Stor prisforskel - Service på Perugeot {{forumTopicSubject}}
Hej BG.
Jeg skal have lavet service på min Peugeot 208 da den nu har rundet 50.000 km.
Spurgte Peugeot i Risskov hvad de skulle have. Og fik denne besked:
Et Basis service koster 1948kt inkl. moms
Udover dette kommer der nogle tillæg efter år/km
Jeg kan se din står til:
Bremsevæske udskiftning 850kr inkl.
Brændstof filter 1040kr inkl.
I alt 3838kr inkl. moms
Med venlig hilsen
PEUGEOT RISSKOV
Jeg synes det lød dyrt og spurgte derefter dækzonen i Randers.
Fik så denne besked:
Kære Peugeot ejer,
Hos Mekopartner Randers står vi klar til at servicere din bil.
Vi foretager eftersynet i henhold til producentens foreskrifter, bruger kvalitets olie fra Agip/ENI, og reservedele i OE kvalitet. I samarbejde med Mekonomen, yder vi 36 mdr. garanti på reservedele.
Du får "On Board Diagnostic" (nulstilling af serviceinterval) med i prisen på et serviceeftersyn hos Mekopartner Randers.
Til sidst får du godkendt stempel i servicebogen.
samlet pris: 1.682,50,-
Hvorfor i alverden er der så stor prisforskel?
mar 2011
Følgere: 1 Biler: 2 Emner: 47 Svar: 587
mar 2011
Følger: 8 Følgere: 8 Biler: 3 Svar: 1.135
sep 2008
Følger: 41 Følgere: 29 Biler: 7 Emner: 114 Svar: 424
Der er åbenbart meget stor forskel på "mærke værkstederne" og så de alm.
mar 2011
Følger: 8 Følgere: 8 Biler: 3 Svar: 1.135
sep 2008
Følger: 41 Følgere: 29 Biler: 7 Emner: 114 Svar: 424
sep 2005
Følger: 57 Følgere: 54 Biler: 12 Emner: 405 Svar: 2.813
Åbne værksteder yder ikke kulance-rep. ,i nær samme omfang som et autoriseret værksted gør, skulle der være brug for det.
mar 2011
Følger: 8 Følgere: 8 Biler: 3 Svar: 1.135
okt 2007
Følgere: 80 Biler: 17 Emner: 185 Svar: 15.214
Kør til peugeot i fausing min bror bruger dem trods jeg kan servicere hans bil får han derude basis service med div tillæg til næsten samme pris han skal give swåt andre steder
sep 2008
Følger: 41 Følgere: 29 Biler: 7 Emner: 114 Svar: 424
feb 2007
Følger: 23 Følgere: 33 Biler: 4 Emner: 436 Svar: 5.911
Skal tanken pilles helt af eller hva ?
mar 2011
Følger: 8 Følgere: 8 Biler: 3 Svar: 1.135
jan 2008
Følger: 1 Biler: 1 Svar: 84
dec 2006
Følger: 27 Følgere: 26 Biler: 6 Emner: 3 Svar: 494
I øvrigt kan folk sige hvad de vil om uautoriserede værksteder, men det er rigtig ofte ikke faglærte mekanikere der laver bilerne.
apr 2007
Følger: 19 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 12 Svar: 597
sep 2005
Følger: 57 Følgere: 54 Biler: 12 Emner: 405 Svar: 2.813
dec 2004
Følger: 48 Følgere: 49 Biler: 3 Emner: 85 Svar: 1.578
jeg ved godt hvad jeg havde valgt og hvor jeg havde fået lavet min bil henne. og det da ik hos peugeot i hvertfald.
mar 2005
Følger: 13 Følgere: 11 Biler: 3 Emner: 133 Svar: 1.292
Du får "On Board Diagnostic" (nulstilling af serviceinterval) med i prisen på et serviceeftersyn hos Mekopartner Randers.
Ej stop dog på en peugeot kræver det brug af sin pegefinger og ik en skid andet at nulstille service så det er fis.
For det andet alle kan lave service på en bil hvis det er et ordentligt værksted, og alle kan fucke det up, peugeot her i kolding lavede første service på min makkers 206+, han nåede 5km så var der ikke mere olie på fordi der var en af deres dygtige mekanikere der havde spændt filteret skævt i.
