{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.839 visninger | Oprettet:

Peugeot 106 Rallye eller Citroën Saxo VTS? {{forumTopicSubject}}

Hej BG.
Står lidt og overvejer køb af ny bil, og jeg tænker noget småt med rimelig motorkraft som er sjov at køre i. Har kigget lidt, og valget står mellem Peugoet 106 rallye 1,6 eller Citroën Saxo VTS 1,6 8v. De har begge omkring 100 hk, og er rimelig identiske i motor og bygning, dog er Saxo'en nyere og kører længere på literen. Ved også godt begge modeller har mange problemer med bagbroen.
Hvilken en vil i mene vil være det bedste køb, sådan generelt?

Og spar mig for ''hold dig fra franske biler, de er lort'' kommentarene, for det er altså det jeg har tænkt mig smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Peugeot 106 Rallye eller Citroën Saxo VTS?
  • #1   13. dec 2014 I bund og grund, er begge samme bil, så det eneste du skal bedømme udfra, er udseendet, men hvis du skal have noget med godt smæk i, så køb en 106 GTI eller Saxo VTS 16v, de er noget hurtigere, og sjovere, end 8v'erne.
    Og tjek bagbroen, når du tager ud og kigge på en ældre fransk bil.


  • #2   13. dec 2014 Saxoen kører ikke længere på literen da bilerne er identiske teknisk set

  • #3   13. dec 2014 Som overnævnte find en 16v istedet, den er lige lidt sjovere smiley

  • #4   13. dec 2014 Ved godt der mere ryk i 16v'erne, men tænker det bliver lige lovlig dyrt med forsikring og det hele

  • #5   13. dec 2014 Jeg giver 10800 for min Xsara VTS 2,0 med 167 heste, så en 16v Saxo, kan ikke koste mere end det.

  • #6   13. dec 2014 Som 18-årig? Det var sgu billigt, hvilket selskab er det?

  • #7   13. dec 2014 Det er ved IF, en Saxo VTS 16v, koster 7777 i delkasko hos IF, som 18 årig.



  • #8   13. dec 2014 8v er bedre at tune på smiley den har noget mere moment, når man piller lidt i dem smiley

  • #9   13. dec 2014 Hvor ser du det henne Bruun?
    Var nemlig inde på en side der hedder forsikringsguiden, der skrev den det blev til omkring 12-13.000 uden kasko hos IF...


  • #10   13. dec 2014 http://www.if.dk/web/dk/privat/pages/default.aspx

    Deres prisberegner.
    Jeg sparede dog næsten 2000 på at ringe til dem, og få et godt tilbud, troede også jeg skulle af med mere, når man tænker på det er en bil, med næsten 170 heste..


  • #11   13. dec 2014 Bruun : Hvordan finder du ud af deres prisberegner, prøvede lige for sjov at regne ud hvad det ville koste og der er delkasko 1000 kr billigere end ansvar.? smiley

  • #12   13. dec 2014 Hvad er det helt præcist delkasko er? Er der ingen kasko på så? Er meget ny i det her haha

  • #13   13. dec 2014 "Delkasko – et billigere alternativ
    Delkaskoforsikring er et godt alternativ, hvis du har en ældre bil med mindre værdi, men med stor praktisk betydning. Delkasko dækker skader, der kan opstå, når du ikke kører i bilen, og som du ikke selv kan være skyld i. Det betyder, at du får dækning for tyveri, tyveriforsøg, glasskader og brand. "


  • #14   13. dec 2014 Anders, det er der grund til, hvis du foreksempel har en Citroën, så har IF en aftale med Citroën, så får man "mærkerabat", mener den er på 20% det gælder dog kun hvis man køber (del)kasko. Derfor er delkasko billigere end ansvar.
    -

