{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.134 visninger | Oprettet:

Johan B
Johan B
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7

Valg af Firmabil {{forumTopicSubject}}

Hej Forum,

Håber i kan hjælpe med valget af en bil i forbindelse med nyt arbejde.

Med mit nye job har jeg fået tilbuddet om fri bil. Jeg har 10 kilometer hver vej på arbejde og skal ikke køre noget videre i arbejdsmæssig sammenhæng. Dog kører jeg med jævne mellemrum fra KBH til Esbjerg for at besøge svigerfamilien, totalt ca. 20.000 kilometer om året. Vi er normalt 4 i bilen; fruen, jeg og to drenge på 6 og 3 år. Jeg kører idag i en leaset BMW 318D sedan fra 2008 (den kan afleveres med en måneds varsel).

I følge firmaets politik skal jeg have bilen i 4 år før udskiftning.

Jeg har snævret valget ned til følgende biler (jeg kan kun vælge diesel):

- Opel Insignia 2.0CDTI 16V 140HK EDITION BEST pk 2 stationcar med følgende udstyr: Metallak, Xenon, Navi
- Skoda Octavia 2.0 TDI Elegance Combi stationcar med følgende udstyr: Metallak
- VW Golf 1.6 TDI 105HK DSG7 Highline BMT Variant stationcar med følgende udstyr: Metallak, Automatgear
- BMW 3 Serie 2.0 316d F 4-dørs med følgende udstyr: Metallak
- VW Passat 1.6 TDI Comfortline BMT Variant DSG7 NAV stationcar med følgende udstyr: Metallak, Automatgear, Navi
- Audi A3 2.0 TDI 150HK Ambition Sportback 5-dørs med følgende udstyr: Metallak, Businesspakke
- Skoda Octavia 1.6 TDI Elegance Combi DSG stationcar med følgende udstyr: Metallak, Automatgear

De ligger alle relativt tæt ifht. beskatning så det er ikke en faktor - dog skal det nævnes at hvos jeg vælger Octavia 1,6 eller Audi kan jeg få ekstraudstyr for 28.000 kroner, vælger en af de andre kan jeg montere ekstraudsyr for 10.000 kroner.

Hvilken bil ville i vælge ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Valg af Firmabil
Kommentér på:
Valg af Firmabil

Annonce