{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.240 visninger | Oprettet:

Nini K
Nini K
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

Rust ved bagskærme - gør det selv {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg har en bil der har noget rust på bagskærmene og lidt ved bagruden. Jeg har prøvet at tage billeder af det. Er det noget jeg selv kan gøre noget ved? Kom gerne med forslag og arbejdsbeskrivelse. Har selv kigget på zinkmaling, rusteater, rustomdanner, stålbørste, spartling og maling ovenpå, men det er lidt en jungle at finde rundt i og hvad vil være smartest og mest holdbart og også gerne overskueligt i forhold til materialer og arbejdsproces?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rust ved bagskærme - gør det selv
  • Nini K
    Nini K Tilmeldt:
    mar 2015

#1   24. mar 2015 Et billede mere.

profilbillede
  • Nini K
    Nini K Tilmeldt:
    mar 2015

#2   24. mar 2015 Et billede af rusten ved bagruden.

profilbillede
  • #3   24. mar 2015 Nye skærmkanter

• #4   24. mar 2015 Og hvis det ved ruden skal laves ordentligt, skal ruden ud.

• #5   24. mar 2015 Der er ikke meget du selv kan gøre med mindre du er mekaniker/pladesmed..

Der er rustarbejde og maling for hurtigt 10-15000 Kr bare på de billeder.. Som allerede nævnt, så skal ruden ud. Og det kan se værre ud når den er ude..

Kør bilen til den ikke kan mere, hvis det er en billig en. Den kan jo sagtens synes med det der..:)

• #6   24. mar 2015 Ud fra billeder er det en 626.
    De er slemme til at rådne i skærmkanter og paneler så inden du koster for mange penge i rustarbejde så få tjekket resten af bilen. smiley

• Nini K
    Nini K Tilmeldt:
    mar 2015

#7   24. mar 2015 Ok, tak for svar. Kan jeg gøre noget for at bremse rustangrebet lidt op?

• #8   24. mar 2015 Nej det er for sent, det er garanteret rådnet op inde fra.

• #9   24. mar 2015 Nyd den mens du kan, skrot den når den en dag dumper i syn.. De penge det ville koste i arbejde er aldrig tjent ind igen..:)

• #10   24. mar 2015 Hej
    Disse kanter har jeg efterhånden lavet en del af
    Der ligger desværre en del arbejde i dette karosserihjørne og har kun mening hvis det bliver lavet s### for ejeren eller DIY hvor timerne ikke betyder en pind.
    MVH KP

• #11   24. mar 2015 En ven jeg kender gav 3500 for at få malet 2 skærmkanter alene smiley
    Skærmkanterne skiftede han selv, så kan du jo så selv regne ud hvor meget det vil koste at lave det hele smiley

• #12   25. mar 2015 Brug en roterende stålbørste til at fjerne rusten med ved skærmkanterne, derpå en rustomdanner/grunder/zinksspray e.lign. Ovenpå dette sprøjter/smører du noget body, der kan overlakeres - du kan også lade det stå rå, men så vil rusten ofte slå hurtigere igennem igen - og det ser ikke så kønt ud med sørgerande.

Så sprøjter/hælder du noget (helst ikke lugtende) tyndt hulrumsbeskyttelse ind i skæmkasserne indefra, så det kan løbe ned i samlingen mellem inder- og yderskærm (Tip varm evt. skærmkasserne og rustbeskyttelsesvædsken lidt op på forhånd - så bliver rustbeskyttelsesvædsken tyndere og ved afkølingen suges den længere ind i de små rustporer - gør det evt. ad flere omgange for at få et tykkere lag, der ikke så hurtigt tørrer ud).

Du kan nok ikke stoppe rusten 100%, men du kan forhindre at det udvikler sig så voldsomt.

Det ved vinduet må du kradse og evt. slibe væk vha. en lille dremel mv., give noget rustbeskyttelse + maling og så leve med at der vil være noget bag gummilisten - det skal ihvertfald være noget mere alvorligt, før det kan svare sig at tage ruden ud - medmindre du vil restaurere bilen.

• #13   21. apr 2015 Du kan også kontakte mig jeg kan godt hjælpe dig,

Kommentér på:
Rust ved bagskærme - gør det selv

Annonce