Der er selvfølgelig fordele ved mærkeværkstederne, da de kender langt flere sygdomme end ikke mærkeværkstederne, til gengæld kan ikke mærkeværkstederne nogen gange lave nogen løsninger der er bedre fordi de ikke er underlagt det samme regler, fx vw hvow man ikke må lodde i ledningsnettet wtf, og der er masser af andre eksempler, men JA diesel filter til en HDI er dyrt og JA der er nødvendigt at skifte, hellere for tit end for sent hvis du er glad for dine penge, da følgeskaderne er langt dyrer.
Og det med at der nogen gange bare bliver krydset af er lige galt på mærke og ikke mærke værkstederne, men jeg vil sige at jeg tror tit det skyldes kommunikations fejl mellem værksted og indskrivning, og det kan man og det kan man så mindske ved at bruge et værksted hvor man taler med mekanikeren, istedet for en eller anden gymnasie uddannet, der ikke kan kende et oliefilter fra en bærearm. Men det vigtigste er selv at observere lidt når man aflevere/henter bilen igen.
mar 2010
Følger: 4 Følgere: 17 Biler: 3 Emner: 223 Svar: 2.960
feb 2007
Følger: 23 Følgere: 33 Biler: 4 Emner: 436 Svar: 5.911
Da fejlen kom igen 3 dage sener brugte den lokale 10min på fejlsøgning og 60 kr på en defekt kontakt og bilen hentet + afleveret på hjemadressen .. 250.- ialt
mar 2005
Følger: 13 Følgere: 11 Biler: 3 Emner: 133 Svar: 1.292
feb 2007
Følger: 23 Følgere: 33 Biler: 4 Emner: 436 Svar: 5.911
feb 2011
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 16 Svar: 182
det har jeg ihvertfald gjort fordi jeg ikk gider det peugeot jeg normalt har brugt.
apr 2007
Følger: 17 Følgere: 17 Biler: 2 Emner: 1 Svar: 393
Jeg har være 8 år på citroen og Peugeot og er uddannet teknisk rådgiver. Jeg er nu på mit 5 år på et frit værksted.
der er langt mere kundeservice i hvert fald hos os en du får i et af de store glashuse hvor du bare er et nummer i køen. Samtidig vil jeg gerne ligge hoved på blokken at vi laver vores ting fuldt ud lige så godt som på et mærkeværksted. Til gengæld er vi ikke bare reservedelsudskiftere men reparere tit ting som bare ville blive skiftet på et mærkeværksted. Og vi har alle de rigtige data og service skemaer. Er der noget vi mangler har vi forskellige hotlines og har det ofted inden for en time.
Mht reservedelene af oe kvalitet foregår det sådan her.
En tandrem lavet af kontintal.
De laver en masse tandremmen til feks vw derefter laver de den samme tandem med et andet nummer og levere dem til vores grossister. Deraf oe kvalitet da remmen er lavet samme sted.
apr 2007
Følger: 19 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 12 Svar: 597
feb 2011
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 16 Svar: 182
jan 2008
Følger: 1 Biler: 1 Svar: 84
Senest lod jeg mig selv friste af en klimablæser til en BMW E39, fuck noget skrammel, to gange måtte jeg have lortet af og på, uden det kom til at fungerer okay, jeg købte en original BMW (Siemens) den passede selvfølgelig perfekt og kostede så også en tusse mere.
apr 2007
Følger: 17 Følgere: 17 Biler: 2 Emner: 1 Svar: 393
apr 2007
Følger: 17 Følgere: 17 Biler: 2 Emner: 1 Svar: 393
apr 2007
Følger: 17 Følgere: 17 Biler: 2 Emner: 1 Svar: 393
jan 2008
Følger: 1 Biler: 1 Svar: 84
apr 2007
Følger: 17 Følgere: 17 Biler: 2 Emner: 1 Svar: 393
apr 2007
Følger: 17 Følgere: 17 Biler: 2 Emner: 1 Svar: 393
jan 2008
Følger: 1 Biler: 1 Svar: 84
Lige meget hvad firmaet hedder, vil ikke hænge nogen ud, men bare slå fast at ikke alle alle uoriginale eller alternative dele er i samme kvalitet som originale dele.
apr 2007
Følger: 17 Følgere: 17 Biler: 2 Emner: 1 Svar: 393
jan 2008
Følger: 1 Biler: 1 Svar: 84
Det jeg prøver at sige er, at kvaliteten er bare ikke altid den samme, og af og til er den originale faktisk billigere en den gode uoriginale del, det har jeg tit set.
okt 2010
Følger: 2 Følgere: 15 Emner: 17 Svar: 3.190
Brug det værksted som du har mest tillid til.
