{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.080 visninger | Oprettet:

Forsikringen vil give en brugt kofanger?? {{forumTopicSubject}}

Hej Gutter

Jeg blev påkørt bagfra af en anden bil sidste uge og min bagkofanger blev ødelagt mens den anden bil blev totalskadet.

Min mercedes er nu på værksted og jeg har snakket med dem hvor de siger, at forsikringen vil have at Mercedes skal montere en brugt kofanger på bilen...??

Kan de det bestemme at der skal monteres en brugt kofanger?

Det er modparten der er skyld i uheldet og jeg har fuld kasko på bilen

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forsikringen vil give en brugt kofanger??
  • #2   25. mar 2015 Der er for nogen år siden blev gjort lovligt at forsikringen må bruge brugte dele, så intet mærkeligt i det..
    Desuden får du så en original del på, i stedet for en ny uoriginal..

Jeg kan ikke se problemet..

• #3   25. mar 2015 jeg havde fået en original under alle omstændigheder tror jeg.

Men problemet er at jeg giver 15000kr årligt i forsikring og at de så monterer en brugt..

• #4   25. mar 2015 Ring til taksator/forsikringsselskabet og få en forklaring ??

• #7   25. mar 2015 Hvis den brugte kofanger bliver lakeret og man ikke kan se at den er brugt så er det da helt i orden..

• #8   25. mar 2015 Det er helt normalt smiley den bliver jo malet så er den jo som ny smiley

• #9   25. mar 2015 Jeg kan heller ikke se problemet? At du får en brugt kofanger er jo ikke ensbetydende med at den er grim, flækket og i en anden farve. Du får selvfølgelig en som er i orden og den bliver malet i bilens farve.

• #10   25. mar 2015 Du skal stilles i samme stand som før. Eller bedre.
    Altså er en brugt tilladt.
    Det er helt normalt.

• #11   25. mar 2015 Derfor jeg altid holder 100 meters afstand, (på nær i kø)

Men ja, brugte dele er fint, jeg har dog ikke kasko men blir jeg påkørt bagfra og de ødelægger min kofanger vil jeg heller ikke forlange en ny, bare så det var pænt, men i min bil hedder det total skadet, og en et værelses med låg, Så på den måde kan jeg være ret så ligeglad om så den kofanger de vil sætte på er blå eller rød istedet for gul

• #12   25. mar 2015 "Det er forsikringsselskabet, som afgør, om en reparation skal
    udføres helt eller delvist med brugte dele. Udgangspunktet er,
    at selskabet skal betale for en reparation, som bringer køretøjet
    i samme stand som før skaden. Bilens alder og tilstand
    kan være afgørende for forsikringsselskabets valg af reservedele.
    Ved ”samme stand” forstås, at de udskiftede dele skal
    være af samme kvalitet som de dele, bilen var udstyret med
    før skaden.
    Når det er besluttet at anvende brugte dele, er det væsentligt
    for reparationens udførelse, at de brugte dele er af en ordentlig
    kvalitet og egnede til den bil, som skal repareres."

• Jens J
    Jens J Tilmeldt:
    mar 2015

Følger: 1 Svar: 3
    #13   25. mar 2015 Ja det må de faktisk gerne bare standarden er lignende den du havde før... smiley

• #14   25. mar 2015 Min veninde fik kørt et dådyr ned. Hendes bil plej totalt skadet. Men taksator sagde den kunne laves hvis hun gik med til at der måtte bruges brugte og uorginaæe dele.
    Det var ok med hendé. Som bonus kig Ac køleren og nogle rør ved ulykken så nu virker hendes Ac rent faktisk da den fik nyt...

Du havde aldrig lagt mærke til du havde fået en brugt kofanger på hvis ikke forsikringen havde sagt noget til dig.
    Det bussines og kan de spare 3000kr ved at bruge en brugt del som er i orden så det helt i orden.

• #16   25. mar 2015 100m afstand haha

• #18   25. mar 2015 ja han blev vel påkørt fordi en tumpe ikke holdte tilpas afstand mens vedkommende sikkert snakkede i telefon,

Er nu ikke en Helt er bare enig med de andre i at en brugt kofanger på en brugt bil er fin,

• #20   25. mar 2015 Ja, 100 meter nogen gange150meter, er Lidt nervøs da jeg kun har har haft kørekort i 7mdr men det går nok over

• #21   25. mar 2015 hvordan kører du så i mydlertid hvor der er ikke er kø men normal trafik med 40-50km/t gennem byen og kun 1 spor, så holder du simpelthen 150m afstand til den forankørende og skaber kø, fantastisk

• #23   25. mar 2015 i pynter jo selv på det som i vil, I myldertid er der jo netop kø og der holder jeg naturligvis de 2 sekunder, Nu snakker jeg landevej, men ja i det lille æg jeg lagde i debatten er blevet en hønsegård, ...

• #24   25. mar 2015 altoens topfart er 45´er så hvordan skulle jeg kunne køre 60?

Kommentér på:
Forsikringen vil give en brugt kofanger??

Annonce