6.499 visninger
|
Oprettet:
BMW E92, råd/problemer {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg overvejer at købe en BMW E92 fra 2007, det en 325i 2,5.
Det jeg vil spørge om der er nogen der kender til dem, mht. til fejl på bilen. Er der ting man skal være ekstra opmærksom på osv?
Altså kom med alt det i kender til dem, sådan så jeg er forberedt på det. Samt er der nogen der har erfaringer med denne bil, ang hvordan de køre, for har også overvejet en 525i sedan fra samme årgang. Hvilken en synes i er det bedste køb, skal siges begge ligger i samme prisklasse.
På forhånd tak;)
jan 2005
Følger: 42 Følgere: 42 Biler: 2 Emner: 119 Svar: 1.918
De to biler (3 og 5er) er jo som nat og dag, du må prøve begge før du bestemmer dig.
07 modellen med 218HK på en 3.0 har højtryks indsprøjtning, kan ikke helt huske hvad 2.5eren kører med.
Du skal sikre dig at højtrykspumpe er udskiftet for nyligt og at dyserne er opdateret til forbedret serie.
Derudover er der en elektrisk vandpumpe der kan finde på at stå af, den er ret pebret.
Ellers er det to fine biler du søger, personligt havde jeg taget den du finder dig bedst til rette i samt hvor du får mest for pengene.
aug 2013
Følger: 3 Følgere: 1 Biler: 1 Emner: 148 Svar: 1.066
Hvis der er flere råd må i gerne komme med dem.
jan 2005
Følger: 42 Følgere: 42 Biler: 2 Emner: 119 Svar: 1.918
Ht benzinpumpe ca 2500 plus montering.
Husk at få skiftet olie i gear og bagtøj uanset at det hedder lifetime.
sep 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 84
Gå efter en 330i istedet. Du vil hurtigt have mere. Det er en motor der leverer i de høje omdrejninger så den skal have tæsk før den føles hurtig.
Mvh.
Christian
aug 2013
Følger: 3 Følgere: 1 Biler: 1 Emner: 148 Svar: 1.066
jan 2005
Følger: 42 Følgere: 42 Biler: 2 Emner: 119 Svar: 1.918
Forvent ca 10-11km/l
Forskellen på en 3.0 325 218HK og en 330i 258hk er stort set bare styreprogrammet, en 218HK kan chippes "op til" en 258hk uden mekanisk indgreb.
Jeg havde gået efter den bil du føler dig bedst til rette i (model) og gået efter en 3.0 version af motoren.
aug 2013
Følger: 3 Følgere: 1 Biler: 1 Emner: 148 Svar: 1.066
Ja altså model mæssigt vil jeg prøve begge og så bestemme mig, men en 2,5 218HK, kan den chippes op til 258hk?
aug 2013
Følger: 3 Følgere: 1 Biler: 1 Emner: 148 Svar: 1.066
sep 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 84
jan 2005
Følger: 42 Følgere: 42 Biler: 2 Emner: 119 Svar: 1.918
2.5eren er ikke nem at tune videre på, men 3.0 versionen er stort set identisk med den der ligger i 330 med 258hk.
Se billede/dok fra en der fik "mappet" hans 525i (3.0) ved HESS teknik.
Den blev rullet til det samme som en 30er, eneste "tuning" var OBD tuning.
jan 2005
Følger: 42 Følgere: 42 Biler: 2 Emner: 119 Svar: 1.918
Har googlet lidt, og du har ret i at manifolden er anderledes på hhv 325 3.0 og 330 3.0
Ovenstående test på rullefelt er dog udført med "alm" manifold ig OBD program for næstformanden i BMW klubbens bil.
sep 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 84
Er du sikker på at det ikke er en N53 motor? selv i det tilfælde finder jeg det meget optimistisk.
Amerikanerne har længe forsøgt at OBD tune netop N52 motoren og de bedste resultater er Active autowerke der med flere forsøg bag sig kan levere 10-15hk.
jan 2005
Følger: 42 Følgere: 42 Biler: 2 Emner: 119 Svar: 1.918
jan 2005
Følger: 42 Følgere: 42 Biler: 2 Emner: 119 Svar: 1.918
jan 2005
Følger: 42 Følgere: 42 Biler: 2 Emner: 119 Svar: 1.918
aug 2013
Følger: 3 Følgere: 1 Biler: 1 Emner: 148 Svar: 1.066
jan 2005
Følger: 42 Følgere: 42 Biler: 2 Emner: 119 Svar: 1.918
aug 2013
Følger: 3 Følgere: 1 Biler: 1 Emner: 148 Svar: 1.066
BMW E92, råd/problemer