{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.867 visninger | Oprettet:

CLK500 vs Bmw 645ci vs Audi A8?? {{forumTopicSubject}}

Hey bg. Mine forældre står og skal købe ny bil, og eftersom forsikringen ikke ville godtage en e55 amg, så kigger de nu på en CLK500, audi a8 samt en bmw 645ci.

Bmw'en er fra 2004 og har gået 230.000 km.

Mercedes'en er fra 2002 og har gået 100.000 km.

Audi'en er fra 2004 med en 4,2l motor, og har gået 200.000 km.

De står pænt, og er spækket med udstyr. De koster ca. det samme, så spørgsmålet er nu hvad der ville være det bedste køb. Jeg hælder mest til bmw'en trods det højere km tal, men det er simpelthen bare fordi jeg ikke kan stå for designet og køreegenskaberne.
Er der noget godt/dårligt at sige om bilerne, og hvad ville i foretrække?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  CLK500 vs Bmw 645ci vs Audi A8??
  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator

Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.602
    #1   4. nov 2014 N62 maskinen som der ligger i BMWén en kan blive et meget dyrt bekendtskab smiley
    De er især kendt for vandrør i blokken som smider vand, og vanos heller ikke for genialt smiley
    Elsker maskinen, men netop den motor ville jeg gå langt uden om smiley

• #2   4. nov 2014 Det er vel samme motor som i en 545i som de også har kigget på? Lyder trist, satme en fin bil sådan en 6 serie

• Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator

Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.602
    #3   4. nov 2014 N62 ligger en i ordenlig omgang af deres modeller i årgangene deromkring desværre smiley

• #4   4. nov 2014 Har prøvet en 545i, og den gik om død og helvede, er du gal den er hurtig!! Men som de andre har læst er der åbenbart ret mange problemer med lige den motor.

Ville nok hælde til A8ern.. Hvis det skal være BMW så måske en 335 coupé, den er jo også flot og det er også en fed motor.

• #5   4. nov 2014 Enig med BG piraten, den er først blevet bedre i 550/650i hvor de skulle have udbedret børnesygdommene.
    VANOS kører de ikke med, men derimod Valvetronic som også kan blive bekosteligt.

Har selv været MEGET tæt på at købe 545/550i, men det blev til en 335i i stedet for.

Ville nok tage Merceren da Audien er grim (min mening), men Audi vil nok holde prisen bedre.

• #6   4. nov 2014 Synes at A8 skiller sig en del ud ift. de to andre. Det er jo mere en flyder, en komfortabel langtursbil, hvor de to andre nok er lidt sjovere at køre hvis man er til frisk kørsel.

Så måske et godt sted at starte er, at spørge dig selv om hvad du lægger mest vægt på i en bil. Køreegenskaber (sjove) eller komfort.

• #7   4. nov 2014 Tag en 630i. Rigeligt med kræfter og holder evigt. Men hold dig fra den x45i motor. Den kan ødelægge ethvert budget.

• #8   4. nov 2014 Carsten: de alle er nu meget komfortable efter min mening.. Ikke den store forskel udover størrelsen. Dog er bimmeren langt sjovere end de 2 andre. Mercedes'en er den mest kedelige i udseende er familien og jeg enige om, men den ville nok være det klogeste valg. Audien synes jeg er langt pænere end mercedes'en, men bimmeren var førsteprioritet. Dog kan jeg ikke lide det i siger om motoren.

• #9   4. nov 2014 mercedes`en har ikke problemme med motor og gearkassen, har set flere der har kørt 400-500.000 km uden problemmer, bare husk at få skift gearolie + filter + STIK! (150kr) for hver 60.000 km, men den model har lidt problem med rust og el (hvis der har være vand i bagagerum eller kabinen)

Hvis det er model 209, så kommer der også et par arm i styrtøjet foran, som der skal skift ca 1800 kr par styk

• #10   4. nov 2014 De har et budget der hedder maks 260.000 kr ca.. Der er ingen 630i tilsalg til den pris.

