{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
649 visninger | Oprettet:

caliper udluftningsskrue {{forumTopicSubject}}

Hej bg først knækket begge mine udluftning skruer på begge caliper så var ude og købe 2 andre brugte. Efter de blev monteret fandt jeg ud af den ene udluftning skrue har været gået over gevind så tråedene i csliperen er smadret. Udluftningskruen er 7mm ogkan ikke spænd nok til det holder tæt vil det være muligt at skære gevindet op til 8mm og købe en udluftningsskrue på 8mm ? Ved det kan være svært hvis man skal til at bore i hullet større da der risiko for at ramme bunden men når jeg skal gå fra 7 til 8 burde jeg bare kunne sætte snittap i med det samme. Nogen der har prøvet lignende med succes?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  caliper udluftningsskrue
  • #1   15. nov 2014 Tilbage til forhandleren og byt, det du foreslår får du heller aldrig tæt, plus det at finde en snittap med den rette stigning og mm bliver også svært. Du kan eventuelt sætte en 10 eller 12 mm møtrik omkring de knækkede udluftningsskruer på de gamle calipre og prøve at svejse ned i udluftningsskruen og så dreje møtrikken, på denne måde kan man løsne dem

• Morten p
    Morten p Tilmeldt:
    aug 2007

Følger: 1 Svar: 204
    #2   15. nov 2014 Ja hvis det er købt ved en hugger, så retur med dem, selvom de er brugte skal de sq virke.

Og som Torpedo nævner, så plejer man at kunne få stumpen af udluftnings skruerne ud, ved at svejse en møtrik på, varmen fra svejsningen får tit dem til at løsne sig.

• #3   15. nov 2014 Din historie vidner jo klart om at du måske er mere bogligt begavet, derfor anbefaler jeg ikke du går i gang med yderligere reparationer, havde du ikke voldtaget udluftningsniplerne, så havde du ikke haft det problem du nu har. De kunne sagtens være kommet ud på anden vis.

Kender en vvs mand som bare satte en skrue med pakgarn i, fik den synet, men det er jo kun fordi synsmanden ikke så det, og ikke en metode jeg vil anbefale. Bremser er livsvigtige og der MÅ IKKE FUSKES, det er i yderste instans folks liv der gambles med.

Kommentér på:
caliper udluftningsskrue

Annonce