{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
842 visninger | Oprettet:

Køb hos forhandler, og værkstedsbesøg. Muligt? {{forumTopicSubject}}

Jeg søger stadig efter en ny bil at købe. Har ikke haft megen held hos private. Kan man godt hos en forhandler, normalt bede om at få den kørt på et bestemt værksted? For at få tjekket bilen i hoved og røv. Stoler ikke på forhandlerens egne test.
Det er min fremgangsmåde hos de private, at bede om at jeg kan få den kørt på værksted og få tjekket den i alle leder og kanter. Men den kan vel ikke gøre med en forhandler vel?

Har forhandlere ellers en helbredstilstand for bilen liggende? Jeg tænker at de beder om én fra den der har solgt til forhandleren, og det er så den seneste jeg kan se igennem. Men vil jo helst selv stå for det så jeg har bedre overblik og gør det hos én jeg kan stole på.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb hos forhandler, og værkstedsbesøg. Muligt?
  • Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

Følgere: 14 Svar: 2.886
  • #2   7. mar 2015 En god mulighed er jo en brugtvognstest hos FDM. smiley

• #4   7. mar 2015 Til 1750 er det ikke en mulighed for denne attest. Jeg søger biler i 40-55.000kr segmentet. 1750 er alt for meget. Ifm APPLUS.
    Nej det er ikke et problem at finde et værksted, det er bare mere om en forhandler normalt går med til den slags. Gider ikke spilde min tid med forhandlere hvis jeg ikke kan få lavet sådan et tjek nemlig.

• #5   7. mar 2015 @Mspeed. En anden ting, er der nogen fordel på nogen måde at købe af en forhandler udover den omdiskuterede garanti på 3 måneder. Man betaler jo sikkert for det. Hvis vi taler om en bil til 50.000kr hvor meget vil jeg normalt spare ved at gå til privat for nogenlunde samme model?

• #6   7. mar 2015 10.000,-

• #7   7. mar 2015 #5
    du har ikke krav på garanti af nogen art... hverken 1 dag eller 3 / 6 / 12 / 24 måneder.

• #8   7. mar 2015 @KimB Er det ikke påkrævet? Okay det troede jeg.

• #9   7. mar 2015 nops, du har derimod 24 måneders reklamationsret hvoraf de første 6 måneder har forhandleren bevisbyrden.

• #10   7. mar 2015 Der er altid 2 års reklamation når du køber hos forhandleren. Forhandleren kan sagtens yde noget ekstra garanti, husk at få det på skrift.

Her er lidt læsestof om reklamation:
    http://www.fdm.dk/biler/bilkoeb/brugt-bil-hos-forhandler

• #11   8. mar 2015 Find den bil du vil have, kør ud og kig på den, tag en prøvetur, aftal en pris og bed så om at låne bilen til et længere check hos f.eks FDM inden du endelig beslutter dig - evt. har forhandleren allerede et FDM-check af bilen.
    Men ellers får du lavet et FDM-check og med deres checkliste i hånden kan du evt. forhandle bilen længere ned i pris eller fortsætte din jagt.
    Gad godt se den sælger, der vil nægte en mulig køber at få lavet en FDM-test - evt. kan I jo aftale at lave halv skade om udgiften smiley ellers må du jo tage udgiften på din kappe alene - og så beholde udskriften, som ellers normalt vil være guld værd for sælger.

• #12   8. mar 2015 Jeg sælger billige biler her hos mig, altså biler under 25.000,- og ofte under 15.000,-
    Der er selvfølgelig større chance for fejl og defekter i fremtiden på så billig en bil, det giver sig selv. Men jeg tilbyder altid kunden at tage en mekaniker med og så låne liften her på værkstedet.
    Det er en meget god løsning da jeg ofte har prøvet, at hvis en billig bil blev kørt på et fremmed værksted for et tjek, så fik kunden den besked, at bilen ikke var noget værd. Men at mekanikeren på det værksted "tilfældigvis" lige havde en meget bedre bil til salg smiley
    Ved godt at det selvfølgelig er lidt noget andet når bilen koster mere. Men ofte handler sælgerens aversion mod, at bilen skal tages et fremmed sted hen og tjekkes, i virkeligheden om noget lignende smiley

• #13   8. mar 2015 Hej
    Selvfølgelig kan du få checket køretøjet andet steds
    Måske vil forhandleren knurre lidt og forlange køretøjet tilbage inden for 15min som en testtur normal tager.
    MVH KP

• #14   8. mar 2015 Okay tak for svarene. Jeg går videre med forhandlere og ser hvad jeg kan få ud af dem.

Kommentér på:
Køb hos forhandler, og værkstedsbesøg. Muligt?

Annonce