{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.518 visninger | Oprettet:

HJÆLP: mest økobil til max 25000,- {{forumTopicSubject}}

Hej BG

Søger hjælp til at finde mest stabile dieselbil til max 25,000,-

Krav.

- 4 døre
- træk (min 800 kg)
- TDI
- HDI
- Max 2800,- halvårlig ejerafgift

Gerne billig i forsikring (er dog elitebilist)

Nogen uden kendte motor/gear og koblingsfejl.

Hvad er jeres gode bud herinde ?

Tænker selv Seat og peugeot


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HJÆLP: mest økobil til max 25000,-
  • #1   4. jan 2015 Hvad er kørselsbehovet og hvilken vejtype primært?

  • #3   4. jan 2015 kører ca 30,000-40,000 om året og blandet by, land og motorvej

  • #4   4. jan 2015 Golf 3 TDi kan findes til de penge, find en med servicebogen i orden og gerne med en 1z 90 HK motor. Så er du godt kørende! Har selv en gulpladet Golf 3 Variant fra 1998, den koster 2.978,- kroner årligt i vægtafgift.

  • #5   4. jan 2015 Golf 3 synes jeg bliver lidt for gammel så skal jeg næsten op i golf 4 tdi hvis det skal være golf smiley Synes dog bare de har gået rigtig mange km, men om det er problem ved VW ved jeg ikke? Kender ikke til VW. udseende ikke så vigtig, men helst ikke ældre biler end 2000

  • #6   4. jan 2015 Min har gået 355.000 indtil videre og den kører rigtig godt hvis jeg selv skal sige det smiley

  • #7   4. jan 2015 Lurede lige din profil, hvilke fejl var det fra tidligere ejer du havde problemer med ?

    Det er selvfølgelig altid svært og købe "ny" gammel bil, da alle har historie man ikke kender til smiley Knap 400,000 km er også en del det er jo alle dele der har været med på hver tur.

    men bruger motor ikke vand/olie er jeg også frisk på den rette vw smiley


  • #8   4. jan 2015 til de penge ville jeg nok kigge efter en citroen xsara hdi efter 2003 eller en 206 hdi, begge med 2,0 hdi 90hk motore.
    Jeg har selv en golf 4 tdi 1,9 pd og det har ikke just været den mest pålidelige eller problem frie bil!!!
    min golf 4 tdi kører ca 16-17 km literen ved ca 100-110km/t.
    skal du ha en golf 4 tdi er 90 og 110hk rotorpumpe motore nok det mest sikre valg det er dog også en ældre motor efterhånden.
    Jeg tror du får meget mere for pengene i de franske biler dog skal du være meget obs på om de er passet og vedligeholdt.


  • #9   4. jan 2015 Hej Simon

    Det jeg har kigget på hvis vi tager de franske er Peugeot 307 hdi. Der har jeg bare hørt koblingen er en svaghed der tit er problemer med. Det er jo dyrt hvis den går.

    Og kan se der er stor forskel på om folk er mest til TDI eller HDI


  • #10   4. jan 2015 Det er forhjulslejer, abs-kranse og abs-sensorer og så en luftmassemåler. Og så har jeg også fået lavet service med vandpumpe, tandrem osv.

  • #11   4. jan 2015 ja en 307 hdi er også en rigtig fin bil dog har den haft en del børnesygdomme, men nu er de jo ved at være rettet.
    Den 90hk 2.0 hdi er meget stærk og har sjældent problemer, 110hk 2,0 hdi har dobb masse svinghjul og de er (som vw 1,9 tdi 115, 130 og 150hk) et svagt led!
    vw golf specielt golf 3 har en tendens til at ruste og der er de franske meget stærke! desværre haf de franske et svagere el system hvor fejlene desværre oftest er.
    spørger du en vw mand er der ingen tvivl om hvad du skal købe og en gammel golf tdi går NEMT 22 km/l og går aldrig i stykker!!!
    Vi har både en golf 4 tdi og en mondeo tdci som har kørt 380000km og der er INGEN tvivl om at mondeoen er den der kører bedst! og længst pr liter brændstof.
    Du vil hører mange skræk historier om franske biler og de fleste har aldrig eget en.
    kan du finde en pæn velhold 307 hdi med 90hk ville jeg hellere købe den end en rusten golf med 400000km på uret!
    men der er helt sikkert nogle der vil sige det modsatte


  • #12   4. jan 2015 Tak for din gennemgang smiley Mondeoen er det HDI eller TDI og kan de fåes ned i den pris ?

