{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  opel zafira
  • #1   11. feb 2015 Du tjekker dine gløderør ved at måle på dem med et multimeter... tag stikket af gløderøret, og mål modstanden igennem røret, fra stikbenet og til stel på motoren.... Det skulle gerne ligge mellem 1-5 ohm, er den højere, f.eks over 100 ohm, så er gløderøret færdigt.

    Gløderør kan sagtens lave motorfejl, men lampen burde gå ud igen når bilen er kommet i gang

    Mangler bilen olie kan olielampen sagtens lyse (den lyser ved for lavt olietryk) - men - i infodisplayet til højre (får ud fra det er en zafira a), vil der komme en skriftlig fejlmeddelelse inden da.


    MEN - har du problemer med at starte den - og - viser den fejl med motorlampen, kan det også tænkes at være din EGR ventil.. en kendt fejl på 2.0 DTi motorene.. Afmonter den - rens med diesel til alt sod er væk.. tør af.. genmonter.. HUSK - der skal en ny O-ring til.. den gamle er træls at få til at være tæt igen.


  • #2   11. feb 2015 Jeg har renset egr helt, men motor lampen lyser stadigvæk, hvis jeg ikke har et multi meter kan man så ikke tjekke på en måde??

  • #3   11. feb 2015 Og jo den er lidt svær at få igang men kun engang imellem

  • Niels J
    Niels J Tilmeldt:
    okt 2005

    Følger: 1 Emner: 15 Svar: 84
    #4   11. feb 2015 Hvad med at smide en OBD tester på og få udlæst fejlen? Ellers fumler du rundt i blinde :-s

  • #5   11. feb 2015 Giver Niels J ret - en tester ville være det mest optimale

  • #6   11. feb 2015 Der har været tester på og den sagde gløderør og egr gløderør er skiftet og egr renset men den er der stadigvæk med motor fejl, skal den nulstille

  • #7   11. feb 2015 hmmmm - hvor grælt var det under egr ventilen?? i den forbindelse er selve det hus som egr ventilen sidder i også ekstremt slemt til at sodde til.. er den alt for grattet til indvendig, kan det godt give de symptomer som du beskriver.. og.. der er ingen føler til at registrere det.. det kan nemlig også godt give udslag på egr-fejlkodens konto..

    Få et sæt nye pakninger (der skal to til; en til det øverste, og en til den nederste del) og rens... påregn dog at de stive rør fra pumpen skal af, førend du kan komme til..


  • #8   11. feb 2015 her kan du se hvordan: https://www.youtube.com/watch?v=uZG9qFC1p_o

  • #9   11. feb 2015 Jeg syntes ikke at det så så slemt ud men det kunne godt være at man skulle prøve at se, hvorfor kan man få lampen til at holde op med at lyse ved over 2000 omdrejninger

  • #10   11. feb 2015 et er hvad du kan se "ned i hullet" - et helt andet er hvordan det ser ud ude i kanterne


  • #11   11. feb 2015 Hvordan kan det være at den holder op med at lyse når den kommer op over 2000 omdrejninger??? Når den er varm lyser den ikk andet lige engang imellem, hvorfor gør den det?????

  • #12   11. feb 2015 Det kommer helt and på hvilken fejlkode det er.
    Ved du hvad fejlkoden hed ved den gløderørs fejl. ?
    og er det kun motorlampen der lyser ? ikke fejllampen (bilen med en svensknøgle i sig) ?


  • #13   11. feb 2015 Nej det er kun motor lampen

Kommentér på:
opel zafira

Annonce