1.530 visninger
|
Oprettet:
HJÆLP: mest økobil til max 25000,- {{forumTopicSubject}}
Hej BG
Søger hjælp til at finde mest stabile dieselbil til max 25,000,-
Krav.
- 4 døre
- træk (min 800 kg)
- TDI
- HDI
- Max 2800,- halvårlig ejerafgift
Gerne billig i forsikring (er dog elitebilist)
Nogen uden kendte motor/gear og koblingsfejl.
Hvad er jeres gode bud herinde ?
Tænker selv Seat og peugeot
jan 2015
Følger: 1 Biler: 1 Emner: 20 Svar: 204
mar 2010
Følger: 4 Følgere: 17 Biler: 3 Emner: 223 Svar: 2.960
jan 2015
Følger: 1 Biler: 1 Emner: 20 Svar: 204
mar 2010
Følger: 4 Følgere: 17 Biler: 3 Emner: 223 Svar: 2.960
jan 2015
Følger: 1 Biler: 1 Emner: 20 Svar: 204
Det er selvfølgelig altid svært og købe "ny" gammel bil, da alle har historie man ikke kender til Knap 400,000 km er også en del det er jo alle dele der har været med på hver tur.
men bruger motor ikke vand/olie er jeg også frisk på den rette vw
feb 2005
Følger: 9 Følgere: 10 Biler: 3 Emner: 8 Svar: 977
Jeg har selv en golf 4 tdi 1,9 pd og det har ikke just været den mest pålidelige eller problem frie bil!!!
min golf 4 tdi kører ca 16-17 km literen ved ca 100-110km/t.
skal du ha en golf 4 tdi er 90 og 110hk rotorpumpe motore nok det mest sikre valg det er dog også en ældre motor efterhånden.
Jeg tror du får meget mere for pengene i de franske biler dog skal du være meget obs på om de er passet og vedligeholdt.
jan 2015
Følger: 1 Biler: 1 Emner: 20 Svar: 204
Det jeg har kigget på hvis vi tager de franske er Peugeot 307 hdi. Der har jeg bare hørt koblingen er en svaghed der tit er problemer med. Det er jo dyrt hvis den går.
Og kan se der er stor forskel på om folk er mest til TDI eller HDI
mar 2010
Følger: 4 Følgere: 17 Biler: 3 Emner: 223 Svar: 2.960
feb 2005
Følger: 9 Følgere: 10 Biler: 3 Emner: 8 Svar: 977
Den 90hk 2.0 hdi er meget stærk og har sjældent problemer, 110hk 2,0 hdi har dobb masse svinghjul og de er (som vw 1,9 tdi 115, 130 og 150hk) et svagt led!
vw golf specielt golf 3 har en tendens til at ruste og der er de franske meget stærke! desværre haf de franske et svagere el system hvor fejlene desværre oftest er.
spørger du en vw mand er der ingen tvivl om hvad du skal købe og en gammel golf tdi går NEMT 22 km/l og går aldrig i stykker!!!
Vi har både en golf 4 tdi og en mondeo tdci som har kørt 380000km og der er INGEN tvivl om at mondeoen er den der kører bedst! og længst pr liter brændstof.
Du vil hører mange skræk historier om franske biler og de fleste har aldrig eget en.
kan du finde en pæn velhold 307 hdi med 90hk ville jeg hellere købe den end en rusten golf med 400000km på uret!
men der er helt sikkert nogle der vil sige det modsatte
jan 2015
Følger: 1 Biler: 1 Emner: 20 Svar: 204
307èren tænker jeg også er lidt billigere i ejerafgift end f.eks mondeoen.
Ruster mondeoen ikke også mere end f.eks peugeot?
jan 2015
Følger: 1 Biler: 1 Emner: 20 Svar: 204
jan 2007
Følger: 10 Følgere: 7 Biler: 1 Emner: 26 Svar: 737
feb 2005
Følger: 9 Følgere: 10 Biler: 3 Emner: 8 Svar: 977
Vi fik en 2005 mondeo 2,0 tdci med 329000km på uret der kørte og startede perfekt til 25000kr
den havde intet rust dog skulle der pletmales nogle stenslag og bunden af begge forskærme malede jeg selv.
Vi havde dog kigget længe efter en og har været ude at kigge på en del!