    307èren tænker jeg også er lidt billigere i ejerafgift end f.eks mondeoen.

    Ruster mondeoen ikke også mere end f.eks peugeot?



  • #14   4. jan 2015 stærk motor og uden bagbro diller daller. Find et fint eksemplar af en 307 2.0 HDI..

  • #15   4. jan 2015 mondeoen er en tdci med commenrail og kører med kædetræk (ingen tandremsskift) og er en meget stærk motor! desværre som med andre tyske biler ruster de i døre, klapper og bagerste vanger!
    Vi fik en 2005 mondeo 2,0 tdci med 329000km på uret der kørte og startede perfekt til 25000kr
    den havde intet rust dog skulle der pletmales nogle stenslag og bunden af begge forskærme malede jeg selv.
    Vi havde dog kigget længe efter en og har været ude at kigge på en del!
    Det er klart rusten man skal passe på med dem!
    mondeoen er noget dyr i vægtafgift jeg mener det er knap 7000kr årligt smiley
    Jeg er ikke voldsom fan af et bestemt bilmærke me jeg har svært ved at se bort fra så megst bil man kan få i de franske mærker!
    Franske biler er nok lidt 50/50 hvis man ikke kigger godt efter, før man en mandagsbil kan den være dyr! finder du en fin en er du forelsket!


  • #16   4. jan 2015 Ja bilmærker er jo som kristne og muslimer smiley Jeg har selv haft en citroen Xsara picasso og en Boxer, og må da sige jeg var super glade for dem begge smiley

    Picassoen havde en el-fejl så den altid blinkede til højre når jeg kørte lige ud, men med ny arm så var den iorden igen.

    Boxeren brugte jeg hele sommeren til kræmmermarked og der var ingen fejl overhovedet.

    Jeg kan godt selv lide fransk, men læser jeg rundt er det jo forskelligt som mange skriver, og herinde virker en stor del til at være vw folk og generelt "tyskere".



  • #17   4. jan 2015 den ser godt nok fin ud den mondeo du linker til!
    stenklapper for og bag= en der passer godt på sin bil og de er ikke sandblæst ved fkrskærm og paneler som vores!
    Det dårlige er at det er en td 90 hk som er en svagere motor en tdci og mondeoer fra far 2003 har flere svagheder med rust osv.
    Men kører og lyder den godt kan det være et godt køb!
    kig godt efter sealingerne i bunden af dørene, bagklap, længde vangerne i bag samt skærmkanter i bag.


  • #18   4. jan 2015 Vil det så ikke også sige det er en bil uden insprøjtning når det blot er en TD ?

    Synes også den fremstår flot på billederne, men alt kan jo snyde når man står ved den smiley

    Har du noget kendskab til Seat fra 1999 - 2001


  • #19   4. jan 2015 jeg er ikke bange for at købe en fransk bil dog er jeg mere hysterisk med at kigge efter om alle de elektriske ting i bilen virker samt om bilen virker velholdt eller har kørt hårdt og ligegyldigt.
    Kører man en tur i bilen og advarselslamper blinker eller lyser periodisk køber jeg ikke!


