Straf for kørsel på MC uden Kørekort? {{forumTopicSubject}}
Hej Bg har en hurtig spørgsmål til de kloge hovedet eller de erfarende herinde hvad er straffen for at køre en MC uden MC kørekort?
Og
Hvad får man fir at køre en MC uden afgift og uden leasing eller nogen plader
mar 2005
Følger: 2 Følgere: 4 Emner: 23 Svar: 1.022
Kørsel uden kørekort = bøde 5000
Uindregistreret køretøj = anus sprængt med den voldsomste buttplug og bagefter tvangsfodring med selvsamme redskab!
feb 2007
Følger: 23 Følgere: 33 Biler: 4 Emner: 436 Svar: 5.911
Ingen kort = 7000 første gang 8500.- 2. gang 10500.- 3. gang -- 14000.- 4. gang og 5. gang 7 dages ferie ophold + konfiskering af køretøjet
500.- for indreg + 500- manglende forsikring
Også bøde på afgiften + afgiften af køretøjet
maj 2012
Følger: 4 Følgere: 2 Emner: 27 Svar: 1.937
feb 2007
maj 2012
Men ofte kan folk jo ikke betale, selvom de gerne vil - og så er de jo nødt til at gøre udlæg i køretøjet for at få inddrevet afgiften, der forfalder såsnart man uberettiget på offentlig vej har benyttet et køretøj uden afgift.
mar 2012
Følger: 5 Følgere: 2 Emner: 9 Svar: 81
maj 2012
feb 2007
Ole B .. Nogen af dem vil nu også bare udskrive en bøde for et eller andet.. Eller er direkte magt liderlige (Vlado f.x.) .. Har prøvet begge .. Også Vlado med mig bag rattet i en polsk regget bil.. Den var sjov
Eller da jeg skulle have bøde for ikke at have tyveri sikret min bil da jeg gik fra den.(Ind og hente pizza der var færdig).. Betjenten turde dog ikke åbne døren og sætte sig bag rattet da han opdaget hunden
maj 2012
aug 2004
Følger: 6 Følgere: 33 Biler: 10 Emner: 437 Svar: 5.068
Hvad er det med hunden? var det fordi du have en løs hund i med ud at køre og ikke fastspændt?
Hvis en ung klaphat køre en af mine unger ned uden kørekort til mc og på en cykel uden afgift, fandt jeg ham og smadredet skalden på ham voldsomt.
apr 2013
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 14 Svar: 542
Jeg har mødt 2 flinke betjente i mit liv.... Den ene er fra vestegnens politi, og hedder thomas. Den anden er fra holbæk og hedder Vlado, han er nok en af dks mest fornuftige betjente i mine øjne...
maj 2006
Følger: 21 Følgere: 26 Biler: 6 Emner: 23 Svar: 617
Det er sku nok den dummeste udmelding jeg har hørt længe.. Tror du at det er for sjovt at man tager et kørekort?
Håber at du bliver knaldet første gang du sætter dig op på cyklen!
Har ca samme holdning som Michael F..
apr 2013
Jdouglas
Hvor ser du den udmelding?
maj 2006
apr 2013
Ja den kunne være skrevet bedre.... Men jeg forstår det som at han vil vente til han har kortet, så han også kan betale afgift og forsikring...
maj 2006
kan kun frygte det værste for alle parter hvis nogen kom galt afsted.
apr 2013
Man kan så argumentere for at ulyyken kunne være undgået ved at føreren ikke har gennemgået den nødvendige undervisning...
maj 2006
apr 2013
Det har jeg ikke nej... Men det har da absolut intet med sagen at gøre.
Btw: jeg er på ingen måde tilhænger af at køre uden kort. Men jeg syntes bare ikke at man skal gøre en forbrydelse værre end den er...
maj 2006
læs lige #12 igen..
Essensen i dette er jo også at:
Det er ikke iorden at køre uden kørekort / afgift / forsikring ..
apr 2013
At køre uden kort er dumt ja, men ikke nødvendigvis farligt.
At køre uden forsikring er dumt ja, men på ingen måde farligt, kun for ens egen økonomi.
At køre uden afgift KAN være dumt ja, men er ALDRIG farligt.
Og selvom jeg ikke har børn så kan jeg da godt sætte mig ind i at skulle miste en jeg har kær. Ser ikke nogen forskel på fx ens barn, mor eller lillebror....
Men hvis jeg mistede en i et trafikuheld hvor føreren kørte fuldt lovligt og ellers var uden skyld, men bare ikke havde betalt sin afgift, så ville jeg ikke smadre hul i hans hoved af den grund... Hvis det derimod havde været en fuld lovlig mc med forsikring og kørekort, men med alt for høj fart, se så ville jeg pludselig kunne finde på at finde lægtehammeren frem...
Min pointe er, bliv sur på folk hvis de opfører sig uansvarligt overfor andre, bliv ikke sur bare fordi de bryder en lov.
maj 2006
Når alt kommer til alt er vi jo egentligt af den samme overbevisning..
God påske.
jul 2009
Følger: 9 Følgere: 9 Biler: 2 Emner: 84 Svar: 677
apr 2007
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 20
afgiften er jeg sku ligeglad med det styre i sku selv
feb 2007
Tomgangs kørslen kunne han ikke få mig på da jeg var ved bilen 1½min efter så skulle jeg have en for ikke at have tyveri sikret bilen ... Han turde dog ikke sætte sig ind i bilen da han opdaget hunden men måtte forbi retten for at slippe for bøden
Dommeren mente nemlig at 35kg hund var tyveri sikring
feb 2007
Først skulle jeg belæres om at jeg IKKE måtte køre i udenlandsk regget bil i DK... Og det var uden at han havde sikret sig at jeg faktisk havde lov til det .. Boede og arbejdet i Norge på det tidspunkt så kunne fuldt ud lovligt køre i Polsk bil i DK
Det skulle han bruge over en halv time på at finde ud af trods jeg havde div papire med mig (Norsk sygesikring samt skattepapire + arbejdskontrakt)
Derefter skulle jeg tjekkes i hoved og røv .. Blæse i alokhol meter tjekkes ved skat om jeg skyldte noget osv. selvom han ikke ville kunne tage bilen pga det ikke var min
Bilen ville han også have lov at kikke igennem både om den var i forsvarlig stand men også om der skulle være noget i bilen der ikke måtte være.. Det sidste fik han dog ikke lov til (De har IKKE ret til at gennemsøge din bil uden dommerkendelse. Dog kan de have begrundet mistanke hvis du tideligere er blevet taget for noget kriminelt så har de lov ellers ikke)
Alt i alt spildte jeg næsten 2 timer på det fjols
Jeg opføre mig ganske normalt overfor dem så længe de giver samme retur.. Dog får de ikke lov til at gennemsøge bil osv. uden grund.. Ikke at jeg har noget at skjule men de har ikke lov til det uden grund
dec 2007
Følger: 34 Følgere: 26 Biler: 3 Emner: 96 Svar: 534
ang uindregistreret køretøj så er du ude hvor du ikke kan bunde, du får en kæmpe bøde som bliver beregnet at den manglende afgift på mcen, og du får en bøde for dine forseelser
Straf for kørsel på MC uden Kørekort?