{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.205 visninger | Oprettet:

asd D
asd D
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9

Køb af amerikaner {{forumTopicSubject}}

Hej alle amerikaner entusiaster,

Jeg går med en tanke om at eje en amerikanerbil. Model, årg., pris er sådan set underordnet i første omgang. Kunne bare godt tænke mig, at få noget viden omkring køb af amerikaner. Hvad skal man være opmærksom på, hvilke fordele og ulemper har i stødt på, hvad kræver det at have en amerikaner (værksted, garage, skal den tit skrues på?) bare generelt nogle gode råd.

Håber der kommer nogle gode feed back's! smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af amerikaner
  • #1   18. nov 2014 Vær opmærksom på der er stor prisforskel på dele. Ellers ikke rigtig noget andet enddet er nogle solide brændstof slugende møgsvin;)

• #2   18. nov 2014 En amerikaner er billig i forsikring og vægtafgift alt efter hvad du køber så er de billig i dele og mange dele er til at købe her hjemme eller i usa via ebay min kæreste og jeg har selv haft 4 nu og det er en total dejlig følelse at ligge og kører rundt og ikke mindst de venskaber man får hvis man kører i klub med andre kik evt den vi har nu i min profil

• #3   18. nov 2014 Der er stor forskel på om det er et ældre (veteran) køretøj eller om det er en nyere vogn. Her tænker jeg på afgift og forsikringer.

De bruger en del benzin, men min erfaring er dog også at de holder godt. I hvert fald de lidt ældre modeller, de er bygget som kampvogne. Det betyder også at de er ret nemme selv at skrue i, hvis man skulle få behov / lyst.

• #4   18. nov 2014 Jeg følger lige lidt med smiley
    Jeg har haft mange veteraner og har holdt mig til de europæiske fordi jeg kører rigtig mange km i mine biler og har været for nærig til at købe amerikansk pga de høje benzinpriser, men nu sælger jeg min veteran for at prøve noget amerikansk, så må det bære eller briste smiley
    Bilen jeg skal ha skal være fra 50-60´erne da jeg elsker formerne fra den tid, motorkraft er ikke så vigtig men det skal være en V8.

• #5   18. nov 2014 Veteran prøv og kikke på min så

• #6   18. nov 2014 Michael: Den har jeg kigget på men den er alt for dyr for mig..
    Jeg har lidt forbindelser til folk der henter biler hjem og der kan jeg spare en masse penge i forhold til hvad de koster når de står til salg i DK.
    Der er helt klart nogen der tjener kassen på at hente og sælge biler herhjemme.
    Jeg følger selvfølgelig med i diverse programmer på tv og man bliver vildt overrasket over hvad de biler koster i USA og hvad de sælges for her, det er jo helt vildt.
    Ja den skal hjem, og ja der skal betales afgift, men der er stadig mange penge at spare hvis man har de rette forbindelser og gider at arbejde lidt selv.
    Det skal lige siges at jeg ikke skal ha en showcar men bare en bil i pæn brugsstand uden rust.

• #7   18. nov 2014 Min viden fra diverse bilprogrammer fortæller mig, at det er en god idé at have en lille magnet med du kan prøve at sætte rundt omkring på diverse paneler. Vil den ikke sidde fast, er der et tykt lag spartel.

• #8   18. nov 2014 Ja det er nok en god ide smiley

• asd D
    asd D Tilmeldt:
    nov 2014

#10   18. nov 2014 Ja havde godt regnet ud at det er en benzin sluger, men en amerikaner kører vel kun når det er +20 grader og skyfrit himmel? smiley .. Er der nogle mærker man foretrækker fra for noget andet? Jeg mener, ligesom på den europæiske marked kan du få en Dacia og en Mercedes. Hvis man skulle vælge ved man jo godt hvilke man ville købe... Er der nogle modeller/mærker man skal holde fingrene væk fra??

• asd D
    asd D Tilmeldt:
    nov 2014

#11   18. nov 2014 Jeg havde i tankerne med en amerikaner fra 60'erne - 70'erne..

• #13   18. nov 2014 Jeg ville gå efter en Chevy og helst en 2 dørs, 4 døre er et no go i min verden smiley

• #14   18. nov 2014 Tjek evt markedet for reservedele inden du investerer i noget smiley
    Nogle biler kan du få alt til hvor der er andre det kan svært at finde dele til.

• #16   18. nov 2014 Jeg har en kammerat der har en ven derovre som kan finde den rette bil, så jeg er fri for at tage derover selv, en man kan stole på.
    Og som jeg også har skrevet så ved jeg at den skal hjem og der skal betales afgift, men der er stadig mange penge at spare.
    og jeg har hørt at man kan spare yderligere ved at få den sendt til Tyskland og hente den der.

