{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.061 visninger | Oprettet:

lang vandring bremsepedal {{forumTopicSubject}}

Er der nogen der har en anelse om hvad der er galt med mine bremser på min mazdmazda 323 fra 94.. bremsepedalen går for langt ned med motoren tændt.. har fået en ny brugt hovedcylinder på.. ingen luft i systemet. Har sat klemmer på bremse slangerne foran, så forsvinder det, og når jeg tar dem af kommer det igen.. kan der Være noget galt med caliperne.. De ser bare ikke utætte ud.. hjæææælp


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  lang vandring bremsepedal
  • christian k
    christian k Tilmeldt:
    jun 2012

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 16
    #1   21. mar 2015 de kan godt gået i den gummi pakninger sidder mellem stempel og caliper hus og vis den er blevet gammel så har den svært ved danne tryk

  • #2   21. mar 2015 følger lige, har lidt det samme problem bare med en anden bil. smiley

  • christian k
    christian k Tilmeldt:
    jun 2012

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 16
    #3   21. mar 2015 og du er sikker på at ikke sidder en luft bobbel i caliper'en

  • #4   21. mar 2015 hej
    Måske dårlige bremseslanger !!!
    polobjørn


  • #5   21. mar 2015 Har klemt bremseslanger helt nede ved kaliberen.. og der blir pedalen dejlig hård. Så jeg tænker at det næsten kun kan Være kaliberen.. det med luft kan jeg jo ikke rigtig se.. kan bare se at der kommer en fin stråle når jeg lufter ud

  • christian k
    christian k Tilmeldt:
    jun 2012

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 16
    #6   21. mar 2015 du skal tage en slange med en flaske for enden så du kan se om der kommer luft bobler

  • #7   21. mar 2015 Jeg har før oplevet at klodserne kan være skyld i det.

    Jeg har en gang prøvet på en bil hvor klodserne var rustet så fast med åget, så de blev siddende selvom kaliberen trykkede på dem. De bøjede bare en smule i selve klodsen, så bilen kunne bremse. Men det gav den her ekstra vandring i pedalen.

    Jeg har også prøvet at nogle af de hyleplader der tit sidder bag på klodserne i asiatiske biler, simpelthen svulmer op pga rust. Og de derfor virker som en fjeder når stemplet presser på dem. Det gav også ekstra pedal vandring, da klodserne trykkede stemplet for lang tilbage.


  • #8   21. mar 2015 Ofte er det dog selvjusteringen i bag bremserne der er skyld i for stor pedal vandring. Men du siger jo selv at det går væk med klemmer på slangerne foran.

    Jeg ville dog lave et fuldt bremseeftersyn for og bag.


  • #10   21. mar 2015 Bremser bag er renset og har fået nye bakker..

  • #11   21. mar 2015 Alt bag virker som det ska

  • #13   21. mar 2015 Det godt tommy a er klogere end 7 tosser.. klemte først slangerne da jeg ikke kunne finde a ud af hva det var.. slangerne fejlede intet og Gør de Heller ikke nu..

  • #15   21. mar 2015 Alt foran er smurt op.. det eneste jeg ikk har rørt ved er selve stemplet i kaliberen

  • #17   21. mar 2015 Kan der Være noget galt med kaliberen.. De er jo knas tøre.. ikk utætte såvidt jeg kan se

  • #19   21. mar 2015 Når du prøver har du så spændt hjulet fast i begge sider...

    Hvis ikke så prøv, har haft samme problem engang, hvor der blev luftet ud utallige gange, men problemet var da skiverne ikke var spændt fast til navet og så gav de sig.
    Opgav lortet dengang og satte hjul på, og vupti så var der gang i dem.

    Går stærkt ud fra at når du skriver som du gør, så ligger problemet foran, enten kaliber, klodser eller skiver.

    Hvis der er tryk på og ikke stor pedalvandring, når du klemmer slangerne af ved kaliberne, så ligger problemet IKKE i baghjul eller hovedcylinder.


Kommentér på:
lang vandring bremsepedal

Annonce