{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.010 visninger | Oprettet:

Spørgsmål vedr. dellakering {{forumTopicSubject}}

Hej BG

Jeg har ikke særlig meget forstand på autolakering osv. så håber i kan svare på mine spørgsmål.

Jeg har netop købt en bil fra 2009, som var meget billig, men prisen afspejler sig desværre lidt i bilens lakkvalitet.

Der er tale om en sortmetallic lak. Bilen har desværre nogle ridser rundt omkring, som jeg ikke er sikker på, at jeg kan vandslibe alle, så det bliver ordentligt. Nogle af dem kan sikkert vandslibes, men der er enkelte, hvor jeg tror det bliver svært. Derudover har den ene dør haft et stenslag nederst, der er begyndt at ruste, så det kan jeg i hvert fald ikke vandslibe væk smiley

Nu til spørgsmålet (håber ikke det er et dumt spørgsmål smiley ):

Hvis man skal have et nogenlunde acceptabelt resultat, er det så ALTID nødvendigt at male hele den "enhed", der har ridser? Her tænker jeg f.eks. på bagkofangeren, der har en del ridser på siden. Skal HELE bagkofangeren males, eller kan der laves en "overgang", hvor man kun lakerer siden?

Det samme med fronthjelmen, hvor der kun er et lille område, men det har temmelig dybe ridser. Kræver det en lakering af hele fronthjelmen, for at det bliver pænt eller kan man med dagens lakeringsteknik foretage dellakeringer af større flader? Håber i ved hvad jeg mener og på forhånd tak for jeres svar.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spørgsmål vedr. dellakering
  • #1   19. feb 2015 Hvis dette som du skriver skal males.
    Bagkofangeren, fronthjelm, altså som en enhed, og bunden af døren, så ville det være bedst at få malet den hel. Men hvis din dør har en liste hen af siden, så kunne man evt. nøjes med at tage bunden af døren, og polerer det øverste, så det sådan kommer til at se lige godt ud. Men nu koster det jo heller ikke en del at få malet sin bil, hvis du altså engang har tænkt dig at sælge bilen, eller bare gerne ville holde den som 2009-agtigt..
    Hvis ikke du ofre på en lakering, så bliver den dør grimmere med tiden pga. rust, det samme vil de ridser på din kofanger, som ikke på nogen måde kan skjules. Det er ikke så dyrt igen, hvis du tænker på det arbejde der skal ligges i.
    Samtidig med at få et rimeligt professionelt resultat.
    Det gælder bare, at kører ud til ca. 10 forskellige autolakeringer nær dig, en dag hvor du har tid, og fortælle dem hvad der kan laves og om de evt. kan give dig et godt tilbud. For sådan nogle konkurrere meget, og de vil helst gerne have dig som kunde. Jeg ved ikke om dette er den billigste jeg har fundet i Nordjylland som jeg fik et tilbud på , men jeg havde en Audi A3 som skulle lakeres delvis i november måned.
    Disse ting skulle lakeres:
    Hele taget (Blank Sort)
    Tagspoiler (Blank Sort)
    A-stolpe ( Hvid )
    2 Forskærme (Hvid)
    1 Højre bagskærm (Hvid)
    2 Bunden af dørene (Hvid)
    1 Frontkofanger (Hvid)
    Hel polering. og div. "touch up"
    Lavet professionelt Kostede mig 8.900kr. med papir, og han tilbød mig at jeg kunne betale det over 3 mdr.
    Så gå på jagt, og lad vær med at tage det første tilbud så tungt!

Håber dette kunne hjælpe smiley

• #2   19. feb 2015 Ja som nævnt ovenfor... Havde de været en std. Lak (RAL farve) så kunne du nøjes med at male de steder der krævede det men det kan du ikke med en metallic lak

• #3   19. feb 2015 Tak for jeres kommentarer.
    Jeg må lige rundt og forhøre mig et par steder så smiley

Kommentér på:
Spørgsmål vedr. dellakering

Annonce