{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.210 visninger | Oprettet:

Hvad skal man gøre for at få bilgalleri i tale??? {{forumTopicSubject}}

Har ventet et godt stykke tid på svar på mit indlæg??????



På den baggrund har vi besluttet, at der ikke må være noget økonomisk incitament for at vælge en driverbillet eller ledsagerbillet frem for en almindelig partout billet.

Kenneth A som du skriver i din tekst som jeg har kopieret, vil jeg gerne give dig et andet syn på tingene.
Vi er enige om at uden kørere ingen dhb ikke? Som kører med prisstigningen i har lagt for døren tillader jeg mig at sætte spørgsmåls tegn ved om det er en ualmindelig dum uvidenhed eller blot en ikke gennemtænkt tekst som mit indlæg starter med, kopieret fra indlæg # 45. Du skriver der ikke må være noget økonomisk incitament, mit spørgsmål går så på om i har tænkt over extra udgiften ved at viære kører. For mit eget vedkommende 1000kr for leje af autotrailer derud over udgiften på brændstof til bilen der trækker ca 900kr tur/retur,benzin til raceren 600kr. Og jeg har ingen broer eller andet jeg skal over som tillæg der udover.

Fortæl mig så lige igen hvor retfærdigheden er i det, kørerne skal åbenbart betale for hele gildet eller????


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad skal man gøre for at få bilgalleri i tale???
  • #1   1. feb 2015 ok smiley

  • #2   1. feb 2015 smiley

  • #3   1. feb 2015 Så min kører billet kommer til at koste 3400kr uden mekaniker hmm, hvor er retfærdigheden i det. Som læst før i et andet indlæg, så betaler en Superliga spiller jo heller ikke for at spille for publikum men snarere omvendt??????????????

    Undrer mig osse over tidsfristen for "billig" tilmelding er udsat 1måned mere end først, og alligevel ingen kommunikation ??????


  • #5   1. feb 2015 og i den alm racer verden betaler teamet/sponsorer for mekanikernes hotel ophold og forplejning i 2-3 dage ca 8-10 weekender om året . Det er altså en udgift man må regne med .... Det sgu da ikke arrangøren der har ansvaret om du har råd til at deltage eller ej ...

  • #6   1. feb 2015 He he kan på ingen måde samlignes med et race team ikke engang i nærheden. Og emnet omhandler prisstigningen intet andet

  • Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.726
    #7   1. feb 2015 Ja eller bliv professionel og bliv betalt for at køre.
    Så vidt jeg ved betaler de fleste også for at spille fodbold i den lokale fodboldklub osv.

    Der jo ingen der tvinger dig til at deltage. Og dine egne transportomkostninger er vel ingen andens hovedpine end din egen. smiley

    Du har valgt en hobby der koster penge. smiley


  • #9   1. feb 2015 Det da konkurrence er det ikke ? kører i ikke mod hinanden ??

  • #10   1. feb 2015 ? tuder du så for at DBH skal dække dine transport-udgifter eller hva?


    Svar på alt det andet er der vel egentlig svaret på.

    Priserne er sat op til "normal pris" da der er alt for mange der tilmelder sig som kører og alligevel ikke har bil med. Blot for at spare et par hundrede kroner.
    Samtidig klager kørerne over at der er for meget larm i Pitten hele natten, så de ikke kan sove og være klar til at køre.
    Så det lader da til at der er nogen der har lyttet til noget!


  • #11   1. feb 2015 kører man noget der bruger benzin og dæk i en form for konkurrence og man er bekymret for 1000 kr fra eller til og det kan vælte budgettet, så tror jeg man skal spille dart eller måske skak i stedet.

  • #12   1. feb 2015 Har ingen problem med hvad det koster, men hvorfor det er væsentligt dyrere, når man så får et svar om folk sparer penge på at købe mekaniker/kører billetter for så ikke at deltage alligevel, tænker jeg bare at det sku er deres eget sløseri vi skal betale for

  • #13   1. feb 2015 Det kan vel ikke komme bag på dig at det koster penge at dyrke motorsport?
    og arrangøren kan jo ikke gøre for at du har en vis afstand til banen, du må flytte tættere på? smiley


  • #14   1. feb 2015 Okay det vil sige at alle i der siger det er ok, betaler bare det dobbelte af hvad i plejer for alt mellem himmel og jord uden at stille spørgsmålstegn ved hvad stigningen skyldes.

    Og de har navn- kørekort nr. - adresse og hele svineriet på de folk som bare køber billet uden at køre, ikke svært at udelukke dem fra deltagelse


  • #15   1. feb 2015 Og hvordan vil du på en fair måde behandle:

    "Jeg har desværre ikke bilen med, den gik i stykke i går aftes."