• #11   4. nov 2014 BMW´en er flot....så længe man ikke ser den bagfra smiley

• #12   4. nov 2014 Så importer en.

• #13   4. nov 2014 Det gider de ikk bruge tid på. Jeg synes bmw'en er lækker uanset hvilken vinkel man ser den fra

• #14   4. nov 2014 Alle de tre nævnte biler kan, især deres alder taget i betragtning, blive dyre at holde kørende. Det er luksusbiler med store motorer og ikke biler man nødvendigvis holder kørende på et relativt stramt budget. Det er vigtigt at huske, så det ikke bliver et stress moment at eje dem.

630i er ikke vildt hurtig i forhold til de andre. Kører selv med den motor og den er sjov og hurtig de første 6 måneder og så er den bare "hverdag". Det er også en motor der skal op i de høre omdrejninger for at levere, hvilket ikke passer alles kørestil.

Mvh.
    Christian

• #15   4. nov 2014 Det bliver ikke et problem at holde dem kørende smiley 3.0 tror jeg også bliver for småt. Jeg er 20, og holdte min 1996 Bmw 740i kørende uden problemer. Den havde kørt 380.000 km. Jeg holdte den kørende på su med et deltidsjob. Men de har regnet rep med i deres budget, det er mere værditabet de ikke gider have det helt store af.

• #16   4. nov 2014 Du kan da stort set ikke vælge en type bil med større værditab end luksusbiler med v8 benzinmotorer?
    Det er klart at der er en anden stakkel der har taget langt det største værditab når man køber dem når de er 10+ år gamle, men det er jo ikke ligefrem fordi at de ikke fortsætter med at rasle nedaf.

• #17   4. nov 2014 Ud af de tre ville jeg iøvrigt klart vælge Merceren. Jeg tror at den vil give færrest problemer.

• #18   5. nov 2014 Men det er ikke meget man kan tabe iforhold til deres nuværende som de har tabt ca. 500.000 på. Det er begrænset hvor meget man taber her. den gamle vil bare gerne have en luksusbil nu. smiley

• #19   5. nov 2014 Jeg har en A8 4.2, dog fra 98, som jeg brugte da jeg boede i Spanien, og på køreturen hjem.
    Jeg har aldrig kørt i noget så lækkert til langturskørsel.
    Den æder bare kilometerne, og man føler sig slet ikke træt, selv efter mange timers kørsel.
    Mht bykørsel, så mærker man ikke at man kører i så stor en bil (502 cm).. og den er sgu rap nok.. 300-340HK alt efter model og omkring 400Nm

• #20   5. nov 2014 Uden tvivl Merceren.. Især når værditab er en faktor i fremtiden.

BMW´en taber kun flere penge for hver KM den kører fra nu af, og som allerede nævnt kan den motor blive dyr at lave såfremt det går galt.

Jeg har aldrig været Audi-mand, og jeg syntes ikke at Audien er nær så pæn i design som BMW´en og Mercedesen.

• Laws J
    Laws J Tilmeldt:
    maj 2007

Følger: 1 Emner: 41 Svar: 48
    #21   5. nov 2014 Hva med en mercedes CLS ? det synes jeg er mercedes bedste svar til bmw 6. De fåes også med CDI motorer

• #22   5. nov 2014 Laws men ikke til 260.000. Helst ikke diesel

• #23   5. nov 2014 Tænker måske en cl500 fra årg. 2000. Det virker som en lidt mere luksuriøs udgave, og så synes jeg også den er langt pænere. Motoren er vel den samme.

• #24   5. nov 2014 CL500 fra 2000-tiden er så læker en slæde som jeg selv har overvejet rigtig mange gange! -MEN! Der har været så mange elektronikfejl og andet lort med dem at man virkelig skal have pungen i orden til dyre og trælse reparationer.. Mener også de har haft problem med undervognen..

• #25   5. nov 2014 Jeg ville holde mig til den E55´er og skifte forsikring, eller nappe bimmeren smiley

Kommentér på:
CLK500 vs Bmw 645ci vs Audi A8??

Annonce