Pendlerbil til 225 km om dagen 3 dage om ugen? {{forumTopicSubject}}
Hej alle
Jeg skal hjælpe en veninde med at finde en bil. Hun pendler 225 km om dagen 3-4 dage om ugen. Hyundai i20 dækker nogenlunde behovet for størrelse. Og alt i alt kører hun ca. 45.000 km om året
Den skal have/kunne:
- Køre langt på literen, gerne minimum 25 km/l
- Have fartpilot
- Have aircondition
- Være stabil (vigtigt) og gerne med minimum 5 års garanti fra ny
- maks pris i omegnen af 125.000 kr
- Være maks et par år gammel, så der stadig er en del garantiperiode tilbage. Hun vil ikke stå med pludselig store værkstedsregninger.
- Være plads til 2 børn ( 3 og 5 år) på bagsædet
Komforten synes hun er okay i Hyundai i20
Har I nogle gode forslag eller er det ramt meget godt med en Hyundai i20?
Hilsen
Anders
maj 2008
Følger: 82 Følgere: 83 Biler: 10 Emner: 38 Svar: 740
jul 2013
Følger: 24 Følgere: 26 Biler: 1 Emner: 78 Svar: 369
Den er opgivet til ca. 30 km/l
God plads
Farpilot
Aircondition
Fåes både i 3 og 5 dørs.
I det prisleje er garantien nok overskredet, men find en med fuld service historik, så er du/hun godt dækket ind.
sep 2008
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
jul 2013
Følger: 24 Følgere: 26 Biler: 1 Emner: 78 Svar: 369
Jeg har lige kigget på bilbasen, og der findes flere der har kørt under 100000 km, som også koster under de 125000,- kr..
okt 2010
Følger: 17 Følgere: 15 Biler: 6 Emner: 82 Svar: 887
Det gør jeg i en Honda Accord CE7 fra 97, 1.8i opgivet til 11.4 km/l såvidt jeg husker.
Jeg kører 70% motorvej og 30% Bykørsel, mine faktiske tal ligger nærmere 13km/l.
Det gør jeg i en bil som lige idag har rundet 330.000km, så jeg ville som udgangspunkt ikke være nervøs ved et køretøj der har kørt 100.000+km.
Naturligvis skal det være det rigtige mærke. Honda's motorserie som hedder F er nogle virkeligt solide motorere med jern forringer, så det kræver enten usædvanlig misligholdelse eller koldmotor tæsk for at slå dem ihjel.
Det jeg er mest imponeret over er at jeg ikke kan mærke forskel i en F motor (Igen, i mit tilfælde) som har kørt 230.000 og en F motor som har kørt 330.000, jeg ejer begge dele i mit tilfælde, en F18A3 og en F22A3, kun slaglænden er ændret på de 2 motorer for at øge kubikken.
Anyways, min pointe var at jeg ikke føler der er grund til at være nervøs for 100.000+ km, selv 200.000km havde ikke gjort mig nervøs forudsat vognen havde tilfredsstillende historik.
jun 2012
Følger: 5 Følgere: 88 Biler: 5 Emner: 1 Svar: 2.205
aug 2013
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 300
jun 2012
Følger: 5 Følgere: 88 Biler: 5 Emner: 1 Svar: 2.205
maj 2011
Følger: 33 Følgere: 25 Biler: 1 Emner: 60 Svar: 734
sep 2008
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
Hun har dog en ford focus stationscar fra 2008 diesel (16 km/l i snit), der har kørt 180.000 km, ville det ikke være bedre/billigere at køre i den et par eller flere år endnu - hun er dog bange for der begynder at komme store regninger, og er meget afhængig af bilen, så den må ikke stå stille alt for meget ad gangen..
Gode forslag?
okt 2010
Følger: 17 Følgere: 15 Biler: 6 Emner: 82 Svar: 887
En Focus fra 2008 med Fords TDCI motor, som kun har gået 180.000km skal i ikke være nervøse for, såfremt den er velholdt og service er overholdt, kommer der ingen store regninger, udover service, jeg mener de kører med takt-kæde, så t-rem skal der heller ikke skiftes mv.
Pendlerbil til 225 km om dagen 3 dage om ugen?