{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.548 visninger | Oprettet:

BMW E92, råd/problemer {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg overvejer at købe en BMW E92 fra 2007, det en 325i 2,5.
Det jeg vil spørge om der er nogen der kender til dem, mht. til fejl på bilen. Er der ting man skal være ekstra opmærksom på osv?

Altså kom med alt det i kender til dem, sådan så jeg er forberedt på det. Samt er der nogen der har erfaringer med denne bil, ang hvordan de køre, for har også overvejet en 525i sedan fra samme årgang. Hvilken en synes i er det bedste køb, skal siges begge ligger i samme prisklasse.

På forhånd tak;)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  BMW E92, råd/problemer
  • #1   15. nov 2014 Jeg har selv en 335i, ikke at de kan sammenlignes direkte men for satan et e90/91 chassi ligger godt og giver meget feed-back.

    De to biler (3 og 5er) er jo som nat og dag, du må prøve begge før du bestemmer dig.

    07 modellen med 218HK på en 3.0 har højtryks indsprøjtning, kan ikke helt huske hvad 2.5eren kører med.

    Du skal sikre dig at højtrykspumpe er udskiftet for nyligt og at dyserne er opdateret til forbedret serie.

    Derudover er der en elektrisk vandpumpe der kan finde på at stå af, den er ret pebret.

    Ellers er det to fine biler du søger, personligt havde jeg taget den du finder dig bedst til rette i samt hvor du får mest for pengene.


  • #2   16. nov 2014 Tak for de gode råd, det rart at vide hvad man skal holde øje med;) Især det med vandpumpen, for har lige tjekket prisen på sådan en. Ja den er ikke ligefrem billig.
    Hvis der er flere råd må i gerne komme med dem.


  • #3   16. nov 2014 Vandpumpe+termostat koster 4k plus montering.

    Ht benzinpumpe ca 2500 plus montering.

    Husk at få skiftet olie i gear og bagtøj uanset at det hedder lifetime.


  • #4   16. nov 2014 Dejlig bil og motor (N52).
    Gå efter en 330i istedet. Du vil hurtigt have mere. Det er en motor der leverer i de høje omdrejninger så den skal have tæsk før den føles hurtig.

    Mvh.
    Christian


  • #5   16. nov 2014 Tak, men ved i hvordan benzinforbruget er mellem de to motore?

  • #6   16. nov 2014 Hvilke 2 motorer? Det er samme motor i hhv 3 og 5 serie alt efter årgang.
    Forvent ca 10-11km/l

    Forskellen på en 3.0 325 218HK og en 330i 258hk er stort set bare styreprogrammet, en 218HK kan chippes "op til" en 258hk uden mekanisk indgreb.

    Jeg havde gået efter den bil du føler dig bedst til rette i (model) og gået efter en 3.0 version af motoren.


  • #7   16. nov 2014 Jeg mente 2.5 og 3.0 i 3 serien. Men kan ikke umiddelbart finde nogen til salg der er 325 3.0.
    Ja altså model mæssigt vil jeg prøve begge og så bestemme mig, men en 2,5 218HK, kan den chippes op til 258hk?


  • #8   16. nov 2014 Eller jeg kan godt finde en 3.0 men priserne er væsentlig højere.

  • #9   16. nov 2014 Den kan ikke bare chippes op til 330i effekt. En 325i er begrænset i manifolden i forhold til en 330i. Det kan dog mekanisk ændres for en overkommelig pris.

  • #10   16. nov 2014 Christian: der tager du fejl, e90 serien har ikke mindre indsugning som det var på m52/m54 motorne.

    2.5eren er ikke nem at tune videre på, men 3.0 versionen er stort set identisk med den der ligger i 330 med 258hk.

    Se billede/dok fra en der fik "mappet" hans 525i (3.0) ved HESS teknik.
    Den blev rullet til det samme som en 30er, eneste "tuning" var OBD tuning.



    profilbillede
  • #11   16. nov 2014 Christian W:
    Har googlet lidt, og du har ret i at manifolden er anderledes på hhv 325 3.0 og 330 3.0

    Ovenstående test på rullefelt er dog udført med "alm" manifold ig OBD program for næstformanden i BMW klubbens bil.



  • #12   16. nov 2014 Tillad mig at tvivle på at han udelukkende med en OBD tuning hæver en N52 motor fra 221 HK til 266 hk.
    Er du sikker på at det ikke er en N53 motor? selv i det tilfælde finder jeg det meget optimistisk.
    Amerikanerne har længe forsøgt at OBD tune netop N52 motoren og de bedste resultater er Active autowerke der med flere forsøg bag sig kan levere 10-15hk.



  • #13   16. nov 2014 Hmm. Ja nu kommer jeg i tvivl, jeg prøver lige at forhøre mig.


  • #14   16. nov 2014 Han siger det var en 525 3.0 218hk.


  • #15   16. nov 2014 Med chip

  • #16   17. nov 2014 Hehe så meget har jeg ikke styr på det. Men så en 325 2,5 kan kun chippes hvis manifolden også skiftes? Altså hvis effekten skal øges til en 3.0.

  • #17   17. nov 2014 2.5 kommer aldrig op på samme niveau som en 3.0

  • #18   17. nov 2014 Ok tak for det. Men hvor mange heste kan man øge ved bare at chippe den og evt skifte manifolden. Altså hvor mange heste kan man maks få ved bare at foretage sig nogle mindre forandringer.

Kommentér på:
BMW E92, råd/problemer

Annonce