{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
846 visninger | Oprettet:

zeni
zeni
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

køb af bil til ferie som ikke skal bruges i dk {{forumTopicSubject}}

hey folkens.
jeg skal på et road trip igennem europa med mine hunde, så vil derfor ikke leje en bil grundet hundehår, ridser osv. derfor tænker jeg at jeg må kunne købe en bil i tyskland og derved få mere bil for pengene da jeg så slipper for den danske afgift når jeg ikke skal bruge den her? søger derfor svar på hvordan jeg kan gøre dette eller om der findes en bedre løsning end hvad jeg har fundet frem til?
håber i kan hjælpe:)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  køb af bil til ferie som ikke skal bruges i dk
  • #3   8. apr 2015 er du bosat i Tyskland - nej vel!?! Hvordan fanden havde du så tænkt dig, at det skulle kunne gå at køre rund i Europa, i en tyskregistreret bil........
    Hold nu op - indslagene her på BG, bliver sguda også dummere og dummere.....!!!

• #4   8. apr 2015 Thomaz det er input som dit, der gør det lidt trættende nogle gange at læse i forummet her på bilgalleri! -der skal være plads til alle slags spørgsmål, og hvis du synes det er dumt så ryst på hovedet for dig selv, der kommer intet konstruktivt ud af at bide hovedet af folk på den måde..

• zeni
    zeni Tilmeldt:
    apr 2015

#5   9. apr 2015 Jeg spørg jo her inde fordi jeg ikke ved noget om det! Ellers ville jeg jo ikk lave en profil og alt det besvær hvis jeg vidste det vel?!!!! Men tak for svarene.

• #6   9. apr 2015 Er der ikke noget med at man ikke bare kan slæbe hunde og katte med over grænsen mellem de forskellige lande....Der er noget med en attest der skal medbringes samt nogle lande har karantæne krav før de kommer ind.

• #7   9. apr 2015 "Hold nu op - indslagene her på BG, bliver sguda også dummere og dummere.....!!! "

Det er godt med noget selvkritik Du har ret Thomaz, dit indlæg er dumt

• Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator

Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.894
    #8   9. apr 2015 som det første ville jeg slå et smut forbi dyrlægen og få hundepas og vaccinationer helt iorden, og undersøg lige reglerne i de lande du skal igennem, udover det må du nok købe en dansk bil, da du jo som nævnt er bosat i dk, men en dansk bil kan nu også fåes billigt.

• #9   9. apr 2015 Lej en bil og køb evt et par billige hundebure i Tyskland, om den bliver returneret med sand, støv eller hundehår er vist ligemeget.
    Kompressor Knud har fuldstændig ret, de skal have dyrepas og de kan godt tage noget tid at få lavet

• zeni
    zeni Tilmeldt:
    apr 2015

#10   9. apr 2015 Jeg har sørget for pas, vacciner og er obs på diverse regler med at medbringe hundene til de lande jeg skal igennem. Jeg har bare hørt at lejer man og har oplyst at man medbringer hund at de så ofte giver dig skylden for gamle skader på bil og interiør som medfølger en efterregning.... Det vil jeg gerne undgå. Skal være væk i flere mdr så derfor tænkte jeg det ville være bedre at købe en bil fremfor at leje.

• #11   9. apr 2015 Altså hvilken prisklasse snakker vi, skal du købe en bil til 10-15.000kr så er det da ligemeget om du køber den i Tyskland eller Danmark, når du kommer tilbage så sælger du den bil med et par tusinde kr i tab, og så har du været billigt kørende..

• #12   9. apr 2015 Hvis du skal være på tur i flere måneder, ville det være billigere at købe en bil og sælge med evt. lille tab! end at leje bil i et par måneder, tør ikke tænke på hvad det vil koste! så om du køber bil til 10.000 og sælger for 5000 eller køber for 25.000 og sælger for 20.000 er jo lige fedt! -jeg lejede bil og kørte til Stockholm (1 dag) kostede 5000,-

• #13   9. apr 2015 Så tager du billeder af alt i bilen, som du så kan dokumentere at det var der da du fik bilen.

• zeni
    zeni Tilmeldt:
    apr 2015

#14   10. apr 2015 Tak for de mange råd. Er taget til efterretning:) Har kigget på en Vito som er i fin stand osv dog er jeg bange for den er lidt for tørstig og dyr i rep. 2. Valg er en transporter. Nogle tanker omk. Dette?

• #16   10. apr 2015 #15 hmm så er det sq mærkeligt at jeg måtte hoste op med en ny motor til min den gamle da den fik en tilstoppet oliesi og dermed brækkede sig....

den nye-brugte motor der kom i blev ved med at smide olie, så først da der var brugt et hav af pakninger og div. pakdåser så blev den endelig tæt

dem med dual mass svinghjul skal man også være obs på, det koster hurtigt 10.000 for nyt svinghjul og kobling.

har haft en del forskellige varevogne gennem tiden, men den der har kostet mig mest har helt klart været min 1,9TDI T5'er - så hvis du spørger mig, så gå langt uden om det l**t

• #17   10. apr 2015 Hvis du kun går efter pålidelighed, kommer du ikke uden om en Toyota Hiace.
    Uden at være ekspert, vil jeg mene reservedele ligger i den billige ende!
    Komfort er der så måske ikke så meget af..

• #19   10. apr 2015 Jeg nåede at køre 5000 km i bilen da den brækkede sig, før det var den serviceret efter foreskrifterne og kørt 195.000 km.

Har læst om en del der har været ude for det samme med oliesien stopper til i forskellige VW biler

havde godt nok mange problemer med den spand... Så røg generatoren, så var der en samling i taget som gik fra hinanden så der kom vand gennem taget når det regnede.

Kommentér på:
køb af bil til ferie som ikke skal bruges i dk

Annonce