{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.995 visninger | Oprettet:

Reservedels sælger,mangler viden om holdbarhed på tandrem. {{forumTopicSubject}}

For dem der sælger diverse reservedele, kommer her spørgsmålet man gernemå svare ærligt på..

Når man køber en spritny tandrem mm. hvor længe kan de så holde... ?

Her tænkes bla. på at producenterne jo skriver henholdsvis 4 -6-eller 10 år. og alt afhænnig af kilometer...

MEN når der ofte ikke står en produktionsdato på kasserne eller remmen, hvor ved man så fra hvor længe skidtet har lagt på lager, bla, ved producenten eller underleverandøren. ?

Tænker på at jeg har for et år eller 2 siden købt et tandremssæt til en ford zetec motor, og skal bruge en nu, men så ser jeg under SKF logoer står der på kassen 1998..?
Men jeg har jo ikke købt den i 1998 med inden for ca. 2 år, for vil ikke montere den i bilen hvis der er et engyldigt svar og ikke bare gættrier.

Hvordan holder lagerfolk styr på holdbarheden når de har varer liggende på hylderne..... ?
smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Reservedels sælger,mangler viden om holdbarhed på tandrem.
  • #1   3. mar 2015 som alle andre steder.. har de noget der hedder status smiley

• #3   3. mar 2015 Status,,, ja men hvis der står 1998 på en kasse jeg har købt inden for 2 år, og hvis kassen så er fra 1998 så er tandremmen jo nu, ca. 17 år gammel..
    Kan lige smide et billede på...

profilbillede
  • #4   3. mar 2015 Kan ikke huske om jeg købte den ved Mekonomen eller FTZ har aldrig endnu handlet ved Au2Parts smiley

profilbillede
  • #5   3. mar 2015 Der står jo ikke den er produceret i 1998, der står SKF har lavet copyright på den i 1998. Altså det er der de er startet med at producere den pågældende tandrem.

• #6   3. mar 2015 Men hvis datoen på kassen er den gældende så er remmen jo mindst på købs tidspunktet jo ca. 15 år gammel... smiley

• #7   3. mar 2015 Som skrevet - det er ikke der tandremmen er produceret, det er der der har taget copyright på remmen - altså der de er startet med produktion af den rype rem.

Det er det samme hvis du køber en gammel film på en ny dvd-skive. Der står også copyright i det år filmen kom på dvd første gang selv om den er ny.

• #8   3. mar 2015 Jesper

Ok, men status andre info giver jo ikke en holdbarheds dato, når man nu i dag kan bruge samme rem i 10 år, og ikke aner hvornår den er produceret eller hvor længe den har lagt på hylden, derfor jeg spørger.

Og indtil nu ingen brugbar info.

• #9   3. mar 2015 http://www.skf.com/dk/index.html

Der har de en fin kontaktformular hvor du kan skrive ind, og kan du få et godt svar fra skf så bliver det vel næppe mere pålidelig

• #10   3. mar 2015 Normalt regner du med den dato hvor remmen bliver monteret. Det er jo først der den kommer under pres.

• #11   3. mar 2015 #8 "Og indtil nu ingen brugbar info"
    Der er da kommet brugbar info. Men det lader til at du har fokuseret et forkert sted på æsken!

Mere præcis hjælp vil sikkert kræve tydelige billeder af alle sider af æsken, og evt. remmen, for at se om der står noget der! smiley
    Ellers vil det være som Jesper ! #10 skriver.

• #12   3. mar 2015 Onkel Per.

Der er ikke mere tilgængelig info på hverken æske eller rem.

Men kan oplyse at remmen er nøjagtig magen til den der sider på bilen nu, samme fabrikat, samme numre, og den viser ikke at der er andet info der er brugbar på remmen.

Men spørgsmålet lyder også mere på at hvor længe en rem kan ligge på en lagerhylde og være brugbar i forhold til dataerne på eksempelvis autodata som siger 80.000 miles eller 5 år, for netop denne bilmodel.

For hvis en lagermand ikke er opmærksom, på hvor længe de har haft remmenen på lager, og hvor længe den har været undervejs fra producenten, når de netop ikke skriver hvor længe den kan holde fra produktionsdatoen eksempelvis.. smiley

Bilen jeg har gang i skal have skiftet toppakning, og er fra 1998 og har sidst fået skiftet rem i 2007, og har kørt ca. 10.000 km. siden.

Så hvis der ikke er nogen gængs dato for, hvornår en rem må bruges 5 år frem eksempelvis, og bilen står altid i garage, kører ikke om vinteren bla.
    Og af alt og ikke mindst sider remmen jo både tørt, varm og indelukket, altså ligesom en rem gør i æsken man køber den i..
    Godt nok ikke i spænd, men ellers lidt i samme konditioner.

Så kunne man jo få den tanke at det "måske" er ligemeget hvor længe den evt. sider i en bil, bare den ikke har kørt for mange kilometer.
    For man ved jo netop ikke hvor gammel en rem er når man køber den, hvis ingen noterer eller oplyser hvor gammel remmen i reglen er..

Tænker her lidt ligesom dæk.... smiley

Det er ikke fordi jeg påtænker at bruge den rem jeg har, da der bliver bestilt en ny rem osv. sammen med toppakningen...

Men bare en strøtanke, da der jo ikke er nogen oplysninger om det, på hverken rem eller æske, eller kvittering.

Men prøver da at sende SKF en mail, måske de kan komme med et svar om holdbarhed, så længe man bare holder kassen lukket... hehe

• #13   3. mar 2015 Følger lige med smiley
    For du har da fat i en pointe.

• #15   4. mar 2015 Skal sige at det ikke er ligemeget hvor gammel en rem er når den sidder på bilen.

En god ven har en Integra som kun havde kørt 80-90.000km på 8-9år og remen var ikke skiftet da den jo først skulle skiftes ved 100.000km (eller 5 år) men det så han bortfra, og den sprang.

• #16   4. mar 2015 Deutche

Også min holdning.
    Men kan da se at vw har udløbsdato ifølge dig...
    Man andre har bare ikke smiley

Kommentér på:
Reservedels sælger,mangler viden om holdbarhed på tandrem.

Annonce