2.250 visninger
|
Oprettet:
De nye fotovogne {{forumTopicSubject}}
hej bg
synes jeg hørte noget med den nye fotovogne at der kommet en ny regl hvis man låner bilen ud og personen kører for stærkt og bliver taget så er det ejerne der får bøde + klip hvis det er fotovogen man bliver taget i kan det virkelig passe???
nov 2008
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 1 Emner: 34 Svar: 5.461
Det kræver jo bare at du fortæller politiet hvem der har kørt din bil.
jan 2010
Følger: 46 Følgere: 1086 Biler: 18 Emner: 90 Svar: 814
apr 2011
Følger: 21 Følgere: 16 Biler: 2 Emner: 103 Svar: 287
apr 2013
Følger: 4 Følgere: 13 Emner: 63 Svar: 12.894
aug 2009
Følger: 8 Følgere: 6 Svar: 17
apr 2003
Følgere: 30 Biler: 2 Emner: 3 Svar: 8.833
apr 2011
Følger: 21 Følgere: 16 Biler: 2 Emner: 103 Svar: 287
apr 2003
feb 2010
Følger: 34 Følgere: 24 Emner: 55 Svar: 2.824
jun 2013
Følger: 1 Svar: 3
nov 2005
Følgere: 163 Biler: 5 Emner: 172 Svar: 12.063
forstå det godt, fra politiets side, de slippe med mindre arbejde
MEN hvad så hvis man har lånt sin bil ud.
og der bliver kørt for stærkt
og føren ikke erkende han/hun har kørt forstærkt, eller har kørt.
så hænger man selv på bøden.
så er det sku godt jeg ikke låner min bil ud.
og måske en måde til at slippe fra bøde,
man skal alle bare låne en andens bil
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.614
og der bliver kørt for stærkt
og føren ikke erkende han/hun har kørt forstærkt, eller har kørt."
Så skal man overveje om det er den rigtige person man har lånt til bil til...
Men ja de gælder kun "mindre" forseelser, hvis man kører fx100% for stærkt så går de efter føreren og ikke ejeren, så man skal bare sørge for at dem man låner bil til kører MEGET hurtigere end hvad de må
sep 2003
Følger: 228 Følgere: 1870 Biler: 11 Emner: 529 Svar: 12.355
Da jeg fik mit første klip i kortet var det på en tur over lillebælt på vej hjem i en bil vi havde købt til min daværende kæreste.
Der stod en fotofælde i nødsporret af motorvejen på broen og blinkede ALLE der kom.
(der kom så en stor sag ud af det senere da det viste sig at der manglede skiltning ved vejarbejde, men det er en anden historie)
Jeg kontaktede ejeren af bilen og sagde at der nok kom en hilsen.
Noget tid efter kontakter han mig og siger at han har fået en brev fra Politiet at hvis han ikke udlevere hvem der kørte bilen ville han selv få bøden OG klippet i kørekortet.
Problemet var at han kun vidste hvem min kæreste var da det var hende han havde handlet med, han viste ikke hvem jeg var eller hvad jeg hed.
Men jeg kunne jo naturligvis ikke lade manden hænge på den måde, så han fik mit info og jeg blev udleveret.
Så det med at ejeren kan få straffen har kunnet lade sig gøre længe, dette tilfælde skete for 5-6 år siden ca.
apr 2013
apr 2013
sager om automatisk trafikkontrol (ATK), men kan også finde anvendelse i andre tilfælde, f.eks. ved flugtbilisme.
Rigsadvokaten og Rigspolitiet har på Justitsministeriets anmodning i juli 2008 afgivet et notat om, hvorvidt der er behov for nye initiativer på området. Det anbefales i notatet, som er vedlagt dette lovforslag som bilag 2, at bøden for tilsidesættelse af oplysningspligten med hensyn til andre biler end busser og lastbiler forhøjes fra de nuværende 500 kr. til 2.500 kr. for at skabe et større incitament for ejeren (brugeren) til at oplyse identiteten på føreren.
Baggrunden herfor er navnlig, at føreren i dag i mange tilfælde kan undgå langt større bøder og andre sanktioner i form af f.eks. førerretsfrakendelse, hvis bilens ejer (bruger) vedtager den relativt beskedne bøde på 500 kr. for ikke at oplyse førerens identitet.
Lovforslaget er udarbejdet i overensstemmelse med Rigsadvokatens og Rigspolitiets anbefaling.
Formålet med lovforslaget er for det andet at lempe sanktionerne på køre- og hviletidsområdet for så vidt angår frakendelse af førerretten for chauffører, som overtræder reglerne om det såkaldte kontrolapparat.
Køre- og hviletidssanktionerne blev skærpet væsentligt ved lov nr. 557 af 24. juni 2005 om ændring af færdselsloven og pasloven. Efterfølgende har Justitsministeriet på baggrund af møder med transportbranchens organisationer og drøftelser med Rigsadvokaten og Rigspolitiet over to omgange lempet sanktionerne på visse punkter ved ændring af tiltalepraksis på området.
jun 2012
Følger: 5 Følgere: 88 Biler: 5 Emner: 1 Svar: 2.205
apr 2013
jun 2012
sep 2003
Ja så har Politiet i hvert fald truet med noget som er ulovligt. For han havde et brev fra Politiet at hvis han ikke udleverede førren af bilen ville han få klippet.
Jeg spurgte nemlig om det ikke var nemmere at han bare sagde at han ikke vidste hvem det var (hvilket jo var sandt) og så ville jeg betale bøden for ham, og så ville jeg slippe for et klip.
Men det kunne ikke lade sig gøre, han ville få klippet under alle omstændigheder
Men det skulle da ikke være første gang de brugte den slags Mafia metoder.
Det kan godt svare sig at sætte en advokat på den slags sager, da Politiet som oftest ikke har noget at have det i
apr 2003
Så har tidl ejer ikke læst bøden rigtigt. For 5-6 år siden skulle man blot erkende, hvis det var en selv der kørte bilen, var dette ikke tilfældet skulle man blot oplyse hvem der kørte så bøden kunne stilen til rette person.
Ville man ikke oplyse hvem der kørte, ville man få en bøde på 500kr ( senere hævet til 2500kr) for kan man se på billede at det ikke var ejeren, så skulle ejeren ikke have bøden og evt klip osv.
Man får ikke andres klip eller frakendelse.
sep 2003
Men det viste sig også at den fotofælde var ulovligt opsat, og dem som tog sagen i retten vandt.
Det var en stor sag for en del år siden, da der blev blitzet i nærheden af 2.500 biler og lasbiler, som alle overholdt den hastighed der var skiltet med.
Da mange lastvogn chaufføre stod til at mistet pappet slog de sig sammen og gik i retten med det, og fik rettens ord for at fotovognen var ulovligt opstillet, og skiltingen ikke var i orden.
Jeg var jo bare så dum at betale.
jun 2012
De nye fotovogne