I øvrigt er det min erfaring at den bedste pris kommer i spil når man signalerer viden omkring problemstillingen der skal fikses og ikke lige selv har tiden eller mulighederne for at lave det selv.
Et er vigtig. Aftal pris inden værkstedet går i gang. Så er ærgelserne minimeret
MVH KP
apr 2007
Følger: 17 Følgere: 17 Biler: 2 Emner: 1 Svar: 393
apr 2007
Følger: 17 Følgere: 17 Biler: 2 Emner: 1 Svar: 393
apr 2006
Følger: 38 Følgere: 36 Biler: 2 Emner: 1 Svar: 102
feb 2011
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 16 Svar: 182
jun 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Biler: 1 Emner: 22 Svar: 503
Der er fastsat en EU-lovgivning der siger, at hvis bilen er serviceret efter fabrikantens foreskrifter, og med reservedele og forbrugsmaterialer der lever op til deres krav, så skal de dække.
I tillæg til denne lov, skal alle serviceskemaer og krav til reservedele og forbrugsmaterialer, kunne findes til rimelige priser. (De findes ofte i f.eks. AutoFrontal og ToleranceData).
Disse regler er netop lavet for at øge konkurrencen på markedet i Europa, så mærkeværkstederne ikke har eneret på service og rep. af nye biler.
Så der er ikke noget at komme efter!
jan 2008
Følger: 1 Biler: 1 Svar: 84
apr 2007
Følger: 17 Følgere: 17 Biler: 2 Emner: 1 Svar: 393
Hvorfor skulle et frit værksted være dårligere til at udfylde et serviceskema og skrive på fakturaen hvilken olie der er brugt end et autoriseret værksted?
Hvis det findes mere? Der er sku også mange autoriserede værksteder der ikke kan betale for deres store fine glashuse og lukker
jan 2008
Følger: 1 Biler: 1 Svar: 84
apr 2007
Følger: 17 Følgere: 17 Biler: 2 Emner: 1 Svar: 393
jan 2008
Følger: 1 Biler: 1 Svar: 84
Hvis eks. en turbolader er omfattet af 5 års garanti. og den så er defekt efter 4 år, og du ikke kan dokumentere korrekt service interval oliekvalitet osv., så kan du da ikke regne med at den vil blive dækket, det er vel rimeligt nok? Hvis du får en udvidet garanti må man vel som importør også stiile krav om dokumentation om korrekt vedligehold?
Jeg siger stadig ikke at du ikke kan få det på et frit værksted, men du skal selv dokumentere din rekl.sag. Det er jo det der er så pokkers vigtigt.
apr 2007
Følger: 17 Følgere: 17 Biler: 2 Emner: 1 Svar: 393
Om du får lavet service her eller der skal man selvfølgelig som med alt andet sikre sig at man får dokumentation på det det er udført.
apr 2007
Følger: 17 Følgere: 17 Biler: 2 Emner: 1 Svar: 393
jan 2008
Følger: 1 Biler: 1 Svar: 84
Giver du også 2 år hvis kunden har kørt 150000 km. uden at kunne vise over for dig at han har fået lavet service korrekt, oliekvalitet osv.?
apr 2007
Følger: 17 Følgere: 17 Biler: 2 Emner: 1 Svar: 393
apr 2007
Følger: 17 Følgere: 17 Biler: 2 Emner: 1 Svar: 393
Mandens topic går på om det er ok at få lavet service på et frit værksted og jeg synes dit oplæg lægger op til at det er du imod og det er jeg meget uenig i
apr 2007
Følger: 17 Følgere: 17 Biler: 2 Emner: 1 Svar: 393
jan 2008
Følger: 1 Biler: 1 Svar: 84
Min pointe er: Man skal selv som forbruger sætte sig grundigt ind i tingene så man ikke kan få problemer.
Nu vil jeg smutte til køjs, det er arb.dag i morgen
apr 2007
Følger: 17 Følgere: 17 Biler: 2 Emner: 1 Svar: 393
jan 2008
Følger: 1 Biler: 1 Svar: 84
jan 2008
Følger: 1 Biler: 1 Svar: 84
apr 2007
Følger: 17 Følgere: 17 Biler: 2 Emner: 1 Svar: 393
Hvor blev den købt???
apr 2007
Følger: 17 Følgere: 17 Biler: 2 Emner: 1 Svar: 393
Stor prisforskel - Service på Perugeot