{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.170 visninger | Oprettet:

Simon
Simon
Følger: 1 Emner: 29 Svar: 105

Polering af lygter {{forumTopicSubject}}

Hej BG,

Jeg har brug for nogle tips om hvordan man kan renser/polerer forlygter bedst muligt. Ved min bil den ene af forlygterne er mere blank og har brugt en række midler men kan ikke få et godt resultat.

Jeg har læst på et par engelske sider hvor folk siger at de sliber med en fin styk sandpapir og derefter give dem en god omgang polish.

Hvad kan I anbefale?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Polering af lygter
  • #1   2. nov 2014 Lygtepolish kit fra 3M virker fantastisk. Tjek mit fotoalbum. Hvor gammel er bilen?

• #2   2. nov 2014 Vandslip... først korn 600, så 1000, 1500 og slut af med 2000, der må ingen ridser eller noget være tilbage, ellers skal du slibe noget mere...

Når den er tørt af og ren, så går du i gang med at polere og det gør du til den er pæn blank...

Der er en masse videoer op youtube om det...

• #3   2. nov 2014 Hvis du er on the cheap, så kan tandpasta faktisk tage en smule, plus der giver en herlig duft mens du er igang smiley

• Simon
    Simon Tilmeldt:
    dec 2012

#4   2. nov 2014 Simon N, har en Focus fra 2000, har kigget på dine album og resultat ser rigtig godt ud, jeg vil høre om er det denne kit du har brugt:
    http://3mshop.dk/product/forlygtekit-til-polering-af-forlygter-fra-3m-517/

kan man nøjes med at slibe med hånden eller skal det bruges en maskine? kan man også bruge dem til polering af baglygter?

Lindgaard, tak for din vejledning, bruger du håndkraft eller en slibemaskine?

• #6   2. nov 2014 Det var det kit jeg brugte ja. Og du skal bare montere skiven i en boremaskine, det hele står i brugsanvisningen. Det er en total idiotsikker metode. Lygterne er stadig pæne den dag i dag, og det er snart halvandet år siden at de blev poleret.

• Simon
    Simon Tilmeldt:
    dec 2012

#7   2. nov 2014 Simon N, jeg bestiller det nu, tak

• #8   2. nov 2014 #5

Syntes jeg jo lidt giver sig selv, hvis man køber noget der er beregnet til at polere det med... så er der jo UV filter i....

• Simon
    Simon Tilmeldt:
    dec 2012

#10   2. nov 2014 Fat bastard,
    hvilken beskyttelsesmiddel synes du der skal bruges, efter overfladen er slebet?

• Simon
    Simon Tilmeldt:
    dec 2012

#13   2. nov 2014 når jeg læser på den side du angiver står det "Kan bruges på: alu, krom, jern mm."
    kan den også bruges til behandling af lygter?

• Simon
    Simon Tilmeldt:
    dec 2012

#15   3. nov 2014 hvordan skal den endelig bruges? spray på og tør godt?
    Jeg har tænkt mig at give den en gang polish, efter hvilken trin skal jeg behandle lygterne med den Motip lak?

Kommentér på:
Polering af lygter

Annonce