{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.705 visninger | Oprettet:

Dagen-derpå
Dagen-derpå
Følgere: 1 Emner: 29 Svar: 432

Ny eller brugt? hjerne eller hjerte? {{forumTopicSubject}}

Davs. Jeg ku' godt tænke mig at knalde en 60-100.000 (som jeg har på kontoen) af på en bil. mit dilemma er lidt det om jeg skal følge mit hjerte eller min hjerne...

Min hjerne siger jeg skal købe en ny bil, evt en UP, eller 208/corsa (på afbetaling)

Eller følge mit hjerte og købe mig en brugt Honda civic sport 1,8 fra 2006-2008 med 100-150.000 på tælleren. De kan fås ned til 70.000. og jeg er SMASK forelsket i den, de andre siger mig ikke så meget, men de er nye og med fabriks garanti og vil nok holde længst og være fornuftigste for en studerende...

Skal siges jeg kører 400 km om ugen og aldrig bruger motorvej.

Skal man følge sit hjerte eller sin hjerne? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ny eller brugt? hjerne eller hjerte?
  • #1   16. jan 2015 Prøv sådan en civic, og du er slet ikke i tvivl. Taler af erfaring.

• #2   16. jan 2015 Følg hjertet. En ny bil er sq ikke altid lykken og hvis man ikke synes bilen siger en noget skal man ikke bruge penge på det.

• #3   16. jan 2015 hvis man kan leve med forhjulstræk havde jeg valgt brugt

• Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator

Følger: 4 Følgere: 64 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.892
    #4   16. jan 2015 prøv sådan en lille pis spand først og så prøv honda bagefter, der er meget stor forskel på glæden ved at køre i den

• #5   16. jan 2015 Tror at sådan en civic overlever en up..

Jeg ved godt at biler idag ikke er det samme som før i tiden, men jeg kører i en civic fra 1987 idag.. Jeg tror ikke på du ser nogle 2015 up på vejene om 28 år.. ??

Men det kommer jo an på din økonomi som studerende vil jeg vurdere..
    Har du råd til at købe civic'en, på sigt, så skal du selvfølgelig følge dit hjerte..
    Det andet er livet for kort til..

• #8   16. jan 2015 Gensalgsværdien på honda'en hvis du fortryder, er højere end på de billige pissespande..

• #9   16. jan 2015 køb civicen
    det bliver du glad ved

• #10   16. jan 2015 Der er da ikke særlig meget hjerne i at købe en helt ny bil. Up'en taber hurtigt værdi. Du skal ikke være bange for at købe en brugt bil med lidt på tælleren, så længe den bare er blevet behandlet ordenligt. Følg hjertet!

• #11   16. jan 2015 Uden tvivl Honda'en. De køre pisse godt. Og Smiler man ikke nå man ser sin bil eller køre i den med stor lyst så det ikke den rigtige bil.

• #12   16. jan 2015 nu ved jeg self ikke hvilken økonomiske/bolig situation du er i. men hvis jeg var studerenden så havde jeg købt en spand til max 20,000kr evt en gulplade og gemt mine penge til den dag jeg skulle flytte hjemmefra hvis du ikke allerede er det.

så vil sige fornuftig studerende

• #13   16. jan 2015 sø-propel ha så er der sku mange som ikke har den rigtige bil inklusiv mig smiley

• #14   16. jan 2015 og husk, den har altså 140 heste sådan en satan smiley og de kan sagten gå længere end det de er opgivet til, jeg snakkede med en han sagde hans gik 18 på literen, og jeg tror ikke en up går meget længere..

• #15   16. jan 2015 plus du faktisk godt kan have nogen med i bilen uden deres knæ sidder direkte i ryggen på dig, og det bagagerum det har, er ret stort

• #16   16. jan 2015 Om du køber med hjerne eller hjerte vil du du have et stort værditab.

Så klart man skal vælge med hjerte.

• #17   16. jan 2015 Kasper j
    Det sku trist at havde det sådan. Har prøvet det da jeg kørte Vectra B. Den var pæn men havde ikke lysten til at køre i den.

Men det behøves ikke være dyrt at få en go bil.
    Var super glad for min carina e, Corolla AE92 gsi. Og 406 sedan. Er også rigtig glad for min 406 stc. Alle biler til under 20.000kr. Ikke at de er verdens fedeste biler men de køre afsindigt godt og giver mig en masse glæde.

• Dagen-derpå
    Dagen-derpå Tilmeldt:
    jan 2012

Følgere: 1 Emner: 29 Svar: 432
    #18   16. jan 2015 Lyder som om det går den vej jeg håber på det ville.. Lige pt. har jeg en 107'er jeg købte brugt i 2013, og den er bare.... ja ret irreterende... den har kostet mig 17.000 i rep regning i 2014... lige fra kobling og sving hjul, til nye forruder, udstødning, 6 hjul lejer/tårn lejer osv.. osv... hver gang man fixer den er der noget nyt. nu tager den vand ind... af 3 døre...

Og har lidt lyst til at sige "fuck it" og sælge den og få mig en rigtig bil.

Har kørt 4 år skadefrit. så burde kunne forsikre ansvar for omkring 7000.

Kasper, er flyttet hjemmefra for 2 år siden, og bor med en "stabil" kæreste, har fint styr på økonomien med job ved siden af, og skulle alt fejle må man malke på man er enebarn... smiley smiley

• #19   16. jan 2015 Civic.

Kanon fed og den kører godt.
    Plus den har god lyd smiley

dog hård som sten at køre i, men det er kun et plus syntes jeg.

• #20   16. jan 2015 Uanset om du følger hjertet eller hjernen så vælger du en brugt Civic fremfor en ny UP..

Den ene af mine biler er også en Civic 1,8 Sport, det er sgu en god bil til prisen, har brugt 5000kr på 2,5 år på service, reparationer og undervognsbehandling..

om 2-3 år er den UP brugt og ultra kedelig, mens civicen blot er en smule mere brugt end nu..

• #21   16. jan 2015 Men Civicen har så absolut ikke en god lyd, stiv det er den smiley

• #23   16. jan 2015 Der må være noget alvorligt galt med din hjerne, hvis den overhovedet overvejer at sætte dig ind i en Up istedet for en Civic...

• #24   16. jan 2015 Leo, det er absolut en smagssag, de fleste synes motorcykler lyder godt på trods af at de vildeste litermaskiner i verden også kun har 1000ccm... Jeg synes at en 4cyl med 9000 omdrejninger lyder meget bedre end den gennemsnitlige R6 eller V6

• #26   16. jan 2015 Køb den bil du vil ha'.

En bil du køber med fornuft, i stedet for hjerte, vil du ikke eje alligevel. Taler af erfaring smiley

Kommentér på:
Ny eller brugt? hjerne eller hjerte?

Annonce