    ?


  • #16   1. feb 2015 Nemt så må de jo købe en alm. Billet til prisen og dermed ikke få "rabatten" som kører

  • #17   1. feb 2015 Og så skal de selvfølgelig også flyttes ud af Pitten?


  • #18   1. feb 2015 De var jo aldrig nået så langt hvis de ikke har bilen med, så der er jo ikke noget at flytte dem fra= alm billet fra indgangen af

  • #19   1. feb 2015 Så i bund og grund tuder du stadig over et par hundrede kroner! smiley

  • #20   1. feb 2015 Dhb 2014 pris med mekaniker 750kr ca. Dhb 2015 pris med mekaniker inden 1 marts 1600kr efter 1 marts 1900kr ca. Et par hundrede ?????? som sagt ikke prisen, men hvorfor??? Vmax kunne køre det med bedre vilkår for kørere end bilgalleri hvori består prisstigningen. For mig og se er deres back to basic intet værd

  • #21   1. feb 2015 stadigvæk en del billigere end at tilmelde sig et alm motorsport arrangement... så mår de finder ud af det så forvent yderligere prisstigning smiley

  • #22   1. feb 2015 Drop den weekend og brug pengene på noget andet.
    Tænker det ender i langsomt selvmord med de stigninger, men det må fremtiden vise.


  • #23   1. feb 2015 Vi er ikke uenige Dennis syntes bare der var så mange mangler i forhold til da vmax kørte det og så ber de om så stor en stigning, sku ikke i orden efter min mening

  • #24   1. feb 2015 Det jo andre fjolser der har ødelagt det for jer seriøse. Hvis en vælger at sige håns Golf 3gti skal køre med i drag så køber han billet til det. Efter 2 race og en helvedes langsom tid gider han ikke mere. Men hans venner som jo naturligvis gerne vil være sammen med deres ven har købt mekaniker til billetter. De var billige og de kunne ligge sammen i en lejer

    Biler prisen sku være ens på mekaniker og almendelig billet.
    Sku kun kunne købes af en deltager og værd deltager måtte tage 1-2 med. Så forbliver der seriøst..

    Men desvære er der nogle båtnakker der har udnyttet det og fået billige billetter med adgang til pitlane.

    Mine chefer brokker sig ikke over at betale transport for kasse vogn og hænger med racerbil. Forplejningtil 2 mand pr bil hotel osv til mig og mine kollegaere nå vi køre til spa. Sidste år kostede en weekend knap 30.000kr for 2 biler og 15 man. ( hvor 6 af den var børn)




  • #25   1. feb 2015 har ikke været på dhb siden morfar ansatte mig og jeg medbragte en engelsk kollega til at stå for drift det første år det var der , blev lovet et fedt areal at lave det på men endte op med 2 rondeller med et par containere i vejen.... Så det med mangler kender jeg alt til dernede haha


  • #26   2. feb 2015 Tror såmænd ikke trådstarter tuder over pengene, for vi betaler gladeligt det det koster, hvis bare forholdene var efter det!!! Der er ingen andre lande, hvor deltager gebyret er højere end en publikumsbillet, at den ene grund, ingen hurtige biler, ingen arrangement, alle andre kan finde ud af at håndhæve regler mhs til mekanikere og fup deltagere, men dhb uha nej, det kan vi ikke finde ud af, for det giver jo ikke penge i kassen....Kenn Egtved holder et arrangement i august, som faktisk er dyrere end dhb, og der kommer vi og betaler gladeligt det det koster, netop fordi det er et arrangement hvor der er styr på tingene og deltagerne bliver tilgodeset frem for en flok fulde og skæve hvalper...

  • Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.726
    #27   2. feb 2015 Lågsus tror du ikke der ville komme publikum hvis der ikke var race smiley
    Lader til hovedeparten af publikum kommer for at feste jo. Det halve af dem er jo fuldstændigt ligeglade med race og får slet ikke set noget af det. smiley
    DHB er jo snart mere en festival end et race arrangement


  • #28   2. feb 2015 tvivler stærkt på at de får lov at afholde en techno/ druk festival uden bilerne

  • #29   2. feb 2015 Lågsus racing?? Ingen andre lande hvor deltager gebyret er større end en publikums billet???

    Den må du sgu lige uddybe. Jeg har endnu aldrig kørt nogle steder i Europa hvor tilmeldings gebyr til en serie er billigere end en entré billet til Eventet.