• #17   18. nov 2014 udover det så har jeg da set fornuftige biler til små 100.000k så man behøver ikke poste 2-300.000k i en bil for at få noget der er værd at køre i smiley

• #18   18. nov 2014 Jeg skal ikke ha en trailer queen men en fin brugsbil der skal bruges og køres mange km i smiley

• #19   18. nov 2014 Men nu vil jeg tjekke det tyske og det svenske marked og se om jeg kan finde noget der, eller måske er jeg heldig og finder noget herhjemme med afgift, det ville være det nemmeste smiley

• asd D
    asd D Tilmeldt:
    nov 2014

#20   18. nov 2014 Prismæssigt kommer an på meget. Ville kunne smide 100k idag.. Men hvis folket mener jeg får meget mere amerikaner for mere penge, er jeg også villig til at vente og spare mere sammen.. Vil købe for at beholde... Mit indlæg var blot for at se, hvordan det stod til på amerikaner markedet, da jeg er jomfru indenfor det smiley .. Har kørt mc i 5 år nu både ombyttet chopper og racer, og nu kunne jeg godt tænke mig at prøve et andet stykke legetøj smiley

• asd D
    asd D Tilmeldt:
    nov 2014

#21   18. nov 2014 Og takker mange gange for jeres råd! smiley

• #22   18. nov 2014 asd: Det kommer jo an på hvad du vil ha og hvor fin den skal være.
    jeg har sat mig for at finde noget til max 100 men jeg forventer heller ikke en showcar. Vil man ha noget der står flot over alt og en populær model, ja så skal man nok op i 150-200.000k som minimum.

• asd D
    asd D Tilmeldt:
    nov 2014

#23   18. nov 2014 Veteran: jeg skal ikke have nogle showcar.. Men en bil, som står forholdvis pæn og original... Kan sagtens pudse, nusse og reparere lidt.. Men vil undgå at kaste mig ud i komplet renovation af bilen .. smiley

• asd D
    asd D Tilmeldt:
    nov 2014

#24   18. nov 2014 Dvs. En bil jeg kan gøre pæn selv, uden det kræver store maskiner og meget ekspertise smiley

• #25   18. nov 2014 Det er også det jeg søger smiley
    Jeg har sat mange veteraner i stand fra bunden og det gider jeg ikke mere.
    Jeg vil ha noget der ikke er rustent og noget der kører godt, resten er jeg villig til at nusse om smiley

• asd D
    asd D Tilmeldt:
    nov 2014

#26   18. nov 2014 Veteran - og ligeledes har jeg sat alt for mange gamle rustne mc'er sammen, så den kapitel er jeg også færdig med smiley ..

• #27   18. nov 2014 Ja netop, det ender altid med at blive for dyrt i den sidste ende og tage en masse timer man ikke får noget for smiley
    Mit problem er at når jeg går i gang så kan jeg ikke stoppe igen, og så er det at det bliver alt for dyrt.
    Nej så hellere købe noget ANDRE har brugt en masse tid og penge på, til små penge smiley

• asd D
    asd D Tilmeldt:
    nov 2014

#28   18. nov 2014 Lige mine ord hehe smiley ... Al det andet kan sgu vente til jeg engang bliver pensioneret (hvis jeg får lov til det, til den tid) haha

• #30   18. nov 2014 Søren: Ja det kunne måske være en god ide at gå til klubberne.
    Ja jeg har også set biler der kostede fra ca 85-100.000 som var rigtig fine,
    biler jeg ville være fint tilfreds med at ha/køre i.

• #31   18. nov 2014 Hej smiley kig evt. på Smallblock.dk der er mange fede Amerikanerbiler til salg.Det er en god side ,også med mange andre ting.

• #32   18. nov 2014 Der har jeg været inde og der er nogle fine biler smiley

• #33   18. nov 2014 Jeg vil råde dig / jer til ikke at afskrive Mustang. Det er netop en model du kan finde alt i reservedele til, og så findes der varianter i alle prisklasser. Lige fra "almindelige" hardtops til 80-90k og til super sjældne fastbacks til et par millioner.

Desuden har Mustangen en af landets største ejerforeninger, Mustang Club of Denmark som er en sand guldgrube af viden og erfaringer.

• #35   18. nov 2014 Det kommer helt an på hvilken variant man har vil jeg sige. Har du en tidlig hardtop så ja, dem ser man alle steder. Har man en 68 fastback eller er 69 mach 1 så er det ikke fordi man ligefrem falder over dem til træf smiley

Mht. Størrelse ja så har de den størrelse de nu engang har. Det er jo en såkaldt Ponycar. Camaro, Challenger, Firebird etc er alle ca samme størrelse.

Hvad styling angår så kan man jo finde morfar udgaver af alle modeller.

• #36   18. nov 2014 Fastback hænger ikke på træerne nej, men det er nok fordi at de koster en bondegård smiley

• asd D
    asd D Tilmeldt:
    nov 2014

#37   18. nov 2014 Generelt er muskelbiler noget dyrere en flydere smiley .. Så for mit vedkommende, som den første amerikanerbil, ville jeg nok vælge en flyder. Og det lyder til at det er fornuftigt nok at smide 80-100k efter en i pæn stand...

• #38   18. nov 2014 Jeg vil se om jeg kan finde en pick up eller en 2 dørs sedan smiley

• #39   19. nov 2014 det behøver nødvendigvis ik og være sindsygt dyrt i forsikring selv om det er en nyer amerikanerbil,
    jeg har en camaro z28 5,7L fra 1997 på gule plader som jeg bruger hele året rundt og jeg river 8.600kr om året for både ansvar og kasko
    (ved godt at en veteran kun koster 1.000-1.500kr i forsikring om året (mere ved meget dyre biler) min ranchero fra 1972 gav jeg 1.100kr for i forsikring

• #40   25. nov 2014 Jeg har en Pontiac Fiero - jeg gir 1860kr om året for fuld kasko samt 2500kr halvårligt for vægtafgift smiley

• #41   25. nov 2014 Junas
    det er jo os kun en 3/4 del amerikanerbil,
    den mangler jo 2 propper for og være en rigtig amerikanerbil..he he smiley

Kommentér på:
Køb af amerikaner

Annonce