærer der er de bedste

  • #18   26. okt 2014 Højere spænding = pærerne holder kortere

    http://ing.dk/artikel/springer-forlygterne-oftere-pa-nye-biler-118789


  • #19   26. okt 2014 jeg tror at pære producenterne har brugt milioner på at udvikle pærer de kalder 12 volt men som kan holde til 14 volt
    selvfølgelig kan det jo forekomme at en bil kan give en højere spænding end foreskrevet hvis laderelæet er defekt

    og jo længere tid en pære er tændt jo kortere levetid har den


  • #20   26. okt 2014 Har du ikke læst artiklen.
    Det siger jo sig selv. Hvis du sætter mere spænding på en komponent forkortes levetiden

    Flere biler kører med reduceret spænding til nærlyset, når det benyttes som kørelys i dagtimerne. Det forlænger pærernes levetid


  • #21   26. okt 2014 Tror du helt ærligt ikke at hvis bilproducenterne kunne give deres biler meget bedre lys ved at monterer et par relæer at de ville gøre det? De gør det ikke fordi pærerne ikke kan holde til det.
    Som du også kan læse i artiklen og som jeg sagde er der en del franske biler hvor pærerne ofte sprang netop fordi spænding til pærerne var for høj.
    Jeg har lavet franske biler i 13 år og har været til utallige møde med pærerproducenter da problemet opstod.


  • #22   26. okt 2014 jo jeg har læst artiklen de siger jo også at hvis der er monteret reduseret spænding så holder pæren bedre men du nedsætter også lysets styrke

    når man montere et par relæer i en bil så er det fordi der er for stort spændingstab på kontakter og ledninger på grund af alderen
    alternativet var at man skiftede ledningerne og kontakterne men det er for stort et arbejde og meget hurtigere med et par relæer

    det er så åbentbart de forkerte folk du har haft møder med men skulle nok have haft møder med generator/laderelæ producenterne eller bare have smidt et voltmeter på og tjekket om bilerne ladede korrekt
    Nogle bilmærker har tilsyneladende bedre styr på deres laderegulering end andre. Når man færdes i trafikken får man i hvert fald meget nemt det indtryk, at der er en overhyppighed af sprungne pærer på franske biler."


  • #23   26. okt 2014 Nej det er ikke det der står det er det manden spørger om det gør.

    Det er sammen producenter der laver generatoren til næsten alle biler så fejlen ligger ikke der. Den ligger i for høj spænding på pærerne.
    Du behøver ikke komme med en provokerende attitude. Hvis det bare var at sætte et multimeter på så var det sku nok gjort.

    Pærerproducenterne indrømmede over for Peugeot at deres pærer ikke kan klare spændinger på op mod 14,5v derfor lavede de deres Heavy duty pærer.
    Hvis du har en bil af nyere dato kommer der ikke spændingsfald i ledninger og kontakter. Det du gør med et relæ er at give pæren noget mere spænding hvilket de ikke holder til.
    Du kan tage 2 h7 pærer og sætte på en booster der er sat til 220v 1 med 12 volt og en med 14 så skal du bare se


  • #24   26. okt 2014 Og lige netop. Nogle biler har bedre styr på deres laderegulering. Her menes ikke hvor meget bilen lader da det er stort set ens på alle biler her menes hvor meget af spændingen der sendes ud til forbrugerne

  • #25   26. okt 2014 Flere nye biler er sågar fabriksmonteret med "pærebeskyttere"

    Her er hvad FDM udtaler.

    »Det er en kombination af svingende høje spændinger og høj temperatur i pæren, når den brænder, der får pærerne til at stå af. Typisk er der 0,5 til 0,6 volt øget spænding, og det belaster pæren, når den i forvejen er meget varm«, siger han og fortsætter.



  • #26   26. okt 2014 sådan som jeg ser det har bilerne altid ladet med ca 14 volt så kan ikke se at det skulle være et nyt problem
    dog køre bilerne jo typisk med lys på hele tiden så salget af pærer er nok steget af den grund og i dag er generatorene også med indbyggede relæ hvor man i gamle dage bare kunne pille dækslet af og justere spændingen
    det er korrekt at der ikke er spændingstab i nyere biler men når de biler bliver gamle så opstår der spændingstab fordi at ledningerne man monterer er for tynde

    det man gør at når der er for stor spændingstab på grund af ælde og slid så trækker man nogle friske ledninger så pærene igen får den optimale spænding
    og så bruger man de gamle ledninger til styrestrøm istedet for

    der er flere forskellige producenter der producerer generatorer


  • #27   26. okt 2014 Jeg skrev ikke det kun var en producent jeg skrev at det er samme producentER der laver generatorene til de fleste biler.
    Kan vi blive enige om at for at der skal være et spændingstab skal der være en dårlig forbindelse. Det har intet at gøre med tykkelsen på ledningerne.
    På ældre biler sad stikket på en f.eks h4 bare med et stykke gummi omkring sig. Idag er lygterne pakket ind med plastikdæksler med pakninger i og stikkene er vandtætte. Så igen med mindre det er en gammel bil så skal der ikke rodes med ledninger og relæer.


  • #28   26. okt 2014 du har helt ret i at hvis der ikke er spændingstab hjælper det ikke med et relæ kun hvis der er spændingstab og det kan jo opstå mange steder fra batteriet til pæren
    jo ældre bilen bliver opstår der spændingstab på grund af fugt og lignende


  • #29   26. okt 2014 jeg skiftede til Osram nightbreaker plus på transitten og det gav en del mere lys end de billige der sad i,og de holder også meget fint

Kommentér på:
bedre lys på bilen

Annonce