BMW E39 vandproblem {{forumTopicSubject}}
Hej..
Min 523 med M52B25 motor bliver meget varm og laver ingen varme. Den kan godt lave varme en gang imellem og når den gør bliver den ikke varm.
Jeg har selvfølgelig prøvet at fylde vand på det hjalp ikke. Vandpumpen har jeg skiftet men den gamle fejlede ikke noget, og den nye hjalp ikke noget heller.
Jeg har så lige skiftet termostat men det virkede heller ikke.
Det eneste jeg så lige kan komme i tanke om er det eftermonteret fyr der ikke lader vandet cirkulere. Det har aldrig virket mens jeg har haft bilen. Jeg har haft det til eftersyn hvor jeg fik at vide at det sad fast og var kortsluttet og der skulle et nyt til, men jeg har nu kørt med det i over 1 år uden problemer med vandcirkulationen.
Er der nogen der har en ide til hvad det kan være? Jeg er ved at rykke håret af mig selv
jul 2003
Følger: 13 Følgere: 11 Biler: 11 Emner: 73 Svar: 2.063
Min bror kæmper med samme problem på hans lige nu.
jan 2012
Følger: 29 Følgere: 31 Biler: 5 Emner: 4 Svar: 548
jan 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Emner: 25 Svar: 1.065
okt 2007
Følgere: 80 Biler: 17 Emner: 185 Svar: 15.214
Dit skovlhjul på vandpumpe er sikkert faldet af så du ikke har cirkulation
okt 2007
Men 100 procent sikkert din vandpumpe er defekt
dec 2008
Følger: 18 Følgere: 17 Biler: 2 Emner: 14 Svar: 70
Det skete mens jeg holdte for rødt, den har kørt i over et år uden problemer, og pludselig blev den bare varm uden at kunne varme kabinen.
Jeg har efterfølgende skiftet vandpumpen så den er helt ny og burde virke, den gamle ser heller ikke ud til at fejle noget.
Termostaten blev så skiftet i dag (eller i går). Jeg synes ellers at jeg har sørget for at få udluftet systemet men den bliver stadig mega varm uden varme i kabinen.
Hvad mener du med skovhjul? Hjulet på vandpumpen?
okt 2007
dec 2008
Følger: 18 Følgere: 17 Biler: 2 Emner: 14 Svar: 70
Der skal alligevel en del varme til før toppen sprænger, og den nåede slet ikke op i farezonen da jeg opdagede det med det samme.
okt 2007
apr 2004
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 6 Emner: 27 Svar: 1.323
Jeg har en en selv med samme symptomer
aug 2016
Følgere: 1 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 35
Bilen må ikke være varm!!!
For at udlufte korrekt skal man følgende på en BMW E39/e46:
Sæt nøglen pos 2 og skru helt op for varmen og sæt den på varm. aktiver forrudeblæseren
Derefter skal følgende skruer løsnes "bleeder"/udluftnings skruen der sidder på termostathuset
Derefter bleeder skrue på køler.
Derefter tager du køler dækslet af.
Nu skal der påfyldes kølervæske på bilen(husk den rigtige farve).
Der fyldes langsomt på køleren. (m52 rummer total cirka 10L i system )
Du fortsætter med at påfylde indtil der fylder kølervæske fra begge bleeder/udluftnings skruer.
Derefter lukker du bleeder/udluftnings skruer.
Du fortsætter med at påfylde indtil det passer med den tilladte kølervæske mændge i beholderen.
BMW E39 vandproblem