Det er klart rusten man skal passe på med dem!
mondeoen er noget dyr i vægtafgift jeg mener det er knap 7000kr årligt
Jeg er ikke voldsom fan af et bestemt bilmærke me jeg har svært ved at se bort fra så megst bil man kan få i de franske mærker!
Franske biler er nok lidt 50/50 hvis man ikke kigger godt efter, før man en mandagsbil kan den være dyr! finder du en fin en er du forelsket!
jan 2015
Følger: 1 Biler: 1 Emner: 20 Svar: 204
Picassoen havde en el-fejl så den altid blinkede til højre når jeg kørte lige ud, men med ny arm så var den iorden igen.
Boxeren brugte jeg hele sommeren til kræmmermarked og der var ingen fejl overhovedet.
Jeg kan godt selv lide fransk, men læser jeg rundt er det jo forskelligt som mange skriver, og herinde virker en stor del til at være vw folk og generelt "tyskere".
feb 2005
Følger: 9 Følgere: 10 Biler: 3 Emner: 8 Svar: 977
stenklapper for og bag= en der passer godt på sin bil og de er ikke sandblæst ved fkrskærm og paneler som vores!
Det dårlige er at det er en td 90 hk som er en svagere motor en tdci og mondeoer fra far 2003 har flere svagheder med rust osv.
Men kører og lyder den godt kan det være et godt køb!
kig godt efter sealingerne i bunden af dørene, bagklap, længde vangerne i bag samt skærmkanter i bag.
jan 2015
Følger: 1 Biler: 1 Emner: 20 Svar: 204
Synes også den fremstår flot på billederne, men alt kan jo snyde når man står ved den
Har du noget kendskab til Seat fra 1999 - 2001
feb 2005
Følger: 9 Følgere: 10 Biler: 3 Emner: 8 Svar: 977
Kører man en tur i bilen og advarselslamper blinker eller lyser periodisk køber jeg ikke!
jan 2015
Følger: 1 Biler: 1 Emner: 20 Svar: 204
brug af vand og olie er bare mere svært og vide om de bruger i forhold til om sælger er ærlig
jan 2015
Følger: 1 Biler: 1 Emner: 20 Svar: 204
brug af vand og olie er bare mere svært og vide om de bruger i forhold til om sælger er ærlig
Koblingen er jo også svag i netop 307
jan 2015
Følger: 1 Biler: 1 Emner: 20 Svar: 204
brug af vand og olie er bare mere svært og vide om de bruger i forhold til om sælger er ærlig
feb 2005
Følger: 9 Følgere: 10 Biler: 3 Emner: 8 Svar: 977
Jeg har læst meget om dem på engelske forumer og der er den generelle holdning at man skal gå efter en tdci.
seat er det samme som vw, mere eller mindre, det er det billigste produkt i vag serien.
feb 2005
Følger: 9 Følgere: 10 Biler: 3 Emner: 8 Svar: 977
Forlang at bilen er iskold når du kommer og kigger!!!!
Er den små svær at starte eller hoster lige efter start kan der være et alvorligt problem!!!
Har den stået hele natten og du drejer nøglen og den springer igang og går jævnt lige efter start virker alt og jeg ville være knap så bekymret.
Det er helt klart her om vinteren det er bedst at købe en diesel bil, en koldstart kan fortælle dig meget om bilens stand!!!
ALLE advarselslamper skal lyse når du sætter tænding på!!! mangler der nogle skal du være meget OBS!!!
Det kan nemlig betyde klippede ledninger eller og skjulte fejl!!!
Det kan godt tage et par drej på nøglen at få alle lamper med da de slukker hurtigt
jan 2015
Følger: 1 Biler: 1 Emner: 20 Svar: 204
Hvordan kan jeg være sikker på den ikke har været startet når jeg kommer hvis ikke der er frostvejr så jeg kan se is på ruderne ?
Skal samtlige lamper tænde kort ved start? aldrig tænkt over det i min egen faktisk
feb 2005
Følger: 9 Følgere: 10 Biler: 3 Emner: 8 Svar: 977
Åben motorhjelmen mærk på slanger, ekspansionsbeholder, top og blokken hvis du kan komme til det, er det ikke lige så koldt som resten af bilen har den nok være startet.
