3.406 visninger
|
Oprettet:
bedre lys på bilen {{forumTopicSubject}}
jeg vil gerne have bedre lys på bilen hvad er de bedste pærer til kort og langt lys
apr 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Biler: 3 Emner: 180 Svar: 994
apr 2007
Følger: 17 Følgere: 17 Biler: 2 Emner: 1 Svar: 392
nov 2005
Følgere: 166 Biler: 5 Emner: 172 Svar: 12.212
Mange biler har stort spændings tab ud til forlygter.
Jeg har fået markant mere lys.
Efter jeg har monteret nogenn relæ
Og trukket kgeg tykker ledninger til forlygterne.
mar 2009
Følger: 30 Følgere: 33 Biler: 1 Emner: 365 Svar: 5.945
sønderjyden regner også med at skal have tjekket begge biler angående spændingstab og forventer at skal have monteret et par klap relæer
aug 2014
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 25 Svar: 353
nov 2005
Følgere: 166 Biler: 5 Emner: 172 Svar: 12.212
Har du eks 13.4 volt på batteriet når der er forbrug på
Og bilen køre. Men kun 12 volt ved pæren.
Så er der forstor spændingstab.
Og kogen relære vil hjælpe en del.
Montere man så nogen ordenlige pære samtidigt
Så få man jo det bedste resultat. Man kan forvente
okt 2010
Følger: 29 Følgere: 36 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.857
Med dårlige/slidte lygter.
Dårlig spændning eller fejljusteret lygter er bedre pærere pærere stort set lige meget.
Lå bag en carnival igår nå han brugte langt lys var det kun trætoppende der blev ramt.. fik selv mit lys justeret formåned siden og det gav 20% bedre lys på vejen bare ved at spredbing og fald blev justeret ind. Så før du smider mange penge efter 2 glaskupler med gas i så se overvej at gennemgå lygten først
apr 2007
Følger: 17 Følgere: 17 Biler: 2 Emner: 1 Svar: 392
mar 2009
Følger: 30 Følgere: 33 Biler: 1 Emner: 365 Svar: 5.945
men på min chervolet er det sikkert et par klaprelæer og en justering
morten alle pærer er lavet så de kan holde til 14 volt ellers ville de alle springe da alle biler lader omkring 14 volt
apr 2007
Følger: 17 Følgere: 17 Biler: 2 Emner: 1 Svar: 392
Philips Extreme 130% er de bedste lovlige
mar 2009
Følger: 30 Følgere: 33 Biler: 1 Emner: 365 Svar: 5.945
mar 2009
Følger: 30 Følgere: 33 Biler: 1 Emner: 365 Svar: 5.945
apr 2007
Følger: 17 Følgere: 17 Biler: 2 Emner: 1 Svar: 392
apr 2007
Følger: 17 Følgere: 17 Biler: 2 Emner: 1 Svar: 392
http://ing.dk/artikel/springer-forlygterne-oftere-pa-nye-biler-118789
mar 2009
Følger: 30 Følgere: 33 Biler: 1 Emner: 365 Svar: 5.945
selvfølgelig kan det jo forekomme at en bil kan give en højere spænding end foreskrevet hvis laderelæet er defekt
og jo længere tid en pære er tændt jo kortere levetid har den
apr 2007
Følger: 17 Følgere: 17 Biler: 2 Emner: 1 Svar: 392
Det siger jo sig selv. Hvis du sætter mere spænding på en komponent forkortes levetiden
Flere biler kører med reduceret spænding til nærlyset, når det benyttes som kørelys i dagtimerne. Det forlænger pærernes levetid
apr 2007
Følger: 17 Følgere: 17 Biler: 2 Emner: 1 Svar: 392
Som du også kan læse i artiklen og som jeg sagde er der en del franske biler hvor pærerne ofte sprang netop fordi spænding til pærerne var for høj.
Jeg har lavet franske biler i 13 år og har været til utallige møde med pærerproducenter da problemet opstod.
mar 2009
Følger: 30 Følgere: 33 Biler: 1 Emner: 365 Svar: 5.945
når man montere et par relæer i en bil så er det fordi der er for stort spændingstab på kontakter og ledninger på grund af alderen
alternativet var at man skiftede ledningerne og kontakterne men det er for stort et arbejde og meget hurtigere med et par relæer
det er så åbentbart de forkerte folk du har haft møder med men skulle nok have haft møder med generator/laderelæ producenterne eller bare have smidt et voltmeter på og tjekket om bilerne ladede korrekt
Nogle bilmærker har tilsyneladende bedre styr på deres laderegulering end andre. Når man færdes i trafikken får man i hvert fald meget nemt det indtryk, at der er en overhyppighed af sprungne pærer på franske biler."
apr 2007
Følger: 17 Følgere: 17 Biler: 2 Emner: 1 Svar: 392
Det er sammen producenter der laver generatoren til næsten alle biler så fejlen ligger ikke der. Den ligger i for høj spænding på pærerne.
Du behøver ikke komme med en provokerende attitude. Hvis det bare var at sætte et multimeter på så var det sku nok gjort.
Pærerproducenterne indrømmede over for Peugeot at deres pærer ikke kan klare spændinger på op mod 14,5v derfor lavede de deres Heavy duty pærer.
Hvis du har en bil af nyere dato kommer der ikke spændingsfald i ledninger og kontakter. Det du gør med et relæ er at give pæren noget mere spænding hvilket de ikke holder til.
Du kan tage 2 h7 pærer og sætte på en booster der er sat til 220v 1 med 12 volt og en med 14 så skal du bare se
apr 2007
Følger: 17 Følgere: 17 Biler: 2 Emner: 1 Svar: 392
apr 2007
Følger: 17 Følgere: 17 Biler: 2 Emner: 1 Svar: 392
Her er hvad FDM udtaler.
»Det er en kombination af svingende høje spændinger og høj temperatur i pæren, når den brænder, der får pærerne til at stå af. Typisk er der 0,5 til 0,6 volt øget spænding, og det belaster pæren, når den i forvejen er meget varm«, siger han og fortsætter.
mar 2009
Følger: 30 Følgere: 33 Biler: 1 Emner: 365 Svar: 5.945
dog køre bilerne jo typisk med lys på hele tiden så salget af pærer er nok steget af den grund og i dag er generatorene også med indbyggede relæ hvor man i gamle dage bare kunne pille dækslet af og justere spændingen
det er korrekt at der ikke er spændingstab i nyere biler men når de biler bliver gamle så opstår der spændingstab fordi at ledningerne man monterer er for tynde
det man gør at når der er for stor spændingstab på grund af ælde og slid så trækker man nogle friske ledninger så pærene igen får den optimale spænding
og så bruger man de gamle ledninger til styrestrøm istedet for
der er flere forskellige producenter der producerer generatorer
apr 2007
Følger: 17 Følgere: 17 Biler: 2 Emner: 1 Svar: 392
Kan vi blive enige om at for at der skal være et spændingstab skal der være en dårlig forbindelse. Det har intet at gøre med tykkelsen på ledningerne.
På ældre biler sad stikket på en f.eks h4 bare med et stykke gummi omkring sig. Idag er lygterne pakket ind med plastikdæksler med pakninger i og stikkene er vandtætte. Så igen med mindre det er en gammel bil så skal der ikke rodes med ledninger og relæer.
mar 2009
Følger: 30 Følgere: 33 Biler: 1 Emner: 365 Svar: 5.945
jo ældre bilen bliver opstår der spændingstab på grund af fugt og lignende
apr 2006
Følger: 7 Følgere: 7 Biler: 1 Emner: 6 Svar: 466
bedre lys på bilen