{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.511 visninger | Oprettet:

BMW km-stand levetid? {{forumTopicSubject}}

Hej BG smiley
Sidder og kigger lidt på nogle bmw'er E46
Blandt andet en BMW E46 328CI

Alle jeg finder har gået 250.000km --> syntes det er ret meget, Er der noget jeg skal kigge efter på E46'erne og hvor lang er en sikker kmstand på sådan type bil. Har aldrig haft BMW

På forhånd Tak for hælpen ! ! smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  BMW km-stand levetid?
  • #1   19. nov 2014 er på tredje BMW med over 450k på klokken.. det kører bare..
    - selvfølgelig er der forskel på en med 500k og en med 100k

men igen - en bil har fandeme ikke kørt mange KM hvis den har holdt
    i garagen eller været ustabil og på værkstedet konstant
    - og i biler med de km, så har de altså været alle sliddele rundt..
    selvfølgelig er hængsler i døre, og sæder ved at være godt trætte..
    - meeen det man man relativt nemt få frisket op på

• #2   19. nov 2014 Tak for godt svar smiley Det er mere bare for de er jo stadig ikke billige, i forhold til f.eks tyske biler som har gået de 200-300.000

Andre svar modtages stadig smiley

• #3   19. nov 2014 min gamle vinterbil (e36 320i coupe har snart 400000 på klokken) og den kører bare derudaf , lige pt har den dog et problem med at servovæske beholderen er blevet utæt , men ellers kører den bare , og motoren spinner som en mis , på trods af den har fået 4 olieskift de sidste 200000 km . Tror sgu ikke det muligt at slå den motor ihjæl , men prøver dog ihærdigt hver vinter lol ...

var desuden ude i en e46 320D forleden med 550000 km på klokken , den føltes stadig som en lækker vogn , lå fint på vejen osv , og motoren lød røv neder som en diesel altid gør , men den fungerede perfekt , også alt el udstyret kørte perfekt .. så KM i sig selv er ikke noget jeg ville fravælge en bil på alene , er bilen tydeligvis velholdt så er jeg ligeglad om den har 100000 på klokken eller 500000 , så længe prisen jo er derefter hehe

• #4   19. nov 2014 og udover det går en 328ci pisse godt også smiley lækker bil , men havde nok prøvet på at finde en 330 istedet .

• #5   19. nov 2014 Tak for svaret smiley og skulle være for at have en sporty bil (baghulstræk) og så må den også godt lyde godt smiley

• #6   19. nov 2014 det en fantastisk bil 328-330i men tror 330 vil holde prisen en smule bedre smiley

• Morten p
    Morten p Tilmeldt:
    aug 2007

Følger: 1 Svar: 204
    #7   19. nov 2014 Syntes alle dem jeg kender der har/haft BMW har fået skiftet motor i dem, men kan selvfølgelig være den forrige ejer har kørt som et svin.

• #8   19. nov 2014 Datidens motoropbygning går fra 500-700k hvis de bliver vedligeholdt godt, dvs olieskift gerne 2 gange årligt efter km behov, og er du ligesom mig, og har mulighed for at kigge på den ofte (nusse) så er det ikke umuligt at køre den helt ud til de 800. Du skal bare være opmærksom når du når over de 500. 250.000 er sgu en ok km.stand, det meste synes jeg nemlig kommer ved de 150-200, så det er jo lavet. Det er sjovt nok derfor at folk tit bliver trætte af dem der, fordi det hele falder sammen på samme tid (reparationer og udskiftning af dele) men hvis du regner 10.000kr oven i din købspris, og sikrer rust, tandrem, bag-forbro mv er lavet for nyligt ved handel, som de fleste gerne vil slå på, så skal du kun tænke på sliddele selv, og det kan fås billigt hos huggeren, eller i biltema smiley Så go for it!!