  • #20   4. jan 2015 ja de er jo kendte for el-fejl alle de franske, men det er også svært og vide om nogen klipper ledninger og andre fiduser inden man kommer, men ja tjek for rust og sletter på sæder og generelt om den virker ren og fin eller ligner en "skraldespand".

    brug af vand og olie er bare mere svært og vide om de bruger i forhold til om sælger er ærlig


  • #21   4. jan 2015 ja de er jo kendte for el-fejl alle de franske, men det er også svært og vide om nogen klipper ledninger og andre fiduser inden man kommer, men ja tjek for rust og sletter på sæder og generelt om den virker ren og fin eller ligner en "skraldespand".

    brug af vand og olie er bare mere svært og vide om de bruger i forhold til om sælger er ærlig

    Koblingen er jo også svag i netop 307


  • #22   4. jan 2015 ja de er jo kendte for el-fejl alle de franske, men det er også svært og vide om nogen klipper ledninger og andre fiduser inden man kommer, men ja tjek for rust og sletter på sæder og generelt om den virker ren og fin eller ligner en "skraldespand".

    brug af vand og olie er bare mere svært og vide om de bruger i forhold til om sælger er ærlig


  • #23   4. jan 2015 en mondeo td har en helt anden motor end en mondeo tdci!
    Jeg har læst meget om dem på engelske forumer og der er den generelle holdning at man skal gå efter en tdci.
    seat er det samme som vw, mere eller mindre, det er det billigste produkt i vag serien.


  • #24   4. jan 2015 Kig meget efter om døre hænger, sæder er slidt i stykker, olie spild om motoren om kølervæsken har regnbue farver.
    Forlang at bilen er iskold når du kommer og kigger!!!!
    Er den små svær at starte eller hoster lige efter start kan der være et alvorligt problem!!!
    Har den stået hele natten og du drejer nøglen og den springer igang og går jævnt lige efter start virker alt og jeg ville være knap så bekymret.
    Det er helt klart her om vinteren det er bedst at købe en diesel bil, en koldstart kan fortælle dig meget om bilens stand!!!
    ALLE advarselslamper skal lyse når du sætter tænding på!!! mangler der nogle skal du være meget OBS!!!
    Det kan nemlig betyde klippede ledninger eller og skjulte fejl!!!
    Det kan godt tage et par drej på nøglen at få alle lamper med da de slukker hurtigt


  • #25   4. jan 2015 Regnbuefarvet kølervæske fortæller det ikke at den blander vand og olie ?

    Hvordan kan jeg være sikker på den ikke har været startet når jeg kommer hvis ikke der er frostvejr så jeg kan se is på ruderne ?

    Skal samtlige lamper tænde kort ved start? aldrig tænkt over det i min egen faktisk


  • #26   4. jan 2015 Ja hvis den har sådan lidt regnbue farve/oliefilm i ekspansionsbeholderen kan det betyde defekt toppakning, det er ikke en garanti men man skal være vågen så!
    Åben motorhjelmen mærk på slanger, ekspansionsbeholder, top og blokken hvis du kan komme til det, er det ikke lige så koldt som resten af bilen har den nok være startet.
    Alle advarselslamper skal lyse kort ved tænding! Som ABS. ESP, Arbag, motorelektronik/motorfejl, olielampe for olietryk osv. mangler en af de lamper kan der være klippet ledninger eller/og skjulte fejl og man skal være obs.
    Det kan være en sprunget pære/diode men ja giftig giftig.
    Også gløde lampen skal lyse kort som min. ellers kan det være fejl på forvarmesystemet
    Husk at bede om registreringsnummer og kontroller km tal samt pant i bil på nummerplade.net
    Du kan også se synreporter og se efter om evt fejl er rettet!!!


  • #27   4. jan 2015 Ja har prøvet toppakning og brug af både vand og olie det var faktisk grunden til jeg gik helt væk fra Opel, da alle 3 jeg havde havde problemer indenfor 14 dage smiley

    Nu vi snakker fransk, hvad så med en Peugeot 406 HDI, det er vel en gennemtestet bil også før 307 kom til verden ?

    Er den mere stabil hvis man tænker motor eller det er 100% samme motor?

    Hvordan med den svage kobling i 307 er det samme kobling i 406 ?