    Dette er IF's beskrivelse på Delkasko

    Inkluderer følgende:
    Dækker de skader, du som fører af din bil forvolder på andre personer og deres ting. Fx hvis du påkører en cyklist og der sker skade på cyklen og tøjet, dækker forsikringen erstatning til cyklisten
    Dækker skader på bilen og dens fastmonterede biltilbehør fx ved indbrudsforsøg eller tyveri af bilen.
    Der er ikke fald i trin og selvrisiko på bilens frontrude ved stenslag, som kan repareres. Kan frontruden ikke repareres, kan du som If-aftale- og Bilmærkekunde få udskiftet ruden uden fald i trin og med en selvrisiko på kun kr. 1.500.
    Dækker skader forårsaget af brand, lynnedslag, eksplosion eller kortslutning.
    Kommer du ud for en uenighed, der må afgøres ved retten, kan du i mange tilfælde opnå retshjælpsdækning. Med en retshjælpsforsikring betaler If dine advokatomkostninger og øvrige omkostninger i forbindelse med at føre sagen.
    Dækker redningshjælp i udlandet via SOS-Internationals rødekort-ordning. Dækningen omfatter fx merudgifter til hjemtransport, uforudsete hotelophold på uheldsstedet, bugsering, fremskaffelse af reservedele mv.
    Ved en dækningsberettiget skade stiller If en erstatningsbil til rådighed, mens din egen bil er til reparation.
    Dækker ekstraudstyr for op til 20.000 kr., der ikke er fabriksmonteret. Det gælder fx stereoanlæg, specialfælge, bagageboks og andet ekstraudstyr. OBS! Navigationsanlæg skal betragtes som ekstraudstyr, hvis det ikke er standardudstyr ved levering fra fabrikken. Tyverisikring betragtes endvidere ikke som ekstraudstyr.
    OBS! Dette er ikke den udtømmende liste, eller d


  • #15   13. dec 2014 Nåh okay. smiley


  • #16   13. dec 2014 Det er svært at finde en 16v især peugeot, som stadigvæk går ordenligt i motoren, de fleste er forskruet, tæsket, og halv smadret. Selv mange 8v'er har fået tæsk så det gør noget, man skal virkeligt være vågen og frem med pungen hvis man skal finde en fin en.

  • #17   14. dec 2014 Tak for svar alle sammen smiley
    Og JK Auto Performance, tror det er svært at finde en ældre rimelig hurtig bil, der ikke har fået tæsk... desværre


  • #18   14. dec 2014 Der er forskel på motorne mellem 106 rallye og saxo sport.

    Rallyen kører med vippetøj og har en større indre modstand, derfor den går lidt kortere på literen. Den har også en lidt anden motorgang, under 4000 trækker den lidt og over noget mere. Kørte 12-13 på literen da jeg havde sådan en kværn i min ax.

    Saxo sport kører med rullelejer i toppen og har en meget bedre og finere motorgang, og så trækker dem mere jævnt fra bund til top. Kørte 15-16 da jeg havde en her for 6md siden.

    Rallyen er en sjovere måde at trække på da den skal holdes til ilden for at være hurtig, hvor det i saxoen er lidt mere underordnet (skiftede selv gear ved 3000 og alligevel rykkede den fint, man kører den lidt som en diesel).

    I dag vil jeg kalde begge modeller for kvikke hot hatch, men forvent ikke djævelsk fartmaskine.

    Fælles for begge, find en der er passet (fandt selv en 1 ejers saxo sport med 147kkm og alle service/rep udført hos citroen, den kørte som en ny) vi havde set på en 7-8stk før den og de var alle smadret lig.

    se evt efter en 206 s16 da chancen for at finde en pæn er større og så er det en nyere større bil og de er godt nede i pris.


  • #19   14. dec 2014 Jeg vil også anbefale at se på 206 s16, da den ikke forsikres som en GTI og den er mere komfortable end 106/Saxo

  • #20   14. dec 2014 Ellers en Citroën c2 kunne også være et alternativ hvis man lige har lidt mere og der er også både vtr og vts

  • #21   14. dec 2014 Ikke en C2, det er virkelig en elendig bil...

    Så hellere køb en Citroen Xsara VTS, enten 130hk eller 167hk.


Kommentér på:
Peugeot 106 Rallye eller Citroën Saxo VTS?

Annonce