• #9   19. nov 2014 Tak, Har en ven med den nævnte model som lige har rundet 300 nemlig og overvejer at skifte min Leon TFSI ud, men den har nemlig kun gået 95.000 så det er lige en lille km foreskel smiley

• #11   20. nov 2014 Rene, det er en ret træls bil at skifte tandrem på. Især fordi den kører med kæde smiley

• #12   20. nov 2014 Michael P.
    Det var vidst my sleeping hour! smiley

• #13   20. nov 2014 Det kan ske smiley

• #14   20. nov 2014 Ville ikke være bekymret for en benzin, men synes ofte man læser at diesel motorerne i de nye BMW serierne er blevet skiftet efter 200-250k km

• #15   20. nov 2014 Det skal være benzin, har kørt cross i mange år så af princip skal jeg aldrig have diesel smiley haha men tak for svaret:)

• #16   20. nov 2014 Det eneste man ALTID skal være opmærksom på med BMW er tidligere ejere, hvis det er en ung eller NO OFFENSE, en indvandrer, som jo ofte kører BMW, er de altså tit mishandlede. Men de kører jo fantastisk så længe de passes lidt.

• #17   20. nov 2014 Jeg kører i en E91 320d fra 2006 - den har netop rundet 340.000 km - den kører stadig som en ny bil, bruger hverken olie eller vand.
    Jeg har haft den siden den havde gået 300.000 km - og ingen problemer haft.

• #18   20. nov 2014 Min E39 har lige rundet 425.000 km på den originale motor. Ingen rasle- og mislyde fra motoren. Utrolig lækker bil, ingen farer for at gå efter en der har gået så "langt". smiley

• #19   20. nov 2014 Min E61 525i har lige rundet 295tkm og spinder som den skal og bruger hverken vand eller olie... Jeg ville ikke være så bekymret hvad angår km tal på Bmw række sekser benzin motorer

• workforit W
    workforit W Tilmeldt:
    jan 2014

Følger: 2 Emner: 5 Svar: 21
    #20   24. nov 2014 jeg er ung og er en indvandrer, og jeg behandler min bmw som en baby, så det har på ingen måde at afgøre det om man er en anden etnisk baggrund eller ung. eksempel kører min far hurtigere end jeg gør selv, så stop med alt det vrøvl. det handler bund og grund om hvordan man behandler bilen, ligegyldigt hvad man er!

• #21   24. nov 2014 Workforit.
    Helt enig i at man ikke skal dømme folks kørsel ud fra hvor de kommer fra (hudfarvemæssigt)
    Dog har jeg selv både boet i Kokkedal og i Avedøre, og set mange der har holdt i grupper med Bla. BMW'er og de fik altså tæsk de biler der. Derfor vil jeg da også have mine doubts omkring at købe en af dem, for så holder den sku nok ikke de 4-500 som man kunne håbe. Men de samme doubts har jeg jo også ved at ringe til Brian og skulle købe en golf.

• #22   24. nov 2014 250.000km Ja så er motoren skiftet. Vært fald at dømme efter mange annoncer her inde. Desvære uden papirer.

Der altid nogle der gør det rigtigt men har desvære selv set rigtig mange indvandre der ikke passer deres biler.så jeg vil også tænke 2 gange og være mere opmærksom. Ikke for sjov at flere indvandre kalder sig Søren Petersen eller Gert Hansen på deres annoncer. Simplethen fordi de kender deres rygte og omdømme.

• #23   24. nov 2014 Ja, og det er jo noget pis for workforit hvis han er en af dem som passer godt på din bil. Og gerne vil sælge den til Gert Hansen bagefter..

• #24   24. nov 2014 #23
    Ja det noget trist noget... Jeg køre gerne ud og ser på en bil uden at vide ejeren ikke er etnisk dansk. For man kan jo være heldig at møde en der har passet bilen. Men mange springer over hvis det ikke er en etnisk dansker der sælger.

• workforit W
    workforit W Tilmeldt:
    jan 2014

Følger: 2 Emner: 5 Svar: 21
    #25   25. nov 2014 haha ja det sku virkelig trist at have sådan et omdømmme faktisk , er helt enig med jer, men tror også generelt de gamle bmwer man skal kigge nøje på, da mange tænker nok den er billig/gammel og skal sikkert sælges igen.
    For de nye bmwer dem er der ik mange af som dræber motoren smiley eks. min fætter har lige solgt sin e90 320d hvor den havde kørt 350k km uden problemer..

Kommentér på:
BMW km-stand levetid?

Annonce