  • #30   2. feb 2015 lasse g

    det du har af udgifter for og kunne deltage kan arrangøren da ikke tage hensyn til på nogen som helst måde, i så fald en meget ulogisk konklusion og komme med ...er trods alt dit valg om du deltager eller ej


  • #31   2. feb 2015 Dennis j, gerne, nu snakker vi ikke serier eller lign, det er 402 meter dragracing, og INGEN i vores nabolande forlanger i nærheden af denne pris for at deltage, tag en weekend i husum, seriøst 402 meter arrangement pris 500 dk kroner
    king of speed i Tyskland, Tysklands svar på dhb, deltager gebyr for 3 dage 49 euro, igen seriøst arrangement, hvor det hele bare spiller.... selv en weekend på vandel med alle andre end vmax eller bilgalleri som arrangører, 1500 kr med mekaniker og klister på banen... så hvori er fornuften med dhb pris, de har endda en kæmpe indtjening på boder,publikum osv osv


  • #32   2. feb 2015 en weekend på santa pod, Europas bedste dragrace bane, 60 gbp og endnu engang med styr på tingene, og der er sjovt nok ingen der kunne drømme om at tilmelde sig uden at reelt deltage, hvorfor spørger du nok, fordi de håndhæver reglerne og smider folk ud øjeblikkeligt, hvis de ikke har tænkt sig at køre race


  • #33   2. feb 2015 R m

    Konklusionen kommer fra en anden tråd som ligger her på siden, hvori Kenneth fra bilgalleri skriver at det være ens for alle ift. Priserne. Der af siger jeg ingen deltagere ingen dhb, hvorfor skal det være ligeså dyrt for deltagere som for publikum?? Deltagere har jo rigeligt at betale for (transport ect.) og i og med bygge bil til mange 1000kr for at lave et fedt dhb for publikum. ( hvem gider se 3 dage med biler fra den lokale stribe) som sagt kører jeg hvor jeg kan både i dk og udlandet og betaler gerne, men set i forhold til udlandet hvor deltagergebyret er meget lavere samt bane ,toilet, setup, kørselforhold er bedre er prisstigningen voldsom


  • #34   2. feb 2015 Kender skam udmærket santapod raceway har boet i Rushden lige ved siden af i 5 år smiley dhb ville nok også være billigere hvis "pladsen" og banen var fast tror jeg.

    Var desuden kun på santapod 1 gang i de 5 år og se top Fuel dragsters, det sgu kedeligt at se på folk køre ligeud så skred efter 20 min smiley


  • #35   2. feb 2015 hver sin hobby Dennis J smiley

  • #36   2. feb 2015 lasse g

    kan godt se logikken i det du skriver ang. arrangementerne i udlandet kontra dem der er i Danmark...det ville jeg aldrig benægte. smiley

    men har som sådan ingen anelse hvad der koster og skulle leje vandel i de dage (sikkert rimelig dyrt) det skal jo også ind igen på en eller anden måde og det går jo uvilkårligt udover deltagerne og tilskuerne.

    personligt foretrækker jeg også de tyske arrangementer, det er næsten dobbelt så stort.


  • #37   2. feb 2015 R m det jo det jeg mener og spørger efter hvorfor den store stigning, der er jo ikke klister. Toiletter har der altid været 100 gange så mange af da vmax stod for det osv osv. Sidst er det jo underligt at fristen er udsat 1 måned hvis billetterne er revet væk????

    Tvivler på at vandel er blevet så meget dyrere at leje når Kenn Egtved kan holde et lignende arrangement dog 2 dage til ca. 1500 uden indtægter fra publikum og boder ect ect..


  • #38   3. feb 2015 Der er jo nogen som sidder og skummer fløde et sted.

  • #39   3. feb 2015 Hvordan skummer man egentlig en fløde? På samme måde som man skummer en sovs?

  • #40   3. feb 2015 At skumme fløden betyder at man tager fløden ud af mælken, man tager ikke fløden ud af fløden smiley
    Det var noget man gjorde manuelt i gamle dage, fløden er jo på overfladen, at skumme en sovs ved jeg ikke noget om.


  • #41   3. feb 2015 Haha Allan. Kanon svar!

  • #42   4. feb 2015 Ja nogle vil i hvertfald tjene extra penge kontra sidste år. Mere fest mindre bil desværre

  • #43   6. feb 2015 Det faktisk imponerende, hver år brokker folk sig mere og mere over DHB, men hvert år har de mere og mere succes og tjener flere og flere penge, fantastisk smiley

    Jeg kører også race, og jeg betaler ca 20 gange mere end tilskuerne gør for at køre en weekend, sådan er det..


Kommentér på:
Hvad skal man gøre for at få bilgalleri i tale???

Annonce