Alle advarselslamper skal lyse kort ved tænding! Som ABS. ESP, Arbag, motorelektronik/motorfejl, olielampe for olietryk osv. mangler en af de lamper kan der være klippet ledninger eller/og skjulte fejl og man skal være obs.
Det kan være en sprunget pære/diode men ja giftig giftig.
Også gløde lampen skal lyse kort som min. ellers kan det være fejl på forvarmesystemet
Husk at bede om registreringsnummer og kontroller km tal samt pant i bil på nummerplade.net
Du kan også se synreporter og se efter om evt fejl er rettet!!!
jan 2015
Følger: 1 Biler: 1 Emner: 20 Svar: 204
Nu vi snakker fransk, hvad så med en Peugeot 406 HDI, det er vel en gennemtestet bil også før 307 kom til verden ?
Er den mere stabil hvis man tænker motor eller det er 100% samme motor?
Hvordan med den svage kobling i 307 er det samme kobling i 406 ?
feb 2005
Følger: 9 Følgere: 10 Biler: 3 Emner: 8 Svar: 977
Ellers er de godt nok billige og med meget udstyr!
De kører godt og rimelig støjsvagt, men få en efter 2001, jeg mener de er faceliftet der med lidt forbedringer.
Koblingen på 307 kan du mærke hvis den er ved at blive dårlig.
Koblingspedalen bliver noget/meget hård at træde på og koblingspunktet kan ligge meget lavt!
Koblingen på 307 skal gå meget let og ubesværet!!!
Motoren i alle peugeot samt citroen er 100% ens hvis det er en 90hk hdi! ingen forskel.
Jeg mener mest det er koblingen på 110hk hdi der er svag men jeg er ikke 100% sikker.
Vores gamle berlingo havde kørt 380000km på org kobling og den kørte stadig som ny.
Min golf tdi fik nyt kobling/svinghjul ved 210000km
jan 2015
Følger: 1 Biler: 1 Emner: 20 Svar: 204
406 vs Mondeo? tænker det er tæt på hinanden.
jan 2015
Følger: 1 Biler: 1 Emner: 20 Svar: 204
nov 2007
Følger: 8 Følgere: 11 Biler: 2 Emner: 55 Svar: 6.850
jan 2015
Følger: 1 Biler: 1 Emner: 20 Svar: 204
jan 2015
Følger: 1 Biler: 1 Emner: 20 Svar: 204
nov 2007
Følger: 8 Følgere: 11 Biler: 2 Emner: 55 Svar: 6.850
okt 2010
Følger: 29 Følgere: 36 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.854
2.0 8v hdi'en er dog en meget trofast maskine som mange PSA folk sværger til.
Min har kørt 360.000 og min gamle kørte virkelig lækkert inden den blev total skadet ved 414000km. Har gemt motoren for de den kørte så tæske godt. Og ved at en gut inskive har en C5 med 750.000+ km på bagen som han er glad ved.
jan 2015
Følger: 1 Biler: 1 Emner: 20 Svar: 204
Jeg må prøve mig lidt frem med begge modeller og se, køre selv stille og roligt i hverdagen og campingvogn bagefter om sommeren
okt 2010
Følger: 29 Følgere: 36 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.854
Det mange penge men sådan er det sedanen er lidt billigere da den er oplyst til 18,2-18,7km/l.
Men en 206 Eks. Med en 2.0hdi få 110 hk ved at tage Indsugning fra 110hk modelen og en IC monteret. Og så den stadig økonomisk.
Fordelen ved Ford. Og PSA er de er billige i indkøb. En Golf 4 tdi 90 hk i dårlig stand koster det samme eller mere end en Mondeo, C5 eller 406 i god stand
jan 2015
Følger: 1 Biler: 1 Emner: 20 Svar: 204
Synes også vw virker til at være del dyrer i indkøb og det skal med i overvejelserne når det er en bil jeg har i max 2 år
feb 2011
Følger: 3 Emner: 3 Svar: 27
Godt nok lige lidt over 25 k, men en super bil du kan have i mange år.
jan 2015
Følger: 1 Biler: 1 Emner: 20 Svar: 204
Lidt dyrer i vægtafgift, men til den pris så kan det ikke gå helt galt
HJÆLP: mest økobil til max 25000,-