  • #28   4. jan 2015 406 er faktisk peugeots mest problemfrie bil, Jeg mener bare den "kun" er opgivet til at kører 17,5 km/l så troede den var for dyr i afgift!
    Ellers er de godt nok billige og med meget udstyr!
    De kører godt og rimelig støjsvagt, men få en efter 2001, jeg mener de er faceliftet der med lidt forbedringer.
    Koblingen på 307 kan du mærke hvis den er ved at blive dårlig.
    Koblingspedalen bliver noget/meget hård at træde på og koblingspunktet kan ligge meget lavt!
    Koblingen på 307 skal gå meget let og ubesværet!!!
    Motoren i alle peugeot samt citroen er 100% ens hvis det er en 90hk hdi! ingen forskel.
    Jeg mener mest det er koblingen på 110hk hdi der er svag men jeg er ikke 100% sikker.
    Vores gamle berlingo havde kørt 380000km på org kobling og den kørte stadig som ny.
    Min golf tdi fik nyt kobling/svinghjul ved 210000km smiley


  • #29   4. jan 2015 har nemlig kigget en 406 hdi fra 2002 og læste lidt test hvor landevej skulle den kunne klare op til 20 km/l ved 80 km/t.

    406 vs Mondeo? tænker det er tæt på hinanden.


  • #31   4. jan 2015 Polo 9n 1,9TDi, fandt selv min til 19.000 nysynet, og har kørt fejlfrit det sidste år, og aldrig under 20km/l

  • #32   4. jan 2015 hov det er selvfølgelig en 2000 model, men stadig facelift

  • #33   4. jan 2015 Anders: 9n til 19,000 hvor mange km hvad den så gået ?

  • #34   4. jan 2015 350.000

  • #35   4. jan 2015 Jeg køre 406HDI og min kami køre mondeo tdci med den store motor. Jeg køre ca 17 på længere ture han køre 16 der klart mere ryk i hans og komforten meget ens. Sku jw g vælge idag ville jeg tage Mondeo med den støre diesel motor. Eller en 2.2 HDI
    2.0 8v hdi'en er dog en meget trofast maskine som mange PSA folk sværger til.
    Min har kørt 360.000 og min gamle kørte virkelig lækkert inden den blev total skadet ved 414000km. Har gemt motoren for de den kørte så tæske godt. Og ved at en gut inskive har en C5 med 750.000+ km på bagen som han er glad ved.


  • #36   4. jan 2015 Hvad giver du i grønafgift for din 406 HDI halvårligt ?

    Jeg må prøve mig lidt frem med begge modeller og se, køre selv stille og roligt i hverdagen og campingvogn bagefter om sommeren


  • #37   4. jan 2015 3000halvårligt med DPF.
    Det mange penge men sådan er det sedanen er lidt billigere da den er oplyst til 18,2-18,7km/l.
    Men en 206 Eks. Med en 2.0hdi få 110 hk ved at tage Indsugning fra 110hk modelen og en IC monteret. Og så den stadig økonomisk.

    Fordelen ved Ford. Og PSA er de er billige i indkøb. En Golf 4 tdi 90 hk i dårlig stand koster det samme eller mere end en Mondeo, C5 eller 406 i god stand


  • #38   4. jan 2015 Jeg køre i en gammel mercedes 300E fra 1994 med aut. gear så alt er billigere smiley

    Synes også vw virker til at være del dyrer i indkøb og det skal med i overvejelserne når det er en bil jeg har i max 2 år


  • Niclas J
    Niclas J Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 3 Emner: 3 Svar: 27
    #39   6. jan 2015 http://www.dba.dk/vw-golf-iv-19-sdi-1998-km/id-503265966/

    Godt nok lige lidt over 25 k, men en super bil du kan have i mange år.


  • #40   6. jan 2015 Jeg har faktisk lige idag købt mig ny bil smiley fik en Citroen C5 2,0 HDI til penge jeg ikke kunne lade være.

    Lidt dyrer i vægtafgift, men til den pris så kan det ikke gå helt galt smiley


Kommentér på:
HJÆLP: mest økobil til max 25000,-

Annonce