{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.052 visninger | Oprettet:

Import af bil {{forumTopicSubject}}

Står med tankerne om at importere en bil. Men har følgende spørgsmål.

Når jeg får lavet et forhåndsgodkendelse hos fx. Quikimport, kan man nogenlunde stole på den afgift der påskrives?

Registreringsdato: Bilen er model 2001, men først fået plader og godkendelse på vej i år. 2002. (svensk). i DK kan jeg tage syn med over. Bilen er sidst synet feb. 2015. Hvilke af datoerne bliver første registrering i DK?

Kan det betale sig gennem fx. Quikimport (2000 kr i eks. gebyr) eller er det det samme som gennem skat (som er billigere)?

Har i andre brugt Skats beregning af afgift og kunnet stole på den, sådanne ca?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Import af bil
  • #1   21. mar 2015 Du kan få en forhåndsvurdering fra Quickimport til omkring kr. 300.

Og du kan få en fast vurdering til omkring kr.5000

• #2   21. mar 2015 Den første registrering i DK, bliver sjovt nok den første registrering når afgfit er betalt jo. smiley

Du skal stadigvæk til toldsyn med bilen.

Den letteste måde du selv kan udregne afgift på er ikke ved brug af online-beregnere. (delvist.)

Find biler på bilbasen etc. der er samme årgang, evt. model og KM for at se hvad de koster. Din afgiftspris vil være i omegnen af 55-65 % af de priser.

Du kan gå ind på skat for at se tidligere vurderinger på biler der er betalt afgift på. Dette giver helt klart et godt billede af det, og du kan også se hvordan udviklingen har været jo ældre bilen er blevet.

Quickimport har jeg ikke personlige erfaringer med, har altid selv gjort det direkte igennem skat. Har ofte fået penge tilbage, dog nogle gange op til 1½ år efter - men pengene kom.

Du kunne evt. prøve at give os et link til bilen, eller skrive model, årgang og KM samt lidt info om standen. (Altså kosmetisk). Så kan jeg som regel finde en ca. pris ud fra det..:)

• #4   21. mar 2015 Her er link. Der er ingen biler i skats system der matcher, er tjekket. Ved ikke om i kan finde nogen på bilbasen ud over nyere modeller, da det åbentbart er en bil der ikke er så mange af i DK. Den her er en 2,0 og de fleste i DK er 1,8, samtidig med at den er med automatgear.

http://www.blocket.se/hoor/Mazda_Premacy_Auomat_59291430.htm?ca=23&w=1

• #5   21. mar 2015 Hmm... så jeg kunne godt spare noget. Tage en forhåndsvurdering på 399 hos Quikimport og så tage den hjem, tage den til told/syn i vordingborg istedet og selv registrere den ved skat og håbe de 2 lander på samme afgift?

Der er plader på bilen, så jeg må godt køre den, når bare den er opført ved skat som importeret, siger de.

• #6   21. mar 2015 Nå sådan en bil..

Koster så lidt at jeg ikke engang gider at regne på det..

Det kan i hvert fald ikke betale sig at bruge så mange penge hos quickimport for at få den hurtigt på plader.. De tager som regel en "overpris" for at garantere din afgift..

• #7   21. mar 2015 Jeg er nået til ca. 6500 i afgift, mon ikke det vil passe meget godt?

• #9   21. mar 2015 Ok, vil lige tænke over det...er lidt i tvivl, om 272.000 km er for meget i km tal. Ved godt mazda tit kører langt.

Kommentér på:
Import